Hey derude..
Jeg er ny herinde, da jeg vil starte en Webshop op, dog vil jeg gerne have lidt vejledning og hjælp - jeg vil lige starte med at skrive min planer om hvad og hvordan jeg vil gøre det her.
Der skal handles med dele og hele fjernstyrede biler. Der er flere grene inden for R/C sport, det min butik skal have det meste fokus på er drifting, det er en verden der lige så stille er på vej op også inden for R/C.
Jeg har fundet 3 leverandøre her i Danmark som importere fra diverse fabrikanter, jeg har også kontaktet udenlandske leverandøre og været i kontakt med fabrikanter, dog var der ingen af dem der ville have en leverandør mere i Danmark. Derfor vælger jeg at handle med de danske.
Jeg har det sidste stykke tid siddet og kigget på de forskellige udbydere af komplette shops som du kan styre fra hjemmesiden. Mit valg er lige pt. mellem OSCShop.dk og så selv sætte et OScommerce op. Er der nogle der har erfaringer med den ene eller begge ting? Hvordan virker det hele.
Så har jeg også været igang med at kigge på regnskab, og selve Webshoppen kommer ikke til at koste det helt store, det er mere bestilling af dele fra leverandør der kommer til at koste det meste. Når vi så nu snakker om varer - hvordan og hvorledes skal avancen sættes, og hvad er meget og hvad er lidt?
Jeg har selvfølgelig tænkt på først at kigge på hvad jeg vil sælge og så hvad de andre sælger det til og så hvor meget jeg kan tage af min pris, og så stadig tjene på det, så der kan komme ny/andre varer på lager også. Nogen der kender til nogle avancer i R/C branchen?
Men det med avance, kommer det også an på hvor meget jeg sælger pr. måned - fordi jo mere der bliver solgt, jo lavere avance kan jeg have for bare at kunne betale udgifterne.
Momsregnskab - kender i nogle gode sidder hvor man kan læse og lære om det? Hvad skal trækkes fra og hvad skal ligges til, hvad med indberetning?
Det skal siges indtil videre har jeg ikke fået tildelt mig et CVR nr endnu, men det arbejder jeg på - dog er jeg i tvivl om jeg skal være momsregistreret eller ikke.
Jeg håber der er nogen der har tiden til at læse igennem, og hjælpe, evt. give lidt tips :D
|
Hej Rasmus. Velkommen til Amino, og velkommen til iværksætteriet :)
Nu har jeg ikke så mange svar til dine spørgsmål, men nogle råd du kan overveje at tage til dig. Når du som ny iværksætter skal starte en webshop er det en god idé at vide lidt om markedsføring på nettet.
Derfor råder jeg dig til at læse/skimme martin thorborgs e-pusher, og enten mikkel demibs eller thomas rosenstands seo bøger. Alle nævnte bøger fås i gratis light versioner.
Jeg kan forresten anbefale Magento som webshop system :-)
Som sagt - Det er måske ikke svar på dine spørgsmål. Men! det kan hjælpe dig med din markedsføring på det der internet :)
Held og lykke.
Mvh. Frederik Grønholdt Petersen