Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af Webshop - Brug for forslag og hjælp

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey derude..

Jeg er ny herinde, da jeg vil starte en Webshop op, dog vil jeg gerne have lidt vejledning og hjælp - jeg vil lige starte med at skrive min planer om hvad og hvordan jeg vil gøre det her.

Der skal handles med dele og hele fjernstyrede biler.

Der er flere grene inden for R/C sport, det min butik skal have det meste fokus på er drifting, det er en verden der lige så stille er på vej op også inden for R/C.

Jeg har fundet 3 leverandøre her i Danmark som importere fra diverse fabrikanter, jeg har også kontaktet udenlandske leverandøre og været i kontakt med fabrikanter, dog var der ingen af dem der ville have en leverandør mere i Danmark. 

Derfor vælger jeg at handle med de danske.

Jeg har det sidste stykke tid siddet og kigget på de forskellige udbydere af komplette shops som du kan styre fra hjemmesiden. Mit valg er lige pt. mellem OSCShop.dk og så selv sætte et OScommerce op.

Er der nogle der har erfaringer med den ene eller begge ting? Hvordan virker det hele.

Så har jeg også været igang med at kigge på regnskab, og selve Webshoppen kommer ikke til at koste det helt store, det er mere bestilling af dele fra leverandør der kommer til at koste det meste.

Når vi så nu snakker om varer - hvordan og hvorledes skal avancen sættes, og hvad er meget og hvad er lidt?

Jeg har selvfølgelig tænkt på først at kigge på hvad jeg vil sælge og så hvad de andre sælger det til og så hvor meget jeg kan tage af min pris, og så stadig tjene på det, så der kan komme ny/andre varer på lager også.

Nogen der kender til nogle avancer i R/C branchen?

Men det med avance, kommer det også an på hvor meget jeg sælger pr. måned - fordi jo mere der bliver solgt, jo lavere avance kan jeg have for bare at kunne betale udgifterne.

Momsregnskab - kender i nogle gode sidder hvor man kan læse og lære om det?

Hvad skal trækkes fra og hvad skal ligges til, hvad med indberetning?

Det skal siges indtil videre har jeg ikke fået tildelt mig et CVR nr endnu, men det arbejder jeg på - dog er jeg i tvivl om jeg skal være momsregistreret eller ikke.

Jeg håber der er nogen der har tiden til at læse igennem, og hjælpe, evt. give lidt tips :D

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 14:57

Hej Rasmus. Velkommen til Amino, og velkommen til iværksætteriet :)

Nu har jeg ikke så mange svar til dine spørgsmål, men nogle råd du kan overveje at tage til dig. Når du som ny iværksætter skal starte en webshop er det en god idé at vide lidt om markedsføringnettet.

Derfor råder jeg dig til at læse/skimme martin thorborgs e-pusher, og enten mikkel demibs eller thomas rosenstands seo bøger. Alle nævnte bøger fås i gratis light versioner. 

Jeg kan forresten anbefale Magento som webshop system :-)

Som sagt - Det er måske ikke svar på dine spørgsmål. Men! det kan hjælpe dig med din markedsføring på det der internet :)

Held og lykke.

Mvh. Frederik Grønholdt Petersen

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 15:01

Jo tak, dem vil jeg da lige have kigget på, er det bøger jeg kan finde her på nettet eller skal jeg ned i biblioteket?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 15:10
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:56

Hvis du har kig på oscommerce, ville jeg nok også kigge på Magento. 

Varien (virksomheden bag) lavede shops til fortune 500 virksomheder på oscommerce og blev trætte af at hacke på dyret, så de skrev Magento fra bunden op. Magento findes i en opensource version der er gratis ligesom osCommerce.

Du kan se mere om Magento her: http://www.magentocommerce.com/

Og prøve en demo shop her: http://demo.magentocommerce.com/

Evt. prøve administrationen her: http://demo-admin.magentocommerce.com/index.php/admin/

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 20:33

Hey - og tak for svarene indtil videre..

Magneto ser meget mere indbydende ud, så tror det bliver magneto jeg skal bruge.

Angående bøgerne har jeg også lige smugkigget, virker meget gode og en masse gode råd også bare i light versionen :D

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 20:56

Hej

Er for såvidt ikke uenig I at Magento er bedre end OSCommerce. Men tager jeg fejl i den betragtning, at hvis man er nystartet, så er det lettere at og hurtigere at komme igang med OSCommerce??

Jeg har prøvet dem begge, og på OSC var jeg igang efter få timer. Magento har jeg stadig svær ved at overskue. Bruger nu heller ikke alverden af tid på det, og kunne sikkert sagtens få lært at bruge magento rigtig godt. Men syntes nu det var nemmere med OSC.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:02

Varien har jo selv lavet en pdf ebog om Magento (til 25$), men indholdet er primært det samme som også er i deres Wiki .

Vi har lagt al indholdet fra Wikien ned i en pdf fil, så hvis du bedre kan lide at læse det på denne måde, kan du downloade den kvit og frit her:

http://getashop.dk/resources/magento-wiki-ebook.pdf

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 12:37

well - tak for svarende andgående shop - der også lidt andre spørgsmål og problem stillinger jeg vil have lidt fat i..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)