Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor/sponsor søges

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Høje-Tastrup
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i den uheldige situation, at min investor netop er sprunget i målet, hvilket efterlader mig i en rigtig ærgerlig situation. Derfor søger jeg en investor/sponsor, der (hurtigst muligt) kan springe til og redde mit fantastiske projekt. Da jeg starter op i det små, er der ikke så mange penge på spil i starten, og kan derfor ikke (hvis du er investor) tilbyde det vilde afkast til at starte med, men med det kundepotentiale der er på markedet, vil der om 1-2 år, kunne tjenes rigtig gode penge. Jeg tænker at markedsføre konceptet i DK i det første år, og derefter videreføre det til Tyskland.

Jeg har allerede en samarbejdspartner der står for lager og dertil styring af dette, produktion, copyright, import fra Kina, salg i webshop, markedsføring osv. alt er klart - jeg mangler bare startkapitalen...:-(

Jeg vil ikke afsløre mit projekt her, men der er tale om et brætspil, med et aldrig før set koncept, og et utal af potentielle kunder, faktisk verden over.

Håber at høre fra dig - kom og leg med...:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05

Hej Thomas

Jeg har rimelige gode erfaringer med Thor Mønsted, som også er her på Amino.

Prøv at kontakte ham over hans hjemmeside  www.virksomhedsguide.net

Hilsen

Tonny

Fra Høje-Tastrup
Tilmeldt 13. Apr 10
Skrevet kl. 22:10

Hej Tonny - tak skal du have, det vil jeg prøve

Hilsen

Thomas

Tilmeldt 30. Mar 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:57

Hvad beløb snakker vi om og hvad sikkerhed får man, bliver det et aps eller a/s, hvad er planen...

Fra Høje-Tastrup
Tilmeldt 13. Apr 10
Skrevet kl. 23:39

Planen er, at efter den første "sending" er solgt, etablerer jeg et ApS. Som sagt så er kundepotentialet enormt, og jeg har allerede forespørgsler på ca. 150 spil - jeg har udarbejdet et kæmpemateriale, så det ikke kun er dette ene spil der er, men yderligere 8 spil (og 3 yderligere i tankerne), med samme princip, blot med forskellige temaer.

Jeg havde tænkt mig at investor kunne få procentdel i omsætningen - jeg har dog en samarbejdspartner der i forvejen tager en del af den kommende omsætning, men det kunne man jo finde ud af.

Tilmeldt 30. Mar 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 08:06

Ja, men hvor eller hvordan får man ejerskab, hvis du skal have en investor der lægger nogle penge skal han jo have et bevis evt, iform af anparter, har du patent,er der nogen der kan kopirer spillene, samtidig vil jeg sige du skal have et aps fra start, og aps skal eje rettighedder til spillene og en investor skal have en andel af selskabetr alt efter indskydelse af penge.

Hvor mange penge skal du bruge...

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 11:04

yngve1602:

Ja, men hvor eller hvordan får man ejerskab, hvis du skal have en investor der lægger nogle penge skal han jo have et bevis evt, iform af anparter, har du patent,er der nogen der kan kopirer spillene, samtidig vil jeg sige du skal have et aps fra start, og aps skal eje rettighedder til spillene og en investor skal have en andel af selskabetr alt efter indskydelse af penge.

En investor behøver ikke nødvendigtvis at få en andel af selskabet. Ofte ydes der bare et lån til en høj rente. Jeg vil gætte på at 20-30% p.a. ikke er ualmindeligt, idét risikoen er (eller kan være) temmelig stor.

Så basalt set skal en investor have noget materiale som han kan evaluere på og efterfølgende vurdere riskoen, og så forhandle sig frem til en løsning med idémanden.

Du har ret i at set fra idémandens side ville det være mest praktisk med et selskab til at starte med, idét risikoen for personlig konkurs kan mindskes. Samtidigt skal anpartskapitalen ikke nødvendigvis være til stede i kontanter, men kan ligeså godt være til stede i andre aktiver (f.eks et varelager af spil)

Men dette betyder ikke at en investor ikke kan kræve at idémanden stiller personlig sikkerhed for lånet.

mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)