Du har sikkert allerede styr på det, men......Husk at når du bestille smykker fra Kina, skal du sætte meget strenge krav for indhold af skadelige stoffer. Smykker skal for det meste sidde på huden og mange de de kinesiske standard smykker, til inden penge, indeholder blandt andet allergi-fremkaldende og kræftfremkaldende stoffer (cadmium, nikkel og bly). Tjek hvilke stoffer dine varer må indeholde og sæt krav til dem, inden de producerer. Bare for din egen skyld og ikke mindst de mennesker som skal bære smykkerne.
Kineserne kan være svære at handle med, men vores erfaring er gode. Prøv det evt. af ved en lille ordre først. Det plejer de at acceptere.
Mvh Sanne
Designer du selv smykker, så find dine Perler her.
Undskyld jeg ikke har skrevet før, men skulle lige ha min ordre for at ku give et svar.
Jeg har så modtaget, købte for 300 dollars til at starte med, og kvaliteten er helt ok (efter kina standard). Så det er jo godt nyt.
Til gengæld blir jeg dog lidt nervøs for det der med de skadelige stoffer. Det ved jeg jo ikke noget om. Og hvis jeg spørger firmaet selv, ja så går jeg ikke ligefrem ud fra at de ville sende mig en liste med skadelige inddholds stoffer hvis den ellers findes.
Hvordan tjekker jeg om der er farlige/skadelige stoffer i smykkerne?
Mht til skadelige stoffer så ved jeg at man i hvert fald mod nikkel kan lave en simpel test. Søg på google efter nikkeltest så finder du lynhurtigt en billig håndtest.
God vind
Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.
Til gengæld blir jeg dog lidt nervøs for det der med de skadelige stoffer. Det ved jeg jo ikke noget om
Du burde nu nok have sat dig ind i reglerne før du startede som importør.
For at kontrollere smykkerne bliver nødt til at sende nogle af smykkerne til et laboratoium som kan teste for Nikkel, cadmium, bly osv. Husk på at det er dig der er ansvarlig for hvad stoffer smykkerne indeholder.
Du kan læse mere på miljøstyrelsens hjemmeside om smykker.
Er smykkerne lavet af ædelmetal, guld sølv, platin og palladium skal du have tilladelse via ædelmetalkontrollen før de lovligt kan sælges.