Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De største problemer med Magento

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

iToys.dk:

Singularity:

Har i løst jeres udfordring med en hurtigere magento produkt import ?

Det kunne vi også godt tænke os at høre mere om :-).

En del af vores kunder har gode erfaringer med Urapidflow til det formål.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 08:16

Vi har fået udviklet en række scripts, ,der så bare kører om natten via cron. Det er lagerdatering, import af nye produkter osv.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 08:30

Magento er meget funktionsfuld, og det afspejler sig i administrationen.

Det gør det for førstegangsshopejere, en smule uvoerskueligt og forvirrende. Derfor kræver det engagement og tid til at blive fortrolig med sin Magento webshop.

Hvis man dog kommer fra et eksisterende webshopsystem, vil man blive glad over opbygnigen i Magento - hele datavisningen, f.eks. ved produktlister - kan segmenteres utrolig godt, og er let at søge i.

Vh
Henrik

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 23:44

iToys.dk:

Singularity:

Har i løst jeres udfordring med en hurtigere magento produkt import ?

Det kunne vi også godt tænke os at høre mere om :-).

Er lidt nysgerrig nu da vi har en metode til også at optimere magento produkt import.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:55

Singularity:
Er lidt nysgerrig nu da vi har en metode til også at optimere magento produkt import.

Noget du vil dele med os? :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:59

Henrik Petersen:
Magento er meget funktionsfuld, og det afspejler sig i administrationen.

Kører I alle sammen med gratis-udgaven, eller er der nogen af jer der bruger den betalte udgave?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 09:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tommy:
Kører I alle sammen med gratis-udgaven, eller er der nogen af jer der bruger den betalte udgave?

Jeg har arbejdet med et par stykker der stod mellem valget af enterprise og community udgaven. Det var før den tredje udgave kom som hedder professional. 

Jeg synes det er spændende at Varien har lavet en enterprise model, og mange gange kommer prisen som som argument for ikke at vælge denne. Men jeg synes egentlig den er rimelig. De webshops hvor jeg har været inde over, og som overvejede enterprise brugte Dandomain, og prisen for Dandomain var ca. ligeså høj som magentos enterprise.

De største fordele jeg ser ved Enterprise modellen er:

- SLA

- CMS-editoren (Den halter meget i community udgaven, og mig bekendt findes der desværre ingen extensions der kan løfte den opgave ) 

- Staging miljø. (en enorm forskel at du kan udrulle dine ting når du er klar, så brugerne ikke sidder og oplever du ændrer hele tiden, eller skal sidde om natten og udvikle på din løsning) 

Derfor forstår jeg heller ikke de har valgt at lave en professional version hvor de kun har valgt nogle ekstra features såsom gavekort og pointmodul. Det er extensions man i forvejen kan finde på magento connect, og til en noget billigere pris.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:31

Martin Tygsen:
Jeg synes det er spændende at Varien har lavet en enterprise model, og mange gange kommer prisen som som argument for ikke at vælge denne. Men jeg synes egentlig den er rimelig. De webshops hvor jeg har været inde over, og som overvejede enterprise brugte Dandomain, og prisen for Dandomain var ca. ligeså høj som magentos enterprise.

Magento Enterprise koster $12.990, svarende til over 80.000 danske kroner.  Selv Dandomains shopserver koster, med alle moduler, kun 30.000 kroner årligt :)

Jeg forstår godt at folk gerne vil prøve at nøjes med gratis versionen. Man kan trods alt eksperimentere en del, med de 75.000 man sparer. Jeg synes dog at enterprise edition ser rigtig god ud.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:34

Når nu vi er ved ting der er irriterende ved magento. 

Når jeg laver dagligt drift, behandler ordre m.m., så skal jeg sidde og skifte mellem forskellige browsere....det er fandme latterligt :)

Når jeg skal behandle ordre virker IE ikke, men det gør chrome. 
Når jeg skal printe pakkesedler og webpack, skal det gøres i IE og ikke i chrome.
Når jeg arbejder med forskellige extension, er det ikke alle der virker i samme browser.

Men igen, der er så meget jeg ikke forstår :)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 09:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tommy:
Magento Enterprise koster $12.990, svarende til over 80.000 danske kroner.  Selv Dandomains shopserver koster, med alle moduler, kun 30.000 kroner årligt :)

Et konkret eksempel:

Shopserver: 30.000 til hovedsitet. Så har denne virksomhed en lidt mindre nicheshop der også drives fra samme selskab. Den er ikke helt så stor så den trækker en shopserver, men har alligevel en del moduler. Den koster knap 20.000 om året. 

Dertil har virksomheden en "testshop" hvor alt udviklingen foregår i, den tager dandomain heldigvis kun 200 kroner for om måneden så det er 2400. 

Alt i alt: ca 55.000.

Der er selvfølgelig stadig et stykke vej op til 80k, plus man skal have noget hosting til magentoen. Men ved større virksomheder så er de 3-4000 kroner mere om måneden ikke der hvor skoen burde trykke. 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)