Til igang....
Der er vi i hvert fald enige. Nu er jeg lidt i tvivl om du begynder med alle versalerne for at provokere en lille smule, eller for at slå fast at det er en effektiv udtryksmåde. Jeg går ud fra det er det sidste, for jeg føler mig ikke provokeret :o)
Nej det var ikke ment som en provokation |
Jeg tager lige lidt flere i samme svar:
@Martin
Hvis jeg ikke brænder for produktet, vil jeg under ingen omstændigheder få succes med forretningen. Og Cremer, helsechokolade og engergidrikke siger mig ikke så meget. Og information om produkterne betyder ikke så meget for mig, da det ikke vill få mig til at interessere mig mere for produkterne.
Men det er nok også mere information om selve branchen du hr i tankerne, og den vil jeg meget gerne have. Og meget gerne fra en jkeg tror på er seriøs. Jeg har efterhånden hørt på så meget lort (undskyld udtrykket) i mit liv, at jeg er blevet ret god til at skelne mellem reelt indhold og varm luft. Så jeg "tør" godt tage et personligt møde, uden at være bange for at blive manipuleret i en eller anden retning.
Men da jeg som nævnt ikke er på vej ind i branchen endnu i hvert fald, vil jeg ikke spilde jeres tid. Men jeg vil meget gerne holde invitationen åben, for man ved jo aldrig hvad i morgen bringer.
@Lundsby
Sammenligningen med Jehovas Vidner havde jeg faktisk ikke selv tænkt på. Men den rammer faktisk lige på sømmet. Og det er ikke en kritik af Jehovas Vidner, bare så det er på plads :o)
@Lasse
Min pointe er også, at disse videoer er lige præcis rettet imod den målgruppe som du beskriver. Og - nu bliver det meget søgt - i den gruppe, er der rigtig mange der har så stramt et budget, at en fiasko med eks. MLM eller enhver anden selvstændig virksomhed, kan få katastrofale følger.Det er disse mennesker der låner penge til at tage på ferie, låner til et nyt fjernsyn osv. De ved godt at lånene er dyre og at de vil få svært ved at få økonomien til at hænge sammen, men de VED også at det bare er et spørgsmål om tid, før lykken tilsmiler dem. De satser på at det er Lotto, men det kan være så meget andet. Så når de ser det her, eller møder den distributør der bekræfter dem i at de har helt ret, og nu skal de bare komme igang og give den en skalle, så kan de lige præcis opfylde de drømme. Og DET HER er den chance de har ventet på. Så bare sig jeres job op, køb vores startpakke, forpligt dig til denne månedlige pakke og kom så igang med at vise det til dine venner, så kører det for dig.
Det er mit indtryk, at det er det der er formålet med disse videor. Og hvis man har tilpas meget moral, lader man være med at målrette sin markedsføring mod disse. Problemet er, at det er dem der er lettest at overtale, og at denne gruppe er meget større en man lige forestiller sig. Det er efterhånden et stykke tid siden jeg et stødt på de der succeshistorier med helt almindelige danskere der også var i den situation, men efter de er gået ind i < Og så indsætter du igen selv firmaet her :o) > har de fået opfyldt alle deres (urealistiske) drømme. Men de er der sikkert stadig, og ellers er der i hvert fald en lækker promotion video der har taget over.
Med fare for de tæsk der kommer nu, vil jeg godt sammenlligne det med de annoncehajer der ringer til nystartede virksomheder, og fortæller om alle de kunder der vælter ind i butikken, hvis de bare siger ja til denne annonce. Velvidende at du som nystartet er fuld af optimisme, og tro på at alt mere eller mindre kan lade sig gøre. Men også, at det her skal gå godt for ellers er det i værste fald katastofalt. Og derfor siger de selvfølgelig ja tak til dette fantastiske tilbud. Og så stopper min sammenligning der :o)
På mange måder kan man selvfølgelig godt sammenligne MLM med en almindelig selvstændig erhvervsdrivende, men der er dog en væsentlig forskel: Der er ikke mange der er startet som selvstændige, fordi de er blevet opfordret til det, af en der har en økonomisk interesse i det. De er startet fordi de har haft en drøm. Drømmen er helt sikkert også frihed, selvstændighed og muligheden for at opleve verden og alt det der. Men de er selv kommet frem til, at de opnår den ved at starte denne virksomhed. Mange tager fejl, og får rigtig store økonomiske tæsk, men det er i det mindste et valg de selv har truffet. De eneste der bør sidde tilbage med en dårlig smag i munden dér, er deres mere realistiske familie eller venner, der burde have gjort mere for at stoppe et sindssygt ugennemtænkt projekt. Men har du ligefrem opfoprdret en person til at gå all in på MLM, uden at sikre at hvis resultaterne udebliver, så hæner tingene alligevel sammen i et eller andet omfang. Så bør du sidde med en ualmindelig dårlig smag i munden, over at dit ønske om at tjene penge har vejet tungere end hensynet til at andet menneskes skæbne. Så kan man mene at det er voksne mennesker der selv træffer egne valg. Det er jeg bare ikke enig i at alle er. Og som mennesker synes jeg at vi har en forpligtelse til ikke at snyde / udnytte andre mennesker, bare fordi vi kan.
Nu siger jeg ikke at hverken du eller andre i denne tråd udnytter svage mennesker. Men der er desværre rigtig mange eksempler på, at folk der er ærlige nok til at offentliggøre at de lige pt står i en svær situation fordi de er blevet fyret eller hvad ved jeg, der straks bliver kontaktet af en der ved lige præcis hvordan de kommer ud af denne. Det starter med en startpakke.. Og det er direkte usmageligt.
Jeg har opfattet at succes i MLM er baseret på hårdt arbejde. Det er I jo efterhånden mange faste Aminobrugere, der har bekræftet. Men det er ikke aller der er ligesom jer :o)
@Korntved
Det regnede jeg heller ikke med. På trods af dit engagement i MLM, virker du som om du er et for godt menneske til den slags