Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM Marketing. Fup og fidus eller blot lagt for had pga. konkurrence?

Side 1 ud af 9 (87 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er af en ven blevet tilbudt at komme med til et introduktionsmøde, omkring MLM, i morgen.
Jeg læst lidt frem og tilbage omkring det på nettet, og hørt en masse mennesker omkring mig spille kloge på det.
Jeg synes umiddelbart at det lyder utrolig interessant, men også en lille smule for godt til at være sandt.

Har hørt alt fra, at man kan komme til at tjene millioner på det, til at man kan blive tvunget fra hus og hjem.

Er der nogen der kan give en forvirret knægt et kvalificeret svar på, hvorfor det er godt/dårligt?

På forhånd mange tak:)

Mvh.

Anders Hempel

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Glem alt om det Big Smile

MLM minder lidt om rockerbander - det er kun sjovt i toppen.

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 23:07

Hold dig fra det! Det ER fup og fiduser og vil altid være det. Brug i stedet din tid og kreative energier på rigtige forretninger/ideer/koncepter.

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 23:10

Nogen der kan forklare hvad MLM er ??

(på Wiki står der blandt andet "MLM companies have been a frequent subject of controversy as well as the target of lawsuits. Criticisms have focused on their similarity to illegal pyramid schemes",)

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 23:10

Ja okay, havde det også lidt på fornemmelsen :)
Hvor meget fup og fidus snakker vi om? Er det blot at man ikke får udbetalt sine penge, eller er der også chancer for at blive "frarøvet" penge?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:12

Jeg tror du vil blive glad for dit valg senere, hvis du takker pænt nej tak til det intro. møde. Og det tør jeg godt sige uden at kende noget som helst til produktet som skal sælges.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:14

Peter Jensen:

Hold dig fra det! Det ER fup og fiduser og vil altid være det. Brug i stedet din tid og kreative energier på rigtige forretninger/ideer/koncepter.

Det var da en generel holdning at have til tingene...

At betale skat er også fup og fidus, da rigtig mange penge ryger i administration...
At betale moms er også fup og fidus, da rigtig mange penge ryger i administration...
At købe og sælge varer er også fup og fidus, da din leverandør tjener penge på det...
At købe benzin er fup og fidus, da du betaler mange grønne afgifter, og olien er gratis i jorden...
Og sådan kunne vi fortsætte!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:16

Ronnikc:

MLM minder lidt om rockerbander - det er kun sjovt i toppen.

Er det ik os sådan i erhvervslivet? Ellers er Carlsberg vist et glimrende eksempel på det ;D

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:17

Anders Hempel :
Har hørt alt fra, at man kan komme til at tjene millioner på det, til at man kan blive tvunget fra hus og hjem.

Kan du også på almindelig forretning, eller som fraskilt hvor konen tjente mest og huset faldt 8 millioner i værdi.

Anders Hempel :
Er der nogen der kan give en forvirret knægt et kvalificeret svar på, hvorfor det er godt/dårligt?

Det kan være svært, da der ofte er for og imod. MLM er uden tvivl i sin gode form en af de mest bæredygtige forretningsmodeller (Tupperware, HerbaLife, LR, mener her personligt Tupperware er den bedste). Der hvor det går galt er ofte der hvor der bliver lovet millioner og milliarder og ture til Caribien, men det kræver bare lige du løbende køber selv og ofte mere end du selv kan bruge og så også skal sælge til andre, og der er det venner og familie ofter bliver indblandet og det går galt.

MLM skal du se som enhver anden forretning og være kritisk. Kan de varer du tilbydes sælges til andre end dem du kender, og er der tilsvarende produkter på markedet (læs i butikkerne eller på nettet) som er bedre eller billigere?

Lad dig aldrig overtale til at sælge et produkt som du ikke selv ville købe eller synes godt om, for så får du aldrig succes. Og du skal ikke synes godt om det fordi der er penge at tjene, men fordi du sætter dig ind i hvad produktet kan og hvad/hvilken gavn det giver andre.

Anders Hempel :
Jeg synes umiddelbart at det lyder utrolig interessant, men også en lille smule for godt til at være sandt.

Så skal du generelt også regne med at det er det.

Men skriv hvilke produkter det drejer sig om, så skal jeg gerne vurdere dine chancer for succes..

Køb ren argan olie her

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 23:18

Og det er alt sammen bare hammer fint. Denne evige lange diskussion frem og tilbage er også hvad man kan finde på google. Det jeg savner er nogen der virkelig, ved hvad de snakker om. Hvad er fordelene? Hvad er ulemberne? :)

Side 1 ud af 9 (87 indlæg)