Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

registreret virksomhed som 16 årig?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 468
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael - Mange tak for en del af din viden? Men hvordan startede du som 16-årig? Hvad var dine første "trin" ;-)

Og har du evt nogle gode råd, jeg kan tage med på vejen? ;-)

Martin Jensen 
http://Startline.dk

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 19:54

Martin Jensen:

Kan jeg registrere min egen virksomhed idag, vente op til en måned, få min godekendelse... Også kører virksomhed fra den dags dato? ;-)

Ja - og hvis du har en mobiltelefon, kan du sikkert presse ventetiden lidt Geeked

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 19:55

Robert:

Så kom Simon :-) Så tror jeg desværre Skat/eller hvilken institution den nu var, har problemer med den interne kommunikation, desværre :-/

Ja - jeg har hørt et par historier om lange svar tider, men det er ved at være nogen år siden at det er sket Geeked

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 19:59

Martin Jensen:
Kan jeg registrere min egen virksomhed idag, vente op til en måned, få min godekendelse... Også kører virksomhed fra den dags dato? ;-)

Du behøver ikke vente en måned. Når du har fundet det setup du vil køre under, er det bare at gå i gang. Du kan registrere med "baggudvirkende" kræft, således at du f.eks. kan trække moms fra på diverse opstartsudgifter, de skal blot kunne dokumenteres.. Kravet er sådan set bare at du skal registreres inden din omsætning når 50000,- og det går der nok trods alt et par dage med at nå :-)

Dog vil jeg anbefale dig lige at bruge lidt tid og energi på at tænke det hele igennem. Selvom det virker simpelt det du skal lave, kan du som regel gøre det nemmere for dig selv ved på forhånd at være 100% klar over hvad du vil, og hvordan det skal gøres. Prøv at skriv en forretningsplan (det behøver absolut ikke være noget fancy, bare dine tanker om hvordan du vil drive virksomheden det første år, med budgetoverslag, osv..) og få lidt sparring på den herinde. Min pointe er at lidt omtanke i starten giver pote på den lange bane; det er i hvert fald den (til tider bitre) erfaring jeg gør mig gang på gang...

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 19:59

Simon:

Martin Jensen:

Ja - og hvis du har en mobiltelefon, kan du sikkert presse ventetiden lidt Geeked

E&S afviser jo bare ansøgning, hvis der ikke forligger en godkendelse.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 19:59

Simon:

Martin Jensen:

E&S afviser jo bare ansøgning, hvis der ikke forligger en godkendelse.

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Bastian.. det vi debattere i denne debat er udelukkende godkendelsen fra Statsforvaltningen.. E&S tager jo ikke mere end 1-3 dage efter du har fået din godkendelse.

Og nej... det sker faktisk også at E&S godkender ansøgningen uden en godkendelse fra statsforvaltningen.

Sådan får du et CVR-nummer som 17-årig

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 20:06

Tak for svarende allesammen!

Michael; Vedrørende at jeg skal tænke meget over om jeg virkelig vil, har kompentancer, tid, og styr på at starte en virksomhed, har jeg det således;

Ved intet om budgetter, opgørelser, SKAT, moms, alt det.. Det skal jeg have sat mig ind i!
Vedrørende det med at man bare skal nå at registreres inden de 50.000DKK er tjent. Er jeg allerede MEGET godt på vej.. Alene i sidste og denne måned, ligger der arbejde på over 35.000DKK..

Så jeg vil sætte mig lidt mere ind i det, at blive regisreret, moms, SKAT, opgørelser, fradrag osv osv! ;-);-)

Mange tak for hjælpen, den gode tone og de hurtige svar! I er *bib* rare, her på amino! ;-)

Martin Jensen 

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 20:07

Martin Jensen:

Alene i sidste og denne måned, ligger der arbejde på over 35.000DKK..

Det er satme godt gået - tillykke med det! Yes

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 20:24

Mange tak! Er også selv lidt stolt af det.

Det er derfor jeg vil starte firma, så skattefar ikke pludselig står med en bunke padder ved min hoveddør! ;-)

- De 35.000DKK er ved 2 biler, 1 scooter.. Har samtidigt; 2 biler, 3 scootere og 1 båd i baghånden til de næste par måneder..

Så det skal være NU! jeg skal registreres, da jeg ikke vil stemåples som skattesnyder!

Martin Jensen 

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)