Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg via affiliate...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem bruger I når I skal sælge gennem et eller flere afilliatefirmaer?

Kræver alle betaling 'up front'?

Hvor meget giver I pr. salg?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 11:38

Business:

Hvem bruger I når I skal sælge gennem et eller flere afilliatefirmaer?

Kræver alle betaling 'up front'?

Hvor meget giver I pr. salg?

Jeg har aldrig selv benyttet mig af at sælge via. affiliate netværk, men når jeg skal sælge ting via. mine sider, så benytter jeg mig af Euroads, Google Adsense og IQMedier.

Ville nok anbefale dig at bruge Euroads, da de har godt styr på det, og betaler til rette tid, ikke fordi at IQMedier ikke kan anbefales, syntes bare Euroads er lidt bedre.

Mvh.
Emil D. Pedersen 

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 12:40

Takker ;o)

Hvor mange penge skal de have 'up front'?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48

Jeg kan huske, at det engang var 10 000 kroner upfront, men med lidt forhandlingstaktik kan du måske presse det ned.

Hvor meget man giver per salg varierer jo meget, for det kommer an på, hvad du vil sælge.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 14:30

Ja, det har du måske ret i ;o) det må jeg lige se, når det bliver aktuelt...

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:24

Når jeg kigger på en kampagne, så er ting som landingpage og det produkt brugeren præsenteres for (og skal købe) mere afgørende end den egentlige leadpris. Det handler i sidste ende om resultatet på bundlinien.

Eksempelvis havde jeg en kampagne (A) som gav 20 DKK pr. lead, den konventerede 10 gange så godt som en (b) der gav 100 DKK pr. lead.

Så hver gang jeg lavede 1 lead på B (=100DKK), havde jeg typisk lavet 10 lead på A (=200DKK). Det betød i sidste ende at jeg gav kampagne A meget mere eksponering, end kampagne B.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Når jeg rådgiver kunder omkring opstart af en affiliate-kampagne i Danmark, anbefaler jeg altid at man altid forsøger at give webmasteren en eCPC på mindst 1,50 kr.

Det kan måles ud fra din konvertering, gennemsnit ordre, og den procent del du vil udbetale.
Eksempel sælger du vandpiber på nettet, og din gennemsnit ordre er 1000 kr., og din konvertering er 1,5%. 
- Så vil jeg anbefale du udbetaler 10% til affiliates / webmastere. (cirka 13  - 14% til netværket).

99% af gange skyldes en succesfuld kampagne på de danske netværk, at eCPC har været over 1,50 kr., fra start af. 

Det er set at mobil selsskaber har underbetalt affiliates, og nogle har tabt penge på kampagnen. Senere forøger de så prisen pr. salg, men så er det typisk forsent - de når aldrig at få den volume de ellers ville have haft.

Så 2 simple råd;
Sørg for at din eCPC ender på over 1,50 kr. hos webmasteren.
Sørg for at starte ud med den pris - det er nødvendigvis ikke en succesfuld handel hvis du får presset netværket langt ned i pris - det ender bare ud i du intet får - udover det månedlige gebyr, nogen tager på "lorte-kampagner". 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09

Det er ikke alle som kræver betaling upfront, men igen det kommer an på hvem du er og hvad du sælger. Når du spørger hvad der gives per salg - Ja, så kommer det an på hvad du sælger - Der er stor forskel på brancher og hvilken avance de har. 

Jeg vil forslå at du kigger på hvad dine konkurrenter betaler og til at starte med minimum ligge dig på samme niveau. Mht priser hos netværk, søg på de forskellige navne og se hvad affiliates skriver om dem - Ring til dem du syntes ser spænderne ud og hør hvad deres priser og service er.

Klik på linket for at se en liste over Danske affiliate netværk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 21:22

Casper, IOOS Internet:

Når jeg kigger på en kampagne, så er ting som landingpage og det produkt brugeren præsenteres for (og skal købe) mere afgørende end den egentlige leadpris. Det handler i sidste ende om resultatet på bundlinien.

Eksempelvis havde jeg en kampagne (A) som gav 20 DKK pr. lead, den konventerede 10 gange så godt som en (b) der gav 100 DKK pr. lead.

Så hver gang jeg lavede 1 lead på B (=100DKK), havde jeg typisk lavet 10 lead på A (=200DKK). Det betød i sidste ende at jeg gav kampagne A meget mere eksponering, end kampagne B.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Jeg er lidt lost her....har det noget med startindlægget at gøre?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 21:24

Simon:

Hej,

Når jeg rådgiver kunder omkring opstart af en affiliate-kampagne i Danmark, anbefaler jeg altid at man altid forsøger at give webmasteren en eCPC på mindst 1,50 kr.

Det kan måles ud fra din konvertering, gennemsnit ordre, og den procent del du vil udbetale.
Eksempel sælger du vandpiber på nettet, og din gennemsnit ordre er 1000 kr., og din konvertering er 1,5%. 
- Så vil jeg anbefale du udbetaler 10% til affiliates / webmastere. (cirka 13  - 14% til netværket).

99% af gange skyldes en succesfuld kampagne på de danske netværk, at eCPC har været over 1,50 kr., fra start af. 

Det er set at mobil selsskaber har underbetalt affiliates, og nogle har tabt penge på kampagnen. Senere forøger de så prisen pr. salg, men så er det typisk forsent - de når aldrig at få den volume de ellers ville have haft.

Så 2 simple råd;
Sørg for at din eCPC ender på over 1,50 kr. hos webmasteren.
Sørg for at starte ud med den pris - det er nødvendigvis ikke en succesfuld handel hvis du får presset netværket langt ned i pris - det ender bare ud i du intet får - udover det månedlige gebyr, nogen tager på "lorte-kampagner". 

Det lyder da ret fint ;o)

Kan man ikke få pris pr. salg i stedet for pr. klik?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)