Hej.. Jeg har for ganske nylig været nødsaget tiil at starte min egen virksomhed op, eller jeg prøver men min tidligere vognmand tilbage holder mine lønsedler, kørselsraporter og min løn for den sags skyld. Jeg har prøvet utallige gange at ringe til ham, sendt ham sms´er og som et sidste desperat forsøg har jeg ventet på min tidligere arbejdsplads i 3 timer i håb om at han viste sig derude.. Jeg var ansat ved <FIRMA>, en vognmand som har lejet sig ind ved <ANDET FIRMA>. jeg har en enkelt gang været heldig at være i telefonisk kontakt med ham og der sagde han at der ikke var nogle papire på mig da jeg intet havde afleveret, hvilket er usandt da jeg ved at <ANDET FIRMA> ligger inde med kørsels rapporter og alt hvad der dertil høre. Jeg ved dette da jeg en stor del af tiden passede min kørsel selv og dermed havde indsigt i alle papire og priser.. Jeg er i den tid jeg har været ansat der blevet snydt for en hel del af min løn og hvis jeg har været heldig at få den har den altid været forsinket og formindsket, jeg er ikke medlem af en fagforening og har aldirg været det da jeg ikke har skænket det en tanke at jeg kunne blive taget ved næsen. hvad skal jeg gøre? hjælp!!! på forhånd tak. Brian Jørgensen. |
Hej Brian
Lyder som du har selv arbejde `sort`for vognmand .hvis det er tilfællde har du selv et problem da selvom du kan bevis noget kan du ikke tage ham med i retten. Der er nogle muligheder man kræver at du var ansat/kørt selvstændige for undervognmand.Bare til og sprøge - er det kørsel med lastbil eller under 3.5