Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotoudstyr til Produktbilleder - Hvad skal jeg bruge?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Her er jeg vitterligt af skolen "Hvor svært kan det være". Det ved jeg ikke om er naivt, men jeg forestiller mig bare, at jeg med en backdrop, nogle lamper som jeg får hjælp til at sætte korrekt op, og et nogenlunde højkvalitetskamera kan klare mig nogenlunde ud af det.

Jep, Lone du er totalt naiv..... nøjagtig ligeså naiv som jeg var for et år siden, da jeg lavede en tråd omkring kvalitets-produktbilleder til 20 kr. stykket, suk...suk...suk.... Big Smile

Når jeg henviser til Esprit tænker jeg udelukkende på den tekniske kvalitet af billederne - dvs. lys, skygger, farver, skarphed osv. Alle ting er i top. At de samtidig bruger dygtige modeller højner selvfølgelig kvaliteten endnu mere, men mindre kan altså også gøre det, sålænge billederne har et professionelt udseende.

Et godt tøj-foto er for mig et foto, hvor man efter at have kigget 1 sekund nærmest kan føle hvad for noget stof tøjet er lavet af. Den slags opnår man ikke bare sådan lige..... Hvis du bare kaster dig ud i det og måske endda bruger de nemme og billige løsninger, (f.eks. CubeLight "foto-telte"), så får du samme kvalitet som www.thedresser.dk fra den tråd, jeg henviste til i mit tidligere indlæg. Det er OK billeder, men der skal altså mere til at sælge produkter bedst muligt. Jeg havde en lang snak med sidens ejer, Anders, og han har rent faktiskk investeret i  studieudstyr og brugt en hulens masse tid. Der er virkelig gået til den med stor omhyggelighed fra hans side....

De 8000 kr. jeg nævner er for en udvidet version af følgende produkt: http://www.obt.dk/?type=produkt&id=397&pgid=. Nej, jeg får ikke provision hos OBT; han har blot ydet en fantastisk service og rådgivning, når jeg har snakket med hamSmile Jeg aflagde f.eks. hans butik et besøg og sagde direkte: "Jeg skal ikke købe noget, men vis mig hvad jeg kan anbefale til andre, når jeg får forespørgsler". Derefter fik jeg den helt store gennemgang af bla. ovenstående, og fik tålmodigt svar på alle mine tekniske spørgsmål. Jeg håber selv på at kunne investere i ovenstående baggrund senere i år.

Dette indlæg kunne udvikle sig til en hel roman, men det har jeg ikke tid til nu, og hvem f..... gider at læse detSmile Igen... send mig en PB, så kan vi tage den derfra - jeg vil meget gerne uddybe.

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:46

Lone S. Hansen:
Jeg har nu kigget på sådan en stor CubeLight-ting, hvor der stilles 2 lamper på hver side. Jeg går ud fra, det er den du hentyder til med de ca. 8.000 kr.
Vil det kunne dække mine behov -

Ja og du kan nemt lave den selv Smile

Køb ren argan olie her

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 19:54

Lagersalg123 - JEN:

Lone S. Hansen:
Jeg har nu kigget på sådan en stor CubeLight-ting, hvor der stilles 2 lamper på hver side. Jeg går ud fra, det er den du hentyder til med de ca. 8.000 kr.
Vil det kunne dække mine behov -

Ja og du kan nemt lave den selv Smile

Kan du uddbybe?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:59

Lone S. Hansen:

Som illustrator, kan jeg meget, meget nemt se forskel på en tegning der er i mine - og mine jævnbyrdiges - øjne er 80% færdig og én der er 100% færdig, men 99.8% af befolkningen kan overhovedet ikke se forskellen. 
Kan man - som fotograf - sætte sig i lægmands sted i et øjeblik og vurdere, hvordan kvaliteten af et billede, der skal sælge en bluse ville være, hvis jeg tog billedet i en cubelight med et godt kamera og på billederne jeg postede før?

Altså sko, bælter, smykker, tasker og andet accessories er faktisk okay nemt at tage billeder af... Du lære det meget hurtigt, og det kræver ik de store investeringer...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Køb ren argan olie her

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:05

Lagersalg123 - JEN:

Lagersalg123 - JEN:

Lone S. Hansen:
Kan du uddbybe?

Ja da

http://www.jbwebdev.com/blog/homemade-lightbox/

skal selvfølgelig laves i korrekt størrelse..men det er nemt når du har øvet nogle gange--

http://strobist.blogspot.com/2006/07/how-to-diy-10-macro-photo-studio.html

Ja, okay - men jeg kan godt fornemme på situationen, at jeg har brugt de 8.000 kr., allerede inden jeg har fundet ud af, hvordan helvede jeg kommer ud i en Silvan og evt. får transporteret tingene hjem derfra. Før jeg har fået samlet det, er vi nok oppe i noget der ligner Grækenlands underskud ;-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:15

Lone S. Hansen:
Ja, okay - men jeg kan godt fornemme på situationen, at jeg har brugt de 8.000 kr., allerede inden jeg har fundet ud af, hvordan helvede jeg kommer ud i en Silvan og evt. får transporteret tingene hjem derfra. Før jeg har fået samlet det, er vi nok oppe i noget der ligner Grækenlands underskud ;-)

Hehe jaja BettyBlue...

Jeg tror Grækerne er stolte af at de har samme værdi som 12m lægter og 3 meter stof plus et par håndværker lamper på stativ  og et par vinkler samt skruer...men du rammer nok ikke ved siden af heehe

Køb ren argan olie her

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 22:11

Ja, man kan sagtens lave tingene selv.....Foto-bord - hvor svært kan det være - over i den lokale tømmer-biks og købe en pleksiglasplade og noget træ..... 2000 kr. fattigere og en hulens masse eksperimenter og timer senere undrer jeg mig lidt over, hvorfor jeg ikke bare lagde de skallede 2500kr og fik et færdigt bord....Lesson learnedStick out tongue.

Tænk sig, hvor mange penge jeg kunne have tjent, hvis jeg havde brugt samme mængde tid på markedsføring og SEO.

Min holdning er efterhånden, at man i virksomheds/forretnings-sammenhæng skal holde sig fra gør-det-selv løsninger, hvis formålet er at spare penge. Man ender let med at bruge en hulens masse tid, få middelmådeige resultater og alligevel ikke rigtig spare noget, der batterSmile
Lone, du vil sagtens kunne opnå billeder i den kvalitet, som du viste, med CubeLite-kit'et, i mit indlæg. Hvis du vælger at bruge et stort foto-telt (som bla. også forhandles under mærket CubeLite af bla. OBT), så får du let det her mudrede diffuse lys, som giver flade lidt livløse billeder, hvor man ikke rigtig kan fornemme stoffet eller overfladen på produktet. Med din baggrund som illustrator er jeg sikker på, at du lynhurtigt vil kunne lære at "se" lys og skygge på billeder og være i stand til at komme ud over det mudrede look. Det er herdu virkelig vi kunne skille dig ud fra mængden af web-shops. Og ja, almindelig lægmand kan godt se forskellenSmile
Mvh.
Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 198
Fra  liisab Skrevet kl. 22:31

Lagersalg:

Super link, mange tak. Sådan en skal jeg lave!! 

Kan du komme med et bud på hvor man kan købe det såkaldte  poster board.

WWW.kidztownshop.dk - kreativt design til aktive børn

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)