Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fungerer det med fortjeneste/dækningsgrad, skat, moms osv..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg ønsker at opstarte virksomhed med salg via en allerede eksisterende platform, hvorved jeg sparer en stor del af udgifterne til oprettelse af webshop og til en vis grad omgår problemet med at få besøgende til en helt ny hjemmeside.

Jeg er helt i opstartsfasen, men jeg har taget kontakt til et par ønskede leverandører med henblik på at afsøge mulighederne for at udvikle mit koncept og få overblik over økonomien i det.

I den forbindelse har jeg fået følgende oplysninger fra en leverandør:

Mindstekøb pr. år: 10.000 kr., svarende til ca. 500 enheder. D.B. (dækningsgrad): 35,1-38%. Vejledende udsalgspris følger med produkterne. 

Jeg har brug for hjælp til at tolke dette. Hvor meget vil min fortjeneste ligge på? Mit problem består i at jeg ikke kan regne ud hvad jeg skal betale og hvad jeg kan trække fra i MOMS - og hvor meget der ryger til SKAT

Der må findes en supernem måde at regne dette ud på, og jeg vil sætte stor pris på at få ligningen oplyst :-)

Venligste hilsner

Anna

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 14:02

Anna,

først bliver jeg nød til at sige at du burde tage kontakt til en profissionel, det er penge givet godt ud.

Med dette produkt lyder det til at du skal købe 10.000 kr pr år som minimum og at du vil tjene 35-38% på denne vare. Dvs at hvis du køber 1 stk til 20 kr. (25 kr incl moms) så kan du sælge den til ca. 27,3 kr (34 kr incl moms), så du vil tjene ca. 7,3 kr pr stk, hvis du altså følger leverandørens priser.

Du skal så betale ca. 1,7 kr i moms pr stk du sælger..men det afhænger jo også af om du køber/sælger i samme momsperiode. Skatten kan du ikke sige meget om, da den jo afhænger af dit samlede overskud i hele året.

Du kan evt. sende mig en mail på info@e-conomicz.dk eller ringer til mig på 30 89 22 99, så kan jeg give dig et "kalkuleark" hvor du kan taste dine priser ind i?

Mvh

/René

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Fra København
Tilmeldt 25. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:46

Hmmm... Jeg kom jo også selv frem til at der ikke ville være meget mere fortjeneste end det, og det syntes jeg virkede som meget lavt.

Jeg takker for svaret og må lige gøre mig nogle seriøse overvejelser. 

Jeg sender dig en e-mail da jeg meget gerne vil have det kalkuleark du nævner :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)