Jeg oplever generelt en stigende interesse for Search Reputation Management - men også mange spørgsmål og usikkerhed om, hvordan man egentligt griber den slags an.
Jeg har derfor lavet et lidt længere indlæg på min blog, hvor jeg gennemgår de 6 punkter, som jeg normalt bruger som en guideline i arbejde.
Du kan læse mit indlæg om Search Reputation Management her.
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til Search Reputation Management så stil dem her - eller på bloggen, så skal jeg forsøge at svare så godt jeg kan
kan kun opfordre folk til at læse den - det er jo gratis :)
Tak, ja, at læse om Reputation Management er gratis. I hvert fald på min blog. Men selve arbejde der skal laves koster! Enten i form af rigtig meget af din egen tid (hvis du føler dig rustet til opgaven), eller andre - som f.eks. mig og mit team, der så skal betales for, naturligvis.
Det er nok også en af grundende til, at mange virksomheder, ikke er kommet igang med Search Reputation Management endnu. Der skal investeres en del.
Men med de mange milliarder, der bruges på opbygningen af stærke og troværdige brands er det farligt ikke at "sikre" dem i søgemaskinerne også. For faktum er jo, at i næsten alle tilfælde i dag bruger folk søgemaskiner, som en vigtig kilde til viden forud for de træffer et valg.
Ja, jeg kan også kun anbefale folk der vil noget seriøst med det at købe Demib's bog, hvor der er en del om reputation management.
Jeg har førend jeg købte de 2 danske bøger (demib+rosenstand's), læst intet mindre end 6 anbefalede udenlandske bøger om markedsføring i søgemaskiner / søgemaskineoptimering, og disse 2 danske bøger kan læses og forstås på 1/10 af tiden, samt rent faktisk bruges til noget konkret.
Jeg har virkelig en følelse af at de fleste amerikanske bøger væver rundt i alle mulige teorier og er alt for lidt håndfaste i forhold til disse danske bøger. Så hvis nogen står med overvejelsen om at købe en amerikansk eller en af de danske, så køb den danske !! (måske lige Aron Wall's bog var den eneste jeg fik noget ud af, men den er vist lidt outdated, medmindre han har kommet med updates).
Jeg har virkelig en følelse af at de fleste amerikanske bøger væver rundt i alle mulige teorier og er alt for lidt håndfaste i forhold til disse danske bøger
Det er generelt et problem med amerikanske lærebøger.... De har tradition for at aflønne forskere efter volumen istedet for kvalitet* - man kan forestille sig det er disse dårlige vaner, der er fulgt med over i SEO-branchen også.
Så det er kun dejligt, at DK er så godt med i forhold til SEO - vi danskere er jo pragmatikere og vil bare gerne have at vide hvad der virker :)
* Jeg mindes stadigvæk, med gru, en lærebog om marketing - den var skrevet af en amerikansk universitetsansat forsker...og han brugte seriøst de første 150 sider på obskure sammenligninger af marketing med alt fra gamle kinesiske sagn til dampmaskiner :)
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)