Det er desværre ikke muligt for mig, at bringe eksempler på hvordan Reputation Management sager har været håndteret. Det ville være direkte undergravende for formålet med den type kampagner.
Men der er sådan set ikke noget specielt ved den type websites jeg taler om. Det er helt almindelige websites optimeret til de aktuelle keywords. Der er ikke så meget magi og trylleri i det. Det er "bare" godt gammeldags (SEO-) håndværk.
Udfordringerne ved Reputation Management ligger først og fremmest i analyser og strategi - at finde lige præcis de metoder, der vil virke bedst i hvert enkelt tilfælde, have et stor nok arsenal af teknikker som du kender til, og så i sidste ende at kunne udføre det hele med tilstrækkelig høj præcision og styrke.
Det er desværre ikke muligt for mig, at bringe eksempler på hvordan Reputation Management sager har været håndteret. Det ville være direkte undergravende for formålet med den type kampagner.
Er det ikke lidt i tråd med det du skriver om i din bog vedr. "Tail Gating" ?
Jo, Tail Gating indgår, som det også fremgår af mit blogindlæg, ofte som et element i Search Reputation strategier i forhold til at beskytte sig mod bl.a. fremtidige "angreb".
Det er desværre ikke muligt for mig, at bringe eksempler på hvordan Reputation Management sager har været håndteret. Det ville være direkte undergravende for formålet med den type kampagner.
Det kan jeg naturligvis godt følge dig i.
Mikkel deMib Svendsen:
Men der er sådan set ikke noget specielt ved den type websites jeg taler om. Det er helt almindelige websites optimeret til de aktuelle keywords.
Når du skriver "alm websites der er optimeret". Er det så fx blot en simpel blog med eget domæne der optimeres i forhold til ens brand keywords?
Mikkel deMib Svendsen:
Udfordringerne ved Reputation Management ligger først og fremmest i analyser og strategi
Det virker indlysende men det er nu meget rart at få på plads. Tak for din uddybning :-)
Når du skriver "alm websites der er optimeret". Er det så fx blot en simpel blog med eget domæne der optimeres i forhold til ens brand keywords?
Ja, det kan det godt være - men det kan også bare være nogle simple HTML-sider, et andet CMS eller noget helt femte. Det er principielt ikke så afgørende - bare det er et format, der kan konkurere på lige dit (keyword-) marked.