|
Godmorgenm til Jer dejlige Aminoer :) Nu var jeg lige ved at få min morgen kaffe galt i halsen! Hvis jeg skal forstå dit indlæg ret - altså BZR´s indlæg. Så mener du at hvis man har forsøgt sig som iværksætter, entrepreneur og selvstændig erhvervsdrivende, har knoklet 80-100 timer ugentlig, har taget chancen, har skabt arbejdspladser, har (garanteret på et eller andet tidspunkt) betalt skat af en fortjeneste..... Så skal man fordi det gik galt - uanset grund (det er jo næppe med vilje) sidde ydmy i sin lille lejlighed med resaten af sin familie og have dårlig samvigtighed 24/7 ?? Helt ærlig, det er gammeldags tankegang. Jeg syntes at trådstarteren - kan ikke lige huske navnet, skal være stolt af at have prøvet, at have bidraget til udviklingen - og så er det selvfølgelig træls at man går konkurs - endnu mere træls at man går personligt konkurs. Men opgive sit liv og sin familie det skal man sgu ikke ... det er trods alt kun penge! Det er mange år siden at daværende erhvervs og økonomi minister Bendt Bendtsen kom med en lovændring, så de der var gået konkurs, trods alt fik muligheden for at få et nogenlunde normalt liv - og endda fik redskaber til at kunne genetablerer sig som iværksætter! Det kunne jo være at trådstarteren var en pisse dygtig forretningsmand - rigtig god til sit arbejde, og hvis mulighederne var der kunne gøre et andet forsøg! Nu vil jeg skænke mig en ny kop kaffe - og håbe at disse forsmåede og snæversynede mennesker vil tænke sig lidt om - næste gang! God dag ... og god tur ti trådstarteren Dbh Jesper |
Kaffe & Co:Nu inden vi sabler manden ned med hvad der er god og dårlig moral, så kunne vi jo prøve at forholde os til det som trådstarter faktisk spørger om - vi ved intet ombaggrunden.
Jeg ved ikke noget om emnet, men må erkende at jeg bliver lidt 'træt' af at læse om moralbegreber når vedkommende faktisk spørger om hvad han må eller ikke må gøre, med en personlig gæld i forbindelse med et udenlands ophold.
Som udgangspunkt kan jeg ikke se noget galt i at folk går personlig konkurs fordi de har prøvet at være iværksættere, af alle bør vi da vide hvad risikoen er ved at drive en virksomhed, som er bare lidt mere end en computer i et hjørne af soveværelset.
Jeg går ud fra, at det bl.a. er mit indlæg, du skyder på. Og jeg beklager da, hvis det ikke har passet dig, det jeg har skrevet.
Men jeg vil altså stå fast i min anbefaling om, ikke at rejse nogen steder uden at have drøftet situationen med kreditorerne.
Jeg synes - nøjagtigt ligesom dig - at det er enormt træls for trådstarter, at han er gået konkurs med et projekt. Og jeg synes ikke mindst at det er synd for ham, at han skal ligges den konkurs til last i lang tid. Det er umenneskeligt og uværdigt. Ingen tvivl om det!
Men amino handler om at få gode råd. Og mit råd til trådstarter er altså, at tage kontakt til kreditorerne nu efter tilsyneladende tavshed i næsten 4 år. Jeg synes ganske enkelt bare, det er det bedste at gøre, når man skylder så mange penge væk. Hvis en kreditor finder ud af, at han er rejst til New Zealand sådan uden videre, vil de helt naturligt drage nogle negative konklussioner om den rejse. Kun fordi de ikke ved andet.
/Rikke
Bliv gratis medlem