Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logodesign -- udbedring af let pixellering af font-kant

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Simon!

Mange tak for budet -- jeg synes dog, at det virker noget uharmonisk i forhold til originalen. Men det er måske, fordi du har brugt en anden skrifttype? Men kanterne er pænere, ingen tvivl om det.

Jeg er nu nået frem til følgende version -- som kan ses øverst til højre: Mediebevægelsen. Det er ikke perfekt, men det er markant bedre end mit første forsøg.

Vektorsporet har måske været lidt skævt al den stund, jeg ikke går efter skalérbarhed og mulighed for tryk -- det er rent web, som Hans var inde på.

Så jeg prøver at downloade en trialversion af Illustrator, som der har været foreslået -- så kan jeg eksperimentere videre med "smooth" & "sharp" & "save for web".

I skal under alle omstændigheder alle have tak for gode indspark, der har sat refleksioner i gang -- og har vist, at jeg har meget at lære! :) Men det vidste jeg godt!

Alt godt,

Kasper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:04

God pointe!

Seneste version (der kan ses i højre hjørne på Mediebevægelsen nu) opnåede jeg ved at screenshotte med Screenhunter til jpg-format. Hvis jeg gemte som png-fil med Inkscape fik jeg en nærmest heftigere pixelering, end jeg gjorde med The Gimp.

Så nu kaster jeg mig over en prøveversion af Illustrator og ser, hvad jeg kan få ud af det.

Tak for indspark,

Kasper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:06

Hans Stokholm Kjer:

Kenneth:
Nu har udtværringen meget at gøre med, hvad opløsning det er gemt i, og jo højre, jo mere skarbe kanter vil man få. Da pixlerne derved bliver mindre.

Forskellen ses her:

http://udtilos.dk/xtrapics/saadan.gif

mod

http://udtilos.dk/xtrapics/saadan.jpg

mvh Hans

Ja! Utroligt vi skulle om til side 3, før nogen fik forklaret, hvad det egentlig var, jeg prøvede at sige, at jeg havde brug for ;)

Tak!

---

Kasper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42

Og så her et stykke tid efter, at jeg fandt en løsning, tænkte jeg, at det måske var en god idé at bringe løsningen, så andre også kan få glæde af den.

Funktionen, jeg var ude efter, mener jeg hedder anti-aliasing, men som mange påpeger, så burde det ikke være nødvendigt ved vektorgrafik.

Lige gyldigt hvordan jeg gemte -- og jeg var også forbi Illustrator -- så fremstod den valgte fonttype med let pixelering i kanten. Æv.

Løsningen blev at gemme i pdf-format og derfra screenshotte til den ønskede størrelse med Screenhunter.

Alt godt & endnu gang tak til alle for indspark,

Kasper

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 17:31

Hej kasper Smile

Ja jeg forlod denne tråd, da der blev snakket om hvilken software du kunne bruge, og kan se den gik helt galt

Næste gang så brug Youtube og søg med disse Computer

text logo in Photoshop ">

Text logo in illustrator ">

De er helt tilfældige disse link, bare brug lidt tid på at finde den type turorials, som passer mere til dit behov.

Det havde sparede dig for mange timer forsøg Smile

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)