Kære Simon! Mange tak for budet -- jeg synes dog, at det virker noget uharmonisk i forhold til originalen. Men det er måske, fordi du har brugt en anden skrifttype? Men kanterne er pænere, ingen tvivl om det. Jeg er nu nået frem til følgende version -- som kan ses øverst til højre: Mediebevægelsen. Det er ikke perfekt, men det er markant bedre end mit første forsøg. Vektorsporet har måske været lidt skævt al den stund, jeg ikke går efter skalérbarhed og mulighed for tryk -- det er rent web, som Hans var inde på. Så jeg prøver at downloade en trialversion af Illustrator, som der har været foreslået -- så kan jeg eksperimentere videre med "smooth" & "sharp" & "save for web". I skal under alle omstændigheder alle have tak for gode indspark, der har sat refleksioner i gang -- og har vist, at jeg har meget at lære! :) Men det vidste jeg godt!
Alt godt, Kasper
|
God pointe!
Seneste version (der kan ses i højre hjørne på Mediebevægelsen nu) opnåede jeg ved at screenshotte med Screenhunter til jpg-format. Hvis jeg gemte som png-fil med Inkscape fik jeg en nærmest heftigere pixelering, end jeg gjorde med The Gimp.
Så nu kaster jeg mig over en prøveversion af Illustrator og ser, hvad jeg kan få ud af det.
Tak for indspark,
Kasper