Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logodesign -- udbedring af let pixellering af font-kant

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:

Kasper:
Det går fremad... ;)

Jeg får bare lige en tanke:

a) Hvor lang tid bruger du på opgaven?
b) Hvad koster du i timen?
c) Gang de to tal a og b med hinanden...

d) En grafiker kan løse opgaven på under ½ time.
e) En grafiker koster vel omkring 500 kr. i timen.
f) Gang de to tal d og e med hinanden....

Hans! Du er jo lige så slem til at lave trælse regnestykker man slet ikke ønsker svaret på som jeg er til tider Smile

Når du så nu ganske givet har skåret ud i jernarmeret beton at det her er en ren underskudsforretning for Kasper kunne du jo have været flink og nævnt den faktor du har glemt, nemlig "Ha, jeg vandt over denne her trælse opgave jeg var ved at blive idiot over ikke at kunne løse selv!" faktoren.

Godt nok er det en totalt irrationel og håbløst dyr faktor, men nogle gange har man bare et behov for at vinde over den. Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 23:16

Hej Hans

Det kan jo være Kasper synes det er sjovt, selv at rode med det.... Og jeg vil mene opgaven i den grad er overkommelig for en amatør. Så det er måske lidt overkill, at sætte en prof på til flere hundrede kroner i timen ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:18

Anders Christensen:

Når du så nu ganske givet har skåret ud i jernarmeret beton at det her er en ren underskudsforretning for Kasper kunne du jo have været flink og nævnt den faktor du har glemt, nemlig "Ha, jeg vandt over denne her trælse opgave jeg var ved at blive idiot over ikke at kunne løse selv!" faktoren.

Så sandt, så sandt.

mvh Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:21

Fama:
Så det er måske lidt overkill, at sætte en prof på til flere hundrede kroner i timen ;)

Jeg er enig med Anders' "Det er fedt at løse en opgave selv"-argument.

Men, hvis jeg har en træls opgave, som jeg kan få løst for 250 kr. af en prof, mens jeg selv skal bruge et antal timer, hvor jeg kunne have faktureret en kunde 1000 kr. eller mere, så foretrækker jeg at få hjælp af nogen, der er dygtigere end jeg selv.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24

Hans, jeg er helt enig i din logik -- men DIY-ånden er kommet over mig, og jeg skal jo også lære noget nyt engang i mellem! :)

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 23:29

Hej Hans

Bestemt, bestemt.... Men nu er opgaven temmeligt triviel - jeg vil næsten påstå jeg kunne lære min mor, at løse den, hvis jeg brugte en times tid eller to foram computeren sammen med hende - og hun dobbeltklikker stadigvæk på links, så det siger en del ;)

Men alligevel blev tråden drejet over i nogle fuldstændt overdrevne løsningsmodeller.... Den første var at manden skulle ud og investere i et program til noget der ligner 7k*. Derefter kom du så på banen med at opfordre ham til at inddrage professionel hjælp.... Jeg mener.... Come on... Det er et friggin' tekstlogo, ikke det Sixtinske kapel Skype-BigSmile

* Ja jeg antager jo man ikke opfordrer til piratkopiering ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:36

Der er da ikke noget i vejen for at han henter en trialversion af illustrator og bruger den i 30 dage inden han enten betaler ved kasse et eller fjernet programmet igen.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 23:42

Anders Christensen:

Der er da ikke noget i vejen for at han henter en trialversion af illustrator og bruger den i 30 dage inden han enten betaler ved kasse et eller fjernet programmet igen.

Nej naturligvis ikke..... Altså lige bortset fra den helt vilde og nærmest utænkelige situation, at han også gerne vil rode med vektorgrafik om 31 dage ;)

Hvorom alting er synes jeg det er noget fis, at opfordre amatører til at bruge Illustrator, når der eksisterer ganske udemærkede open source alternativer.... For vi ved jo udemærket godt, at det altså er de færreste amatører der ender med at smide 7k efter programmet. De fleste henter det på en vis svensk hjemmeside istedet....

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47

Kasper:

Det downloader jeg med det samme. Har du et link til en tutorial om "smoothing" med Inkscape mon?

InkScape, er et gratis alternativ til AI, og arbejder primært i vektorgrafik, hvorfor du ikke behøver "smoothing".

Dens primære filformat er SVG, det vil sige Scalable Vektor Grafik. Som Adobe i sin tid var med til at udvikle. De har så trukket sig tilbage, da de kunne se at det ville komme til at koste dem et stort marked, at understøtte et open scource format.

Dog skal man være klar over at man godt kan have bitmap billeder i disse vektor formater.

Min mening er at Inkscape er et rigtig godt valg, når man snakker om programmer, selvom det har nogle mangler. Og tit ikke vil det som man selv gerne vil. Og endvidere så kommer med de mest tåbelige fejlmeddelser, når man beder den om noget som den er designet til. Men det lærer man hurtigt at komme uden om.

/Kenneth

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:51

Kenneth:

InkScape, er et gratis alternativ til AI, og arbejder primært i vektorgrafik, hvorfor du ikke behøver "smoothing".

OK - back on track.
Faktisk er jeg ikke sikker på, at vektorgrafik løser opgaven i dette tilfælde, da logoet tilsyneladende primært skal bruges på webben - og hvilken browser er det lige, der læser .ai-filer?

mvh Hans

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)