Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logodesign -- udbedring af let pixellering af font-kant

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Kender intet til webben....tager kun udgangspunkt i det som der er skrevet omkring inkscape. Og om smooting i det program....er jo lidt overflødigt når det er vektorgrafik.

/Kenneth

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 00:12

Kenneth:
smooting i det program....er jo lidt overflødigt når det er vektorgrafik.

Nemmerlig....

Ang. brugen af vektorgrafik i forhold til hans site. Så er det klart det ikke er relevant, i forhold til slutproduktet. Men hvis han nu ønsker at bruge sit logo andre steder end lige i hans header, så giver det ganske god mening, at lave det i vektorgrafik.... Så kan han jo altid efterbehandle det i GIMP, hvis han ønsker det og InkScape i øvrigt ikke kan levere varen i den henseende.

Men hvis han skal lave et logo, så er den eneste rigtige vej altså et program der kan arbejde med vektorgrafik.....og nu har InkScape fået endnu en fortaler (udover mine sørgelige undskyldninger for venner og bekendte), så det er vel det?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:15

Kenneth:

Hej Hans

Kender intet til webben....tager kun udgangspunkt i det som der er skrevet omkring inkscape. Og om smooting i det program....er jo lidt overflødigt når det er vektorgrafik.

/Kenneth

Det er jeg med på, og dit svar er helt relevant.
Det ser ud til, at trådstarter skal bruge sit logo på en hjemmeside - altså til skærmbrug.
Her er han under alle omstændigheder nødt til at få det omsat til et bitmapbaseret format, så det kan vises på skærmen.
Og her er der rent faktisk i hans tilfælde brug for en opblødning af de meget pixelerede kanter.
I Photoshop ville jeg typisk vælge "Save for web", men jeg ved ikke om der findes en tilsvarende funktion i Gimp, som jeg ikke bruger (jeg har jo Photoshop).

mvh Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:17

Fama:
Nemmerlig....

Nemmelig :-)

mvh Hans

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 00:21

Hans Stokholm Kjer:
Og her er der rent faktisk i hans tilfælde brug for en opblødning af de meget pixelerede kanter.

Som vel stammer fra at logoet ikke er lavet i et skalérbart format?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 00:22

Hans Stokholm Kjer:

Fama:
Nemmerlig....

Nemmelig :-)

mvh Hans

Hæh - jeg vidste ikke engang det var et rigtigt ord. Så jeg regnede ikke med at det kunne lykkes mig, at stave det forkert.... Men tak for rettelsen :)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:25

Hej Hans

Nu har udtværringen meget at gøre med, hvad opløsning det er gemt i, og jo højre, jo mere skarbe kanter vil man få. Da pixlerne derved bliver mindre.

Men det som tit gør er jo netop at man manuelt går ind og sletter de grå områder, eller bare direkte convertere logoet til sort hvid. For derved at komme uden om det. Og når det så kun er sort hvid, så kan man faktisk gå op i opløsning, uden at filen bliver nævneværdig større.

Det er ihvertfald hvad jeg ser, når nogle prøver at emulere vektorgrafik, som de skal have serigrafisk trykt.

/Kenneth

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:31

Fama:

Hæh - jeg vidste ikke engang det var et rigtigt ord. Så jeg regnede ikke med at det kunne lykkes mig, at stave det forkert.... Men tak for rettelsen :)

Selv hehe - det var ikke en rettelse - det var et forkert citat :-/.
Ordet hedder nemlig "nemlig".

Jeg ville bare lige tilkendegive, at dit svar var rigtig godt...

mvh Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:53

Kenneth:
Nu har udtværringen meget at gøre med, hvad opløsning det er gemt i, og jo højre, jo mere skarbe kanter vil man få. Da pixlerne derved bliver mindre.

Helt korrekt.
Trådstarter kender skrifttypen, hvorfor han når som helst kan lave en vektorudgave, der kan printes på bagsiden af månen uden én eneste pixelfejl, hvis han vil.
Til skærmbrug, bør han lave logoet i en opløsning, der betyder at én pixel i billedet bliver til én pixel på skærmen.
For mig at se, er det dér han er nået til nu.
Nogle linjer har tendens til at fremhæve pixeleringen. Dette kan udjævnes ved at lade programmet indsætte nogle forskellige grå pixels til at udjævne denne pixelering.
Det er vist den funktion han er på jagt efter.

Forskellen ses her:

http://udtilos.dk/xtrapics/saadan.gif

mod

http://udtilos.dk/xtrapics/saadan.jpg

mvh Hans

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 07:14

Brug eBay, søg efter corel draw og betal omkring 500.- for et program som er på fuld højde med Adobe Illustrator, endda en del bedre på nogle områder.

Bare et hint.

Mvh
Juul

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)