Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har startet et mindre webudviklingsfirma, hvor jeg sælger websites med hosting inkluderet. Jeg er ikke momsregistreret og vil derfor høre, hvordan jeg skal agere over for moms registrerede fimaer. Hvis jeg køber et webhotel til en kunde der f.eks. koster 100 kr. i md. inkl. moms og jeg sælger denne ydelse videre til en momsregistreret kunde uden at ville have fortjeneste på den del, hvad skal jeg så tage for produktet. Når jeg ikke er moms registreret, skal jeg så trække det fulde beløb fra i mit regnskab og hvordan vil mine kunder skulle opgive moms af denne ydelse, når de handler med mig som ikke er momsregistreret?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 09:55

Hej Thomas.

Hvis du vil levere din ydelse billigst muligt til dine kunder, skal du lade dig momsregistrer.

Selvom du ikke omsætter for kr. 50.000,- kan du godt vælge at lade dig momsregistrer. hvis du er momsregistreret, sælger du webhotellet videre til samme pris som du køber det til og lægger den samme moms til. Dit momsregnskab alene på webhotellet går så i nul. Men din kunde kan fratrække moms i sit regnskab, hvorved kunden sparer udgiften til moms.

Samtidig kan du fratrække momsen på dine andre udgifter, men skal selvfølgelig også lægge moms på de ydelser du sælger.

En anden mulighed er at få udbyderen af webhotellet til at fakturer direkte til din kunde, men den mulighed har du sikkert afprøvet..

Hvis dine kunder primært er private, er det nok billigst for kunden at du fortsætter som hidtil.

De bedste hilsner

anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 10:01

Det lyder til at jeg blot skal lade mig momsregistrere :)

Tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)