jeg har lavet en hjemmeside hvor jeg har lidt intern link mm... og så har jeg lavet 3 sider som bare ligger der men der ikke er link direkte til fra salgsydelser eller menu eller noget som helst
de 3 sider er lige lavet for et par dage siden og er ikke tilmeldt nogle steder
mit spørgsmål er fanger google de her sider ??? og kan jeg gøre noget ekstra for at google skal åbne øjnene for dem...
grunden til der ikke er linket til dem er at det er rene seo sider og jeg ikke ønsker en for rodet hjemmeside.. jeg vil måske lave 50-100 "undersider" som google skal fange og som linker til de andre sider men ikke linker tilbage... er dette et problem ??
er det godt eller skidt det jeg har gang i ?
tusind tak for jeres på forhånd allerede gode råd ser frem til dem
Det spørgsmål er besvaret rigtig mange gange her på amino.
Ja Google fanger de sider så snart man linker til dem, som du fx har gjort her. eller de bliver i hvertfald opmærksomme på at siderne eksisterer. Det du ellers kan gøre er at linke til dem fra de andre sider på din hjemmeside. yderligere linkbuilde internt og eksternt.
Det kan godt blive et mindre problem hvis ikke du linker til de SEO sider fra et eller andet sted. først og fremmest vil Google ikke opfange siderne, og så er det jo spildt arbejde at lave 50-100 SEO sider. og det ødelægger jo resten af den værdi som de ellers ville have givet.
Du kan fx lave bare nogle få links fra din hjemmeside til de sider, det behøver ikke være mange links, de kan være spredt ud over hele din hjemmeside. Yderligere kan du jo også få de enkelte SEO sider til at linke internt. og sidst men ikke mindst kan du bruge til på at linkbuilde eksternt også. Men jeg ville selv bruge mere tid på at linkbuilde eksternt til de sider som du i virkeligheden gerne vil have at folk skal se. i stedet for at fokuserer på linkbuilding af dine SEO sider. Du skal selvfølgelig linkbuilde dine SEO sider lidt, men ikke lige så meget som man skal med resten af hjemmesiden.
Tålmodighed. Det tager tid at få indekseret de interne sider...
Men... Du kan i mellemtidem: Lav lidt linkbuilding på lavblus (så du undgår "overlinking"), Tilmed siden i Webmaster Tools, og sende sitemapen til Google, og husk altid at "content is the king", dvs. at Google er varm på sider som har frisk indhold der ændrer sig / vokser hele tiden!
Håber det giver noget mening, og held og lykke med dit projekt! ;-)
Vær opmærksom på at Google har en meget løs definition af begerebet "doorway pages", som de ikke er så begejstrede for. Derfor bør du sikre to ting for siderne:
1) At de har samme design som resten af sitet.
2) De i det store helel har samme globale navigation (top-menu m.m.) som resten af sitet.
DIne siders evne til at ranke i Google afhænger i høj grad af hvor meget du linker til dem fra resten af sitet såvel som internt mellem siderne. Så typisk opnås de bedste positioner hvis man er parat til at acceptere en vis del "rod" på retsne af websitet. Kan du lave det som en FAQ, kan du jo have et link til FAQ'en fra alle sider, og så evt. linke øvrige steder det er relevant.
Jesper er allerede inde på det. Google tillægger ikke så stor værdi til "orphan pages", som de kaldes. De her "forældreløse" sider, som ikke linkes til nogle steder fra. Hvis du ikke selv vil kendes ved dem, hvorfor skal Google så give dem gode pladser?
Uden at jeg direkte har testet det, er jeg heller ikke i tvivl om, at det også går ud over dit sites generelle trust hos Google, hvis du har for mange af den slags. Ganske som for mange broken links giver det i best case et indtryk af en rodet og useriøs side. Worst case noget spammy noget.
Så jeg vil helt klart og entydigt opfordre dig til at koble de her sider sammen med resten af sitet på den ene eller den anden måde. Sitemap, FAQ eller hvad der nu skal til.
super gode svar jeg linkede naturligvis her i tråden så google skulle fange dem.
jeg vil linke til de ekstra sidder så jeg ingen problemer får med google, hellere gode placeringer på google og nye kunder og så en masse links nede i bunden der ser knap så godt ud :)