I relation til de danske af domænerne foreligger der en klar overtrædelse af DK-Hostmasters forretningsbetingelser.
3.1.3 Indeståelse for ikke-krænkelse Ved sin ansøgning indestår Registranten for, at Registrantens reservation, registrering og/eller aktive anvendelse af det ansøgte domænenavn ikke krænker tredjeparts varemærkerettigheder, navnerettigheder eller øvrige kendetegnsrettigheder, og at Registranten ikke er bekendt med, at reservation, registrering og/eller aktiv anvendelse i øvrigt strider mod denne Aftale eller dansk ret, herunder reglen om god domænenavnsskik i lov om internet-domæner § 12, stk. 1.
Slette dem og læse domæneregistratorernes vejledninger næste gang. Der er ingen anden vej.
Til ham, der indirekte sagde, at det var lovligt i USA: Det passer mig bekendt ikke - det er ikke lovligt at registrere domæner med andres varemærker. Yderligere er det så mht. .dk-domæner ikke lovligt at registrere dem med videresalg for øje.
Disse skal nok give noget og der er samlet millioner af hits per måned på personnavnene. Derudover skal top 10 i American Idol på turné efter og der kommer så øget interesse.
Mindst én af dem har over 300000 søgninger på sit navn hver måned på Google, så tænk samlet set via lle søgemaskiner?
De kommer til salg i næste uge på Sedo.com om alt går vel, og så kan I følge om de er mere værd end de 10 dollar jeg har givet per styk.
Det er mig bekendt ulovligt, det du har gang i dér. Så vidt jeg ved er det masser af gange sket, at en berømthed har klaget og dernæst fået overdraget et domæne med sit navn i, som en anden har registreret. Det gælder også for internationale domæner (.com, .net osv.).
Syntes at det er noget svineri at opkøbe domæner for at tjene på noget andre har brugt formuer på at promovere, eller der måske sad en derude og havde noget reelt at bruge det til.
Det er jo næsten umuligt at finde et domæne idag som ikke er optaget og så er det bare parkeret eller fyldt med en masse ligegyldige reklamer.....