Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ole opfinder er på spil igen.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 31. Oct 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg tænkte lidt over beskrivelse af din opfindelse og ville høre om du kunne være mere præcis uden selvfølgelig at afsløre din opfindelse.

Er det f.eks. stikpropper til brug i en el-stikkontakt?

Hvis det er en el-stikprop er opfindelsen så, at man undgår en skruetrækker, et afisoleringsværktøj, og en saks til at klippe kablet ved at stikproppen er således udstyret, at den selv afisolerer kablet, forbinder det og lukker stikket i en arbejdsgang?

Et eksempel på, hvad det er jeg mener er beskrevet i følgende patent og mit spørgsmål er om det er noget der ligner nedenstående i funktion, som du har opfundet?

MVH

Casper

http://v3.espacenet.com/publicationDetails/biblio?CC=CA&NR=1212159A1&KC=A1&FT=D&date=19860930

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12879
Skrevet kl. 12:06

Undskyld men du har åbenbart en del at lære mht. patentering hvis du tror at et patent vil forhindre kineserne i at kopiere din opfindelse.

Du har ikke svaret på om du har fået lavet en nyhedsundersøgelse af din ide mht. patentering.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 16. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:15

ja man kan godt sige det er lidt samme koncept men, min kan bruges til 3g1,5 gummi kabel lampe ledninger med jord og der er et videre forløb i iden så den ikke bare stopper der.

så videre udviklingen er i gang.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 16. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:15
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 12:43

peter:

er du klar over hvor ginial min ide er og hvor meget videre den kan bruges end bare en stikprop.....

world wide...

Det godt du har humor, men overvej at gøre følgende.

a) Lav en forretningsplan.

b) Lav et researcharbejde.

c) Begynd at bruge en Retskrivningsordbog.

Så vil du virke lidt mere seriøs, og helt sikkert komme meget længere :-)

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12879
Skrevet kl. 14:13

peter:

ja man kan godt sige det er lidt samme koncept men, min kan bruges til 3g1,5 gummi kabel lampe ledninger med jord og der er et videre forløb i iden så den ikke bare stopper der.

så videre udviklingen er i gang

Umiddelbar tyder det på at du vil få vanskeligheder ved at patentere din ide da der allerede er gjort lignedende opfindelser, muligvis er der en change hvis du kommer frem med noget nyt af en vis opfinder højde.

Du bør omgående få lavet en nyhedsundersøge /  freedom to operate analyse da du med stor sandsynlighed krænker andres patenter.

Prøv evt. at læse mere her www.opfind.nu

Mvh

Ravn

Tilmeldt 31. Oct 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:58

peter:

Jeg er sikker på, at du har nogle gode og relevante forskelle til den generelle stikprop, som jeg skitserede ovenfor. Dog ville jeg, hvis jeg var i dit sted, spørge mig selv om følgende:

Hvis den generelle stikprop, som beskrevet i det tidligere indlæg ikke er blevet en stor kommerciel succes (jeg ved f.eks. ikke på stående fod, hvor sådan en kan købes). Hvilke forskelle/detaljer ved din stikprop vil være udslagsgivende og gøre, at netop din stikprop vil tage hele markedet?

Det er bl.a. disse forskelle fra den kendte stikprop, som du potentielt kan patentere, forudsat selvfølgelig at de er nye og adskiller sig væsentligt fra hvad der tidligere er kendt. Du skal selvfølgelig være opmærksom på, at et patent ikke automatisk giver dig ret til at udøve din opfindelse, men at den kan være domineret af et mere generelt patent, hvilket en af de andre trådskrivere også er inde på. Dog mener jeg, at du bør have fokus på om din opfindelse er patenterbar først.

God fornøjelse

Casper

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)