Jeg er villig til at gå all in for den, og også villig til at arbejde non-stop indtil butikken har fået en god rytme. Som person ved jeg, at jeg er en stræber, og vil virkelig satse stort på den. Jeg er en 20 årig kvinde, som studerer ude på DTU
Du skal ikke sats stort, du skal satse alt. Der går tid, inden en forretning løber rundt, og det gør den kun med lange åbningstider og dig selv bag disken. Det betyder at du ikke har tid til studierne, og kun i beskedent omfang tid til famile og kæreste.
Hvis jeg var i dine sko, så ville jeg gøre studiet færdigt først, og så tænke på forretning bagefter.
En idé kunne være at blive ansat i en juicebar/café-'ting', for at prøve livet bag disken, få nogle tips og tricks, blive dygtig til kundekontakt og muligvis få lidt ansvar hen af vejen. Alt sammen for at få noget erfaring og viden til netop DIN drøm. Derudover kan du få skabt et netværk i branchen :-)
Så mit råd er; gør studierne færdig, bliv ansat på deltid(?) i en allerede etableret bar/café, få erfaring, bliv klogere indenfor branchen og få skabt dig et netværk.
I mellemtiden har du jo også rig mulighed for at brygge på din idé.
Held og lykke med det hele - Det skal nok blive godt :-)
Start den forretning/butik som du brænder for, idet alene gejsten netop kan gøre den lille forskel, at du får succes med en eller anden form for unikt koncept eller andet.
Det er et rigtig godt råd. Men med det i tankerne, og al den snak om begravelsesforretninger, er det da en lille smule bekymrende hvis det er det der er drivkraften til at åbne denne type forretning..