Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken branche er mest sikker?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Hvis man tænker overlevelses muligheder for virksomheden, så er nogle af de farligste diskoteker, barer, cafeer, børnetøjsbutikker.

Den mest sikre almindelige butik, er nok en bedemandsforretning! Det er fast kundegrundlag etc.

Jeg har godt nok aldrig set en butik der kun sælger barnemad ? hehe

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 22:14

Tanja :
Jeg er villig til at gå all in for den, og også villig til at arbejde non-stop indtil butikken har fået en god rytme. Som person ved jeg, at jeg er en stræber, og vil virkelig satse stort på den. Jeg er en 20 årig kvinde, som studerer ude på DTU

Du skal ikke sats stort, du skal satse alt. Der går tid, inden en forretning løber rundt, og det gør den kun med lange åbningstider og dig selv bag disken. Det betyder at du ikke har tid til studierne, og kun i beskedent omfang tid til famile og kæreste.

Hvis jeg var i dine sko, så ville jeg gøre studiet færdigt først, og så tænke på forretning bagefter.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 17:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tanja.

En idé kunne være at blive ansat i en juicebar/café-'ting', for at prøve livet bag disken, få nogle tips og tricks, blive dygtig til kundekontakt og muligvis få lidt ansvar hen af vejen. Alt sammen for at få noget erfaring og viden til netop DIN drøm. Derudover kan du få skabt et netværk i branchen :-)

Så mit råd er; gør studierne færdig, bliv ansat på deltid(?) i en allerede etableret bar/café, få erfaring, bliv klogere indenfor branchen og få skabt dig et netværk. 

I mellemtiden har du jo også rig mulighed for at brygge på din idé.

Held og lykke med det hele - Det skal nok blive godt :-)

Mvh. Frederik Grønholdt Petersen.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 00:13

Mit bedste bud må vil være at lave starinlys :)

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 00:17

Lundsby:

Den mest sikre almindelige butik, er nok en bedemandsforretning! Det er fast kundegrundlag etc.

De overholder ikke loven !!

Der er ikke 14 dages fortrydelsesret eller 2 årsgaranti..

......................................................................................................

Økonomisk kan man jo sige en lille sandwichbar ikke koster så meget i opstart som en restaurant med plads til 100 personer..

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 15:34
Lundsby:

Og brugerne klager ikke...

NB: Problemet er når bedemandsforretninger begynder med opsøgende salg................

(kunne ikke lade være).

Synes at rådet om at starte med selv at prøve at stå bag disken i en f.eks. sandwichbar er fornuftigt, for at fornemme om drømmen holder....

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:00

Tonny Skov Pedersen:

Start den forretning/butik som du brænder for, idet alene gejsten netop kan gøre den lille forskel, at du får succes med en eller anden form for unikt koncept eller andet.

Det er et rigtig godt råd. Men med det i tankerne, og al den snak om begravelsesforretninger, er det da en lille smule bekymrende hvis det er det der er drivkraften til at åbne denne type forretning..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)