Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg min lille sandwichbar op?? Jeg er helt ny i branchen, HJÆLP!!!!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg håber på at der er nogle herinde, som erfaring eller viden inde for café-branchen?

Jeg har fået mig den nye idé at åbne min lille sandwich bar. Bare en lille biks, mest take-away og kun få vinduespladser til at sidde og spise. Er der nogle som ved hvad dette kræver, og om de overhovede sælger godt? Er der stor kamp på markedet, og hvad skal gøre for at få den godt i gang?? -

I det hele taget har jeg bare brug for facts og viden omkring alt, så hvis I mener at I ved noget som kan hjælpe mig, så vær venlig at skrive. Ingen svar, er dumme svar, jeg ville bare blive SÅ glad for jeres hjælp :D

På forhånd tak, jeg vil se frem til at høre fra jer alle :)

MVH Tanja

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 09:17 | Låst

Hej Tanja

Først og fremmest velkommen på Amino.

Jeg har ikke den store erfaring inden for café branchen, men jeg tror det vil være rigtig vigtigt for din forretning at du ikke bare lige åbner en take-away sandwich bar fordi det kunne være fedt og sjovt at prøve, men derimod prøver at tænke nyt, skabe dig et brand igennem et koncept, for eksempel kunne du ''opfinde'' din egen sandwich og hver onsdag sælge den til halv pris.

Jeg tror i det hele tager du skal prøve at tænke ud af den normale tankegang indenfor branchen og skabe et nyt sandwich koncept, det kunne også være man kunne ringe ind og bestille så man ikke skal stå og vente, du kunne også levere til familie fester og til unge, der er masse muligheder, det handler bare om at udnytte dem optimalt. Og selvfølgelig skal det også være sjovt og fedt :-)

Mange gange held og lykke!

Mvh. Thomas De Oliveira

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 09:21 | Låst

Hej Tanja

Vi har jo ingen mulighed for at svare på om dine Sandwich vil sælge godt, for det afhænger af mange faktorer lige fra selve sandwich kvaliteten,vareudbud, pris, kunde service, butikkens beliggenhed osv osv.

Når du skal arbejde med levnedsmidler skal dine lokaler være godkendt til fødevarefremstilling, hvilket kan være en bekostelige afære hvisdu skal til at bygge om. Du vil kunne få flere oplysinger hos din lokale fødevareregion.  Udover det skal du selv have være på hygiejnekursus

http://www.hygiejnekursus.dk/

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevareregion/forside.htm

Mvh

Ravn

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 09:22 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hey Tanja,

Ja folk vil helst ind og købe i en STOR butik, end en lille hvor man næsten ikke kan være der.

Men ellers er beliggendehed meget vigtigt og GOD MAD..:)

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 09:25 | Låst

Hej Tanja

Først og fremmest tillykke med dine forretningsplaner.

Der er mange ting du skal tage hensyn til.

Hvordan er konkurrencen i dit område?

Hvad gør dine sandwiches bedre end de andres?

Pris i forhold til de andre?

Hvad gør du om vinteren, hvor folk "ikke bare komme forbi på gaden"?

Hvilke tilladelser skal der til for at sælge fødevarer?

Skal man have kursus/udd inden for fødevarerbehandling?

Hjemmeside / bestillinger via web?

Firmaordninger / Frokostordninger?

Leverandøraftaler - Brød, Kød mv. 

Ja, det var lige det der dryssede ud af ærmet, da jeg brainstormede på dit projekt. 

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du mangler mere sparring.

/Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 09:52 | Låst

OpretAlt.dk:

Hey Tanja,

Ja folk vil helst ind og købe i en STOR butik, end en lille hvor man næsten ikke kan være der.

Men ellers er beliggendehed meget vigtigt og GOD MAD..:)

Det var da virkeligt noget af en påstand du vist ikke har belæg for!

Man kan godt høre at du ikke kender Lydolph´s Isbar i købbenhavn, butikken meget meget lille, så folk står altid i kø udenfor ..... hvilket resultere i at andre kunder bliver tiltrukket (det signalere jo her bliver slogt noget godt)

Lydolph's Isbar
Strandvejen 167
2900 Hellerup

Mvh

Ravn

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:58 | Låst

Nu den legendariske Lydolphs Isbar kommer frem igen, så tjek lige det nye italienske sted der ligger lige ved siden af.

Hvis du vil lave sandwiches, så besøg ham. Den bedste sandwich jeg har fået i mit liv. Ikke en 200 krs sandwich fordi der er rucola og valnødder i, men til 40 kr , lavet i ægte italiensk stil.

Servicen du får der er også den bedste jeg har fået på sådan et lille sted. Han forklarer om alle råvarerne imens han laver din sandwich. Så sandelig et sted i , ja sandwichs verdensklasse.

Hellerup Strandvej, ved siden af Lydolphs

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:59 | Låst

Mange tak for alle jeres svar :D Jeg er virkelig taknemmelig.

Jeg er i fuld gang med at opfinde nye, gode og lækre idéer til min lille sandwichbar. Det kreative i mig, arbejder jeg meget med for tiden :) Jeg går meget op i beliggenheden, og vil ikke bare nøjes med. Jeg er desværre lidt bange for, at gøre stedet for stort med for mange siddepladser osv, da det ikke er en rigtig café jeg er ude efter, men bare et lille moderne take-away sted. ( Forhåbentligt med de bedste sandwichers i København og et stort udvalg af forskellige friskpressede juices, hehe )

Jeg er bare helt ny i denne branche, og er bare bange for at jeg skulle overse en masse vigtige ting, i forhold til undersøgelser, udvikling af butikken, forretningsplanen osv.

Jeg er blevet meget inspireret af juice og sandwichbaren, deres hjemme side hedder slurkslurk.dk  og har lige skrevet et brev til dem, i håb om at de kunne besvare mig på nogle af mine spørgsmål.

Jeg siger mange tak for jeres svar, I må meget gerne komme med flere :D

Kim: Jeg tager dit tilbud til mig, og vil meget gerne kontakte dig for lidt yderligere information. Det lyder som om du har en masse gode ting gemt under ærmet :D

Jimi Hove: Jeg har bestemt mig for at tage ned til omtalte italienske sted allerede i dag. Jeg må lade mig inspirere af alt, og derefter sammensætte de bedste menuer :) 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 11:06 | Låst

Tanja:

Det lyder godt :-) Får helt lyst til selv at tage derhen i dag.

Og ja beliggenhed er super vigtigt !! Der er et lokalt pizzaria her på Frederiksberg, som simpelthen laver en af de bedste pizzaer i København. De er lavet efter samme opskrift som det pizzaria på Falkoner Allè ved siden af Quatrro Fontane. Stenovns pizzaer, igen lavet af rigtige italienere med en passion. Og helt på højde med det pizaaria ved Amalienborg ( kan ikke huske gadenavnet ) , som flere gange er blevet kåret til Københavns bedste pizzaria ( for deres kartoffelpizza).

Men mit gode lokale pizzaria sælger ikke halvdelen af hvad nogle skodpizzariaer gør, som har bedre beliggenhed, Virkelig en skam. Men også virkelig noget man kan lære af

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:08 | Låst

Vil tillade mig at komme med et superkedeligt råd.... Få dig noget erfaring i branchen. Dvs. hvis du ikke har arbejdet i en sandwich bar før, er det nok et rigtigt godt sted at starte.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)