Hej jeg håber på at der er nogle herinde, som erfaring eller viden inde for café-branchen? Jeg har fået mig den nye idé at åbne min lille sandwich bar. Bare en lille biks, mest take-away og kun få vinduespladser til at sidde og spise. Er der nogle som ved hvad dette kræver, og om de overhovede sælger godt? Er der stor kamp på markedet, og hvad skal gøre for at få den godt i gang?? - I det hele taget har jeg bare brug for facts og viden omkring alt, så hvis I mener at I ved noget som kan hjælpe mig, så vær venlig at skrive. Ingen svar, er dumme svar, jeg ville bare blive SÅ glad for jeres hjælp :D På forhånd tak, jeg vil se frem til at høre fra jer alle :) MVH Tanja |
Hej Tanja
Først og fremmest velkommen på Amino.
Jeg har ikke den store erfaring inden for café branchen, men jeg tror det vil være rigtig vigtigt for din forretning at du ikke bare lige åbner en take-away sandwich bar fordi det kunne være fedt og sjovt at prøve, men derimod prøver at tænke nyt, skabe dig et brand igennem et koncept, for eksempel kunne du ''opfinde'' din egen sandwich og hver onsdag sælge den til halv pris.
Jeg tror i det hele tager du skal prøve at tænke ud af den normale tankegang indenfor branchen og skabe et nyt sandwich koncept, det kunne også være man kunne ringe ind og bestille så man ikke skal stå og vente, du kunne også levere til familie fester og til unge, der er masse muligheder, det handler bare om at udnytte dem optimalt. Og selvfølgelig skal det også være sjovt og fedt :-)
Mange gange held og lykke!
Mvh. Thomas De Oliveira