Jeg er ikke overrasket.... Tiffany's og Fendi er begge utroligt stærke brands... Men nu ved vi heller ikke hvad kriterierne har været for at komme på listen. Så jeg vil da give dig ret i at man sikkert kunne finde brands med større global brand penetration end lige de to eksempler - men det er jo kun ét af de parametre man kan lave sådan en liste efter. Så der er som sagt ingen forbløffelse fra min side
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Jeg er ikke overrasket.... Tiffany's og Fendi er begge utroligt stærke brands... Men nu ved vi heller ikke hvad kriterierne har været for at komme på listen. Så jeg vil da give dig ret i at man sikkert kunne finde brands med større global brand penetration end lige de to eksempler - men det er jo kun ét af de parametre man kan lave sådan en liste efter. Så der er som sagt ingen forbløffelse fra min side
Enig, og især Fendi er kommet godt med de sidste 2 år, men alligevel...
Hva med nogle af de store luksus bil mærker eller mærker som Giorgio Armani, Prada og Dior...
Ja selv nogle af de store ur producenter, vil jeg mene overhaler Tiffany´s...
Men du har ret, så længe vi ik kender kriterierne, så kan det være svært at gennemskue.
Har lige tjekket op på det... Grunden til at der ikke er nogle bilmærker på listen er sådan set oplagt nok - det er ganske enkelt en anden kategori, der tager sig af dem. Så ser man på de samlede tal ville der faktisk også snige sig bilmærker ind på listen - BMW er ifølge deres undersøgelse f.eks. et stærkere brand end Louis Vuitton (det er Toyota i øvrigt også).
Men derudover er det lidt svært at gennemskue, hvad der har været deres kriterier. Selve rangeringen af brands klarer de ved en eller anden temmeligt indviklet (og ikke nærmere beskrevet) udregning, hvor de trækker værdien af et brand ud af en virksomheds omsætning og ganger den op med den fremtidige indtægt brandet vil stå for - ja jeg synes også det lyder mystisk :) Hvordan de har udvalgt brands til at indgå i deres undersøgelse kan jeg imidlertid ikke finde nogle oplysninger om - så grunden til der mangler nogle oplagte brands på deres top ti er ikke sådan lige til at finde. Måske de brands bare slet ikke er så oplagte alligevel....måske de bare ikke gad tage dem med....måske de glemte at tage dem med....måske de ti brands, der nåede listen er kunder i deres butik - det er ikke til at sige :)
P.S. Men bortset fra det har jeg nu alligevel aldrig tilskrevet meget mere værdi til den slags undersøgelser, end jeg ville til en varm kop pis. Så tag den med et gran salt.... Fendi og Tiffany hersker der dog ingen tvivl om er utroligt stærke brands :)
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)