Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du konverterings ekspert? - Så kig her 2 min...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har arbejdet lidt med konverteringsoptimering på mit site www.poweriser.dk de sidste par dage... Men er nu løbet tør for ideer/ting man kan optimerer for at øge ens konverteringsrate.

SÅ - Kan du komme med ideer til hvad mere jeg kan ændre på mit site som vil øge konverteringen så hører jeg gerne fra dig.

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Tilmeldt 11. Jun 09
Skrevet kl. 12:29

Eller... du behøver ikke være ekspert men blot kunne komme med ting som du mener sløver min konverteringsrate...

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:53

det kunne måske være en idé at skrive kort på det store billede på forsiden (hvor der alligevel er masser af luft), i korte vendinger hvad poweriser er. Det tog mig et par minutter at finde ud af, nu her hvor jeg var på din hjemmeside først gange, men det burde vel i virkeligheden ikke tage meget mere end 5-10 sekunder at forstå hvad produktet er og hvad det kan bruges til?

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 01:17

Hej Anders,

Har du split-testet konverteringerne med Google Website Optimizer?

Jeg ville forsøge at lave en meget simpel forside med 5-6 korte sætninger omkring Poweriser´en. Helt uden Flash og videoer. Jeg synes faktisk ikke, at det er relevant at se de 12 thumbs af produktet på forsiden.

Du kalder den ganske vist for "Den ultimative ekstrem sport" i din titel. Men hvorfor er den så ultimativ? Frem med de gode argumenter (sjov, hastigvoksende sport, motion, nyt fra USA o.lign.).

Poweriser.com er jo ikke helt tosset. Her nævner de, at der er tale om et sjovt produkt med baggrund i aerospace industrien osv. De nævner, at det er et godt alternativ til rulleskøjter, at man kan hoppe 2 meter op i luften osv osv. Samtidig har de en meget vigtig - og stor, fed - rød knap med pile gående ind til sig.

De skaber samtidig en "sense of urgency", som får mange til at agere NU, ved at fremhæve aktuelle tilbud.

I menubaren har du både "video" og "billeder" i stedet for en egentlig produktside. Her ville jeg nok vælge at slå de to sammen i én kategori og i stedet for lave en produktside med en fræk titel i menubaren (evt. "Så fed er den" eller "Alt om produktet").

Du gør klogt i at holde dig på max. 6 menupunkter.

Det var mine 2 cents.

Held og lykke med projektet og optimeringen.

Med venlig hilsen
Robin Roy Hansen

GoSocial.dk 

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 06:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Anders Holm - Poweriser Denmark:

SÅ - Kan du komme med ideer til hvad mere jeg kan ændre på mit site som vil øge konverteringen så hører jeg gerne fra dig.

Lige 10 hurtige skud fra hoften. 

1. Selvom din læg i kurv knap er stor, så er den ikke særlig synlig, den falder ind i designet. Giv den noget power med en stærk farve, eller lav den lidt mindre i bredden så den ikke ligner en del af designet. 

2. Når et produkt er  valgt så gør baggrundsfarven det svært at læse prisen, er man lidt svagtseende og sidder på en bærbar med solen i ryggen vil man faktisk ikke kunne se prisen på det valgte produkt. 

3. Du skriver varen er på lager, men det der er interessant for kunden er hvornår han får den. Skriv istedet x dages leveringstid. 

4. Når jeg så vil købe så SKAL jeg oprette en konto - det er ihvertfald noget der sløver din konvertering.

5. Hvis du virkelig vil have brugerne skal oprette sig med en konto, så lav formularen lidt mere spiselig. At blive mødt med halvandens side felter der alle skal udfyldes for at købe hos dig er irriterende. Hvad skal du bruge mit køn til, fødselsdag og faxnummer til? Dernæst kan jeg vælge mellem en milliard lande og skal lede efter Danmark. 

Hvis man er virksomhed har du et felt der hedder: Kun for offentlige virksomheder? jeg gætter på du mener EAN men det står ingen steder. 

6. Nu kom jeg så igennem formularen og får følgende besked:Du kan nu drage nytte af vore medlems fordele når du handler hos os.

Hvilke fordele? Dem har du da ikke nævnt noget om? Så nu går jeg tilbage for at læse lidt om det på siden, og wupti så har du revet kunden væk fra bestilingen. 

7. Nå jeg trykker Fortsæt, og så kom jeg til forsiden? Jeg skulle da videre i mit køb? 

8. Ved betalingsoplysninger skrier du: Online betaling. Omformuler den til de kort man kan købe med dankort, visakort etc. Evt også sæt logoerne ind så kunderne ikke er i tvivl. 

9. Husk tydeligt at fortælle kunden at pengene skal sættes ind på din konto inden varen afsendes hvis man vælger alm. bankoverførsel. 

10. Sidst men ikke mindst så er dine handelsbetingelser også lidt svære at læse og mangler nogle informationer. Hvad gør jeg hvis min pakke går i stykker i posten? Skal jeg betale noget gebyr når jeg benytter mit guldbelagte mastercard? og et par andre småting. Jeg synes du bør læse dem igennem en ekstra gang og sikrer du får alt med. 

Det var hvad jeg kunne komme på her fra morgenstunden, held og lykke med at øge konverteringen. 

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 08:18

Jeg er på ingen måder expert på området, og har kun kastet et ganskekort blik på din hjemmeside.

Jeg synes de billeder der ruller i bunden trækker alt min opmærksomhed når jeg kommer ind på siden, og det virker umiddelbart forstyrrende for mig :)

Tilmeldt 11. Jun 09
Skrevet kl. 09:19

Tak for alle de gode forslag indtil nu... flere er selvfølgeligt stadigt velkommen.

mvh. Anders Holm

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 11:23

Martin er uhyre omhyggelig i hans beskrivelse af hans observationer, og jeg synes de rammer rigtigt godt. 

Du har egentligt ikke beskrevet hvad dit sites symptomer er - det svarer til at gå til lægen og sige "Jeg er syg - kurer mig!" - og nej - for lav konvertering er ikke et symptom. 

Har du en høj afvisningsprocent? - Hvilken side har den største afslutningsprocent? - har du en måltragt over dit checkoutflow - der viser at en eller flere punkter betyder mange springer fra? - eller er der slet ingen der ligger produkter i deres indkøbskurv?

Grunden til jeg spørger er - at selvom alle råd der kan gives - alle kan give mening, er de alle uden refference til det som dine egne besøgende fortæller dig, og derfor kan de råd der gives være helt uden betydning for netop din shops performance. 

Når det handler om konverteringsoptimering tager det i høj grad udgangspunkt i dine brugers adfærd, og din unikke position i dit specielle marked, og er ikke kun forbundet med oplevelsen på sitet. Det er selvfølgelig vigtigt, men det svarer til at give en bil en ny lakering, uden at checke motoren, olien eller sågar benzinmåleren.

Når det er sagt, kunne jeg godt gætte på, at foruden alle de punkter som Martin gav, så tror jeg at din forside kan være et af dine større problempunkter. Den har formentlig en ret høj afvisningsprocent, hvilket kan lede tilbage til kvaliteten af den trafik du fører ind, men det kan også være pga. den manglende kommunikation du har på forsiden. 

Du fortæller slet ikke noget om hvor fantastisk dit produkt, og din shop er... du lader dette essentielle punkt være op til den enkelte bruger at vurdere ud fra en række produktfotos... det kan du med rette gøre meget bedre. 

Du skal have noget mere tekst på forsiden, der forklarer lige præcis hvorfor jeg er kommet til det rigtige sted, og hvorfor jeg skal overveje at købe produktet af dig. 

Tal til mig, overbevis mig, og sørg for at jeg har let ved at komme videre i min beslutningsproces - Gør du det, så køber jeg også. 

-Karsten

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 16:59

Der er kommet en hel masse guldkorn herinde. Men vil mene at der mangler en lille sjat:

• Du skal arbejde mere med din navigation. Du skal gøre det tydligt for den besøgende at se hvor han/hun er, ved at markere det menu-punkt som man er indenunder.
  • Synes også at webshop-delen halter lidt. Jeg ville bl.a. helt klart finde en mere overskuelig måde at sætte varerne op på. Samtidig med at kom-i-kurv-knappen bør ændres. Selvom den er stor, så falder den meget i ét med det hele, så man overser den.
  • Hvorfor skal der ikke stå forside, der hvor der står "Company"? Jeg ville helt klart synes det var rart at kunne komme let til forsiden. Som Martin Thorborg kalder det: Corporate bullshit,. Det må godt gemmes lidt væk. Jeg synes det er lidt for fremtrædende.

Jeg synes godt at man kan fornemme lidt at i har arbejdet med konverteringsoptimering, men der mangler lige det sidste.

Mange gange held og lykke med shoppen :-)

Med venlig hilsen
Nikolaj Bomann

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 11. Jun 09
Skrevet kl. 13:41

Martin Tygsen:

7. Nå jeg trykker Fortsæt, og så kom jeg til forsiden? Jeg skulle da videre i mit køb? 

# Martin: Hvor skete dette henne ?

mvh. Anders Holm

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)