Anders Holm - Poweriser Denmark:
SÅ - Kan du komme med ideer til hvad mere jeg kan ændre på mit site som vil øge konverteringen så hører jeg gerne fra dig.
Lige 10 hurtige skud fra hoften.
1. Selvom din læg i kurv knap er stor, så er den ikke særlig synlig, den falder ind i designet. Giv den noget power med en stærk farve, eller lav den lidt mindre i bredden så den ikke ligner en del af designet.
2. Når et produkt er valgt så gør baggrundsfarven det svært at læse prisen, er man lidt svagtseende og sidder på en bærbar med solen i ryggen vil man faktisk ikke kunne se prisen på det valgte produkt.
3. Du skriver varen er på lager, men det der er interessant for kunden er hvornår han får den. Skriv istedet x dages leveringstid.
4. Når jeg så vil købe så SKAL jeg oprette en konto - det er ihvertfald noget der sløver din konvertering.
5. Hvis du virkelig vil have brugerne skal oprette sig med en konto, så lav formularen lidt mere spiselig. At blive mødt med halvandens side felter der alle skal udfyldes for at købe hos dig er irriterende. Hvad skal du bruge mit køn til, fødselsdag og faxnummer til? Dernæst kan jeg vælge mellem en milliard lande og skal lede efter Danmark.
Hvis man er virksomhed har du et felt der hedder: Kun for offentlige virksomheder? jeg gætter på du mener EAN men det står ingen steder.
6. Nu kom jeg så igennem formularen og får følgende besked:Du kan nu drage nytte af vore medlems fordele når du handler hos os.
Hvilke fordele? Dem har du da ikke nævnt noget om? Så nu går jeg tilbage for at læse lidt om det på siden, og wupti så har du revet kunden væk fra bestilingen.
7. Nå jeg trykker Fortsæt, og så kom jeg til forsiden? Jeg skulle da videre i mit køb?
8. Ved betalingsoplysninger skrier du: Online betaling. Omformuler den til de kort man kan købe med dankort, visakort etc. Evt også sæt logoerne ind så kunderne ikke er i tvivl.
9. Husk tydeligt at fortælle kunden at pengene skal sættes ind på din konto inden varen afsendes hvis man vælger alm. bankoverførsel.
10. Sidst men ikke mindst så er dine handelsbetingelser også lidt svære at læse og mangler nogle informationer. Hvad gør jeg hvis min pakke går i stykker i posten? Skal jeg betale noget gebyr når jeg benytter mit guldbelagte mastercard? og et par andre småting. Jeg synes du bør læse dem igennem en ekstra gang og sikrer du får alt med.
Det var hvad jeg kunne komme på her fra morgenstunden, held og lykke med at øge konverteringen.