Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS Gateway

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Fra  Writeupp.com Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal igang med at programmere et system, hvor ind og udgående sms'er bliver en stor del af dette.
Programmet anvender mikrobetaling og dvs kosten af sms skal være meget lav.

Har set de gateways der tilbyder sms integration , men her ligger priserne på 30 øre og lidt mindre hvis man køber rigtig mange.

Kan det være rigtigt der ikke findes noget billigere i 2010. Jeg mener med mit Iphone abonnement har jeg fri sms for 300 kr om måneden.

Skulle gerne ned omkring 2-3  øre pr sms ved ca. 100000 sms'er.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh

Jonas

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 12:09

Det får du meget svært ved. Teleselskaberne tager en 10-15 øre for hver gang en kunde modtager en sms på deres net. Grunden til at det kan betale sig med gratis sms, er at folk ofte svarer på smsbeskederne så regnskabet går lige op. Ved masseudsendelse er det envejskommunikation = udgifter for teleselskabet.

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 12:10

Hej Jonas,

Du kan ikke sammenligner din Gratis Fri SMS abonnement med et SMSgateway

1. Din fri SMS sende fra en mobil (Mobil's GSM Modem) og den kan ikke klar et load på 10 sms i sekund.

2. Hvis teleselskabet opdater at du bruge din Fri SMS til Forretning formål, og send for mange ud. De har faktisk ret til lukke for dit nr.

For nogle år siden har jeg udvikler et SMS gateway til hjemme bruge. Det virker sådan at man installere et windows program på sin PC, på PC købler der et mobil telefon til. Min lille program gør dette at den for hver 30 sek, kig i en database ser om der er noget tekst med tilknytte tlf. nr. så  den bruger GSM MODEM fra mobilen og sender sms ud.

Vi bruger den kun interne i vores firma så er der ingen problem.

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 12:17

Hej Jonas,

Hvad skal du benytte indgående og udgående SMS beskeder til (hvis det er fortrolig information, så kan vi tage den over telefon eller mail)?

Der er en rigtig stor forskel mellem dit iPhone abonnement og en professionel SMS gateway. Først og fremmest må du ikke benytte dit iPhone abonnement til kommercielle formål - dvs. masseudsendelser, sms markedsføring etc. Derudover tager det meget lang tid at udsende store volumener via et simkort.

Hvis du udsender 100.000 SMS beskeder om måneden vil du typisk møde priser fra 0,17 til 0,19 kr. ex moms pr. SMS besked.

Du kan evt. se en præsentation af vores SMS gateway her.

Du er mere end velkommen til at kontakte mig på sl@inmobile.dk eller pr. telefon 88 33 66 99, hvis du har spørgsmål...

Held og lykke med projektet!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:55

På frostsms.dk (de leverer til min side tigernet.dk) koster de 17 øre pr stk uden krav om min. antal. Men prøv at hør dem ad hvad 100.000 vil koste hvis du betaler dem på én gang.

Du kan ikke sammenligne en sms gateway og hvad du betaler på din mobil. I dit abonnement til mobilen står garanteret noget med at du ikke må bruge elektronisk afsendelse af dine sms'er.

Clickatell (http://www.clickatell.com/pricing/message_cost.php) tager mellem 20 og 26 øre afhængig af prisen.

Der er sikkert andre leverandører der kan fortælle dig deres priser.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 14:31

Jeg skulle en gang bruge en SMS og MMS leverandør til et projekt, der så aldrig blev til noget, men skulle ud i hele verden.

Her brugte jeg en del tid på at finde en global SMS leverandør. Og der findes flere, og her kan du altså sende SMS beskeder til noget der ligner 2 øre eller mindre. Fra dit eget nummer sat op i DK.

Jeg har så bare mistet mine mails fra projektet - men søg efter det uden for DK.

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 14:39

Peter Lauge:

Jeg skulle en gang bruge en SMS og MMS leverandør til et projekt, der så aldrig blev til noget, men skulle ud i hele verden.

Her brugte jeg en del tid på at finde en global SMS leverandør. Og der findes flere, og her kan du altså sende SMS beskeder til noget der ligner 2 øre eller mindre. Fra dit eget nummer sat op i DK.

Jeg har så bare mistet mine mails fra projektet - men søg efter det uden for DK.

Hej Peter,

Nu er reglerne ved de danske teleoperatører således, at det er ulovlig og de har ret til at lukke dit abonnement, hvis du benytter det til kommercielle formål, som fx masseudsendelser, markedsføring mv.

Derfor kunne det være meget interessant, hvis du kan finde den udbyder/virksomhed, som har nævnt ovenstående...

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 14:43

Vi tilbyder også sms gateway men da det kører hen over TDC, koster det vejledende 20-25 øre pr. sms (som dog kan forhandles billigere ved større volumen).

Men hvis det er langt fra hvad du økonomisk skal bruge, skal du nok lede efter en alternativ løsning, evt. udlandet hvor jeg har hørt om at der findes muligheder for ret billige løsninger. Men der skal så påregnes problematikker såsom leveringstid og leveringssikkerhed. 

Hvis det ikke betyder så meget for dig hvor hurtigt sms'en kommer frem, og du ikke behøver en sikkerhed for at de rent faktisk alle sammen kommer frem, så kan det være en løsning at finde en udenlandsk leverandør. Jeg har dog ingen erfaring med dette, blot hørt en masse "varm luft" om det i ny og næ.

Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:03
Gennemsnit 1,3 stjerner givet af 3 person
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)