Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nummer og telefoner.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Psykaen:

Hej folkens.

Jeg har tænkt lidt over at få mig et erhvervsabbonement. Så fortalte en mate mig at der var noget multimedie skat jeg skulle betale og en masse andre ting man skulle tænke på .. mit spørgsmål er om skatten ikke kun kommer på hvis man vil trække det fra ? ...

jeg er ny i denne del af verden, så håber lidt i kan fortælle mig om jeg kan tage et erhvervsabbonement, også bare betale det privat uden at skulle betale alt muligt ekstra

Hej

Multimediebeskatning kommer følgelig kun i betragtning, hvis du får skattemæssigt fradrag for de multimedier, du anvender privat.

Ergo betyder det, at i tilfælde, hvor du ikke har et skattemæssigt fradrag, så skal du heller ikke beskattes heraf.

Hilsen

Tonny

Fra Taulov - Fredericia
Tilmeldt 18. Apr 10
Indlæg ialt: 111
Fra  WedeCon Design - Elektronik Prototype Produkt Udvikling Skrevet kl. 18:18

Det lyder også mest rimeligt , at hvis  trækker man ikke noget fra firma mæssigt ,

dvs -telefon - pc - internet  osv    ( dvs alt bliver betalt 100%  ud af privat lomme)

bliver man heller ikke pålagt Multimedia skatten ..

Men kan man nu regne med det   ??  

Det ville være rart at få  en god SKATTE expert  , eller en fra SKAT ...til at komme med en udmelding

Elektronik Produkt Udvikling, Bluetooth, WiFi, GSM, NB-ioT

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30

Elektronik Hardware Udvikling wb-net.dk:

Det lyder også mest rimeligt , at hvis  trækker man ikke noget fra firma mæssigt ,

dvs -telefon - pc - internet  osv    ( dvs alt bliver betalt 100%  ud af privat lomme)

bliver man heller ikke pålagt Multimedia skatten ..

Men kan man nu regne med det   ??  

Det ville være rart at få  en god SKATTE expert  , eller en fra SKAT ...til at komme med en udmelding

Hmmm....

Har nu aldrig hørt, at man skal beskattet af noget, som ikke har fået fradrag for.

Men hvis der er nogen, der skulle være i tvivl, så læs publikationen fra SKAT på dette link

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=62011

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 18:33

Frands:

Multimedieskatten kommer på uanset om du trækker det fra eller ej. 

Det faktum at du har muligheden for at benytte firmaets computer/telefon/internet/mv privat gør, at du har pligt til at betale multimedieskat. 

Hvis firmaet ikke har en telefon har han ikke muligheden. Som jeg læser tråden vil trådstarter betale telefon og abbonnement af egen lomme, og så slipper han for multimedieskatten (medmindre han har andre ting der falder i kategorien).

At jeg så ikke fatter at han overvejer den løsning er en anden sag. Det er da en kæmpe fordel for stort set alle enkeltmandsvirksomheder at lade virksomheden betale for alt hvad der kan trækkes fra, såsom computer, telefon, telefonabonnement , internet mv.

For mig løber det da ihvertfald LANGT over 3000 om året = penge sparet (desuden får jeg jo også momsen tilbage, så det er bare dobbelt op på bonus).

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:21

Du har fat i det rigtige, men det var ikke for at slippe for det, det var for at høre om hvordan loven omkring emnet var.

For pt, har jeg kun en telefon i tankerne som jeg havde tænk mig at bruge til firma brug, og der virker 3000kr som meget  :)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)