Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-Cigeretter - Elektroniske cigaret er ikke omfattet af rygeloven?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvordan ligger landet med Elektroniske Smøger er det omfattet af Rygeloven?

Jeg overvejer at starte en Webshop som sælger E-Cigeretter.

Med venlig Hilsen

Arlo

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 23:52

Arlo:

Hej Aminoer

Hvordan ligger landet med Elektroniske Smøger er det omfattet af Rygeloven?

Jeg overvejer at starte en Webshop som sælger E-Cigeretter.

Med venlig Hilsen

Arlo

Hej Arlo.

Jeg har selv være på markedet. Det kræver godkendelse af lægemiddelstyrelsen for salg af elektroniske cigaretter med nikotin. En sådan godkendelse koster 3 mio euro.

Du kan dog stadig sælge uden nikotin, men det er begrænset hvor mange kunder du kan få. Ca 10-20% af potentiale kunder ønsker uden nikotin, resten vil have med nikotin og bestiller derfor et andet sted i EU.

Med venlig hilsen
Bastian

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 06:09

Hej Bastian

Det lyder da underligt, at man skal have sådan en dyr tilladelse - er det fordi det foregår på nettet? Jeg tænker bare at min lokale kiosk har sgu ikke betalt 3 mio. euro for at få lov til at sælge smøger og andre nikotinholdige produkter :)

Men det er måske bare endnu en genistreg fra EU? :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 06:52

Fama:

Hej Bastian

Det lyder da underligt, at man skal have sådan en dyr tilladelse - er det fordi det foregår på nettet? Jeg tænker bare at min lokale kiosk har sgu ikke betalt 3 mio. euro for at få lov til at sælge smøger og andre nikotinholdige produkter :)

Men det er måske bare endnu en genistreg fra EU? :)

Ja, jeg skal da lige love for der er tale om en genistreg.

Jeg går ud fra at de skal undersøge sundheds-risici forbundet med brug af produktet, og det er det der koster en masse penge - 3mio er et nyt tal for mig, jeg troede det kunne gøres for nogle hundrede tusinde kroner.

3mio euro for at få produktet ind på det danske marked er måske lige lidt overkill, og forklarer så hvorfor man ikke kan få det med nikotin. Men om ikke andet kan vi få fodret konspirationshovederne herhjemme, for mon ikke regeringen er i lommen på tobaksindustrien så :)?

Jeg synes (fandme) at lægemiddelstyrelsen skal se at få fingeren ud og se om der er tale om et forholdsvist uskadeligt produkt der rent faktisk kan hjælpe rygere med at kvitte smøgerne. Når det er sket kan jeg garantere for at hundredevis af danske iværksættere står i kø for at udbrede produktet, og at rigtig mange mennesker vil kvitte smøgerne hvis der er noget om snakken !

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 06:59

Hej Jørgen

Ok.... Jeg har lige googlet lidt på det. Jeg troede faktisk produktet var godkendt, så jeg troede der var tale om at den enkelte forhandler skulle have en dyr godkendelse.... Men hvis bare producenten (eller importøren) får godkendelserne i orden, så skal de enkelte forhandlere vel ikke godkendes igennem EU?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 07:03

Fama:

Hej Jørgen

Ok.... Jeg har lige googlet lidt på det. Jeg troede faktisk produktet var godkendt, så jeg troede der var tale om at den enkelte forhandler skulle have en dyr godkendelse.... Men hvis bare producenten (eller importøren) får godkendelserne i orden, så skal de enkelte forhandlere vel ikke godkendes igennem EU?

Nope !!! Vi har ikke e-cigaretter med nikotin officielt i Danmark !

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 08:13

Bekymrende

Jeg har købt en på http://cigaretten.dk/ som jeg har brugt som gave.
Det er da et stort problem hvis webshoppen sælger produkter som er ulovlige i EU.

vh
Henrik

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 08:39

Henrik:

Bekymrende

Det er da et stort problem hvis webshoppen sælger produkter som er ulovlige i EU.

vh
Henrik

Hvori ligger dit problem?

Det må da være shoppens problem. Du har kun et problem hvis du har købt et produkt der må formenes at være skadeligt.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 09:27

Jørgen Olsen:

Henrik:

Bekymrende

vh
Henrik

Hvori ligger dit problem?

Det må da være shoppens problem. Du har kun et problem hvis du har købt et produkt der må formenes at være skadeligt.

Jeg er af den opfattelse at en EU godkendelse af et produkt er for at beskytte forbrugeren.
Når en butik vælger at sælge ikke godkendte produkter, så anser jeg det som et stort problem.
Om produktet er skadeligt, skal jeg lade være usagt, men det er jo netop derfor det skal godkendes.

Inden for min branche (telefoner) gælder også skrappe EU regler som skal overholdes. Producenten skal have en overensstemmelseserklæring fra et godkendt prøvningssted. Dokumentet er et bevis for at produktet overholder reglerne i EU.
Når der er sådanne regler, skal de naturligvis overholdes.

Der er naturligvis ikke acceptabelt at man selv vælge hvilke regler og love man vil overholde.

vh
Henrik

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 09:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik:

Inden for min branche (telefoner) gælder også skrappe EU regler som skal overholdes. Producenten skal have en overensstemmelseserklæring fra et godkendt prøvningssted. Dokumentet er et bevis for at produktet overholder reglerne i EU.
Når der er sådanne regler, skal de naturligvis overholdes.

Der er naturligvis ikke acceptabelt at man selv vælge hvilke regler og love man vil overholde.

Hej Henrik.

Det er da flot med så stærk en moral, husk at bede din fadervor og afvent din belønning når fårene skilles fra bukkene ved dommedag  !

Jeg mener at den omtalte lovgivning i denne konkrete sag er af skadelig karakter. Cigaretter er bevist dødsensfarlige gang på gang. E-cigaretter kan erstatte cigaretter for mange og er de som antaget forholdsvis harmløse kan de spare mange slemme skæbner, og en masse penge for sygehusenes vedkommende.

Når der nu er begrundet "mistanke" om at e-cigaretterne er better-of-two-evils, bør der slet ikke være blandet økonomi ind i det - systemet skal selv igangsætte en undersøgelse og åbne for handlen. Det kan ikke passe at man skal punge ud med 3mio euro (ingen kilde andet end tidligere indlæg i denne tråd) for at få lov at udbrede dette alternativ - det er så stort og vanvittigt et beløb at en investering i så lille et marked vil være ren hazard.

Finder de ikke ud af det for mig, foretager jeg selv en vurdering efter bedste evne, og gør som det passer mig.

Måske er e-cigaretter ligeså dødsensfarlige eller værre end de alm. cigaretter - men det vil jeg anbefale at de skynder sig at finde ud af inde i EU eller på Christiansborg så det kan blive afklaret en gang for alle.

Det kan godt være jeg er ude på et moralsk skråplan, men kan jeg nedsætte min risiko for lungekræft betydeligt og spare min familie for en sådan tragedie, så bryder jeg gerne en lille tåbelig lov - koste hvad det vil.

Jeg kan godt se at der er visse tilfælde, f.eks. indenfor telefoni at det kan være fornuftigt at telefoner skal godkendes - og endnu mere fornuftigt at de får godkendelse til hele eu på en gang så der kun skal investeres i en godkendelse til hele det europæiske marked. På den måde undgår vi de værste kinabras-telefoner med alt for meget radioaktiv stråling, batterier der eksploderer og lign.

Hvad er det egentlig vi har at gøre med her? E-cigaretten ER lovlig !

Det drejer sig om den lille gule flydende nikotinholdige væske ved navn tabak. Hvad skade skulle den kunne gøre kontra cigaretterne som flår dine lunger og klistrer dem til med tjære og andet lort?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)