Jeg har en ide om at lave en dansk hjemmeside som ligner lynda.com i indholdet. Det vil sige tusindvis af tutorials til både stort og småt, lige fra simple excel regneark og op til store photoshop - og video redigeringsprogrammer. Forskellen er at jeg vil lave det hele på dansk, så den menige dansker har et samlet sted at gå hen, når trangen til at lære noget nyt kommer. Jeg forestiller mig at siden koster 50,- pr. måned at være medlem hos og for de penge er der ubegrænset adgang til tutorials som opdateres hver dag. Samtidig håber jeg at kunne samle 2.000 brugere på siden, da jeg så kan bruge fuldtid på at opdatere danske tutorials. Alt materiale vil jeg få udviklet af dygtige fagfolk i deres respektive brancher og har på nuværende tidspunkt 50.000 at smide ind i ideen. Det jeg ønsker at få feedback på er om ideen holder, kan jeg få 2.000 betalende kunder og hvad skal der til før du vil bruge hjemmesiden. Jeg er gået igang med at se på det tekniske bag sådan en side, så hvis nogen har ideer hertil, hører jeg også meget gerne om det. Ser frem til at høre jeres konstruktive ideer.
|
Hej Søren
Idéen er skam god nok, men jeg ved ikke om man vil kunne binde folk pr. måned.
Man ville jo benytte sådan en service når der er noget man vil lære, hvis man vil i gang med photoshop så finde man den undervisning der er nødvendig, men så er man måske ikke interesseret i at have adgang til en masse office undervisning også...
Det ville måske give dig større værdi at sælge et kursus for måske 250 pr stk. På den måde får du en højere omsætning, ellers skal du binde folk i et halvt år eller lig. for at det hænger sammen.
Så tror jeg heller ikke at du får de samme problemer som Lynda.com har med at alt deres materiale ligger på diverse pirat sites. Hvis du giver en bruger ubegrænset adgang for 50 pr. måned så er det jo bare at downloade løs og kun betale for en måned. Jeg ved godt at der er nogen der vil påstå at der kan laves download spærring osv. men det virker aldrig 100%
Ellers skal der være to former for medlemmer firmaer og institutioner der kan betale pr. måned og evt pr bruger, og så de enkelte bruger der betaler pr kursus.
/Meik