Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside alá lynda.com på dansk - søger sparring/feedback

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ide om at lave en dansk hjemmeside som ligner lynda.com i indholdet.

Det vil sige tusindvis af tutorials til både stort og småt, lige fra simple excel regneark og op til store photoshop - og video redigeringsprogrammer.

Forskellen er at jeg vil lave det hele på dansk, så den menige dansker har et samlet sted at gå hen, når trangen til at lære noget nyt kommer.

Jeg forestiller mig at siden koster 50,- pr. måned at være medlem hos og for de penge er der ubegrænset adgang til tutorials som opdateres hver dag.

Samtidig håber jeg at kunne samle 2.000 brugere på siden, da jeg så kan bruge fuldtid på at opdatere danske tutorials. Alt materiale vil jeg få udviklet af dygtige fagfolk i deres respektive brancher og har på nuværende tidspunkt 50.000 at smide ind i ideen.

Det jeg ønsker at få feedback på er om ideen holder, kan jeg få 2.000 betalende kunder og hvad skal der til før du vil bruge hjemmesiden. Jeg er gået igang med at se på det tekniske bag sådan en side, så hvis nogen har ideer hertil, hører jeg også meget gerne om det.

Ser frem til at høre jeres konstruktive ideer.

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 18:24

Hej Søren

Idéen er skam god nok, men jeg ved ikke om man vil kunne binde folk pr. måned.

Man ville jo benytte sådan en service når der er noget man vil lære, hvis man vil i gang med photoshop så finde man den undervisning der er nødvendig, men så er man måske ikke interesseret i at have adgang til en masse office undervisning også...

Det ville måske give dig større værdi at sælge et kursus for måske 250 pr stk. På den måde får du en højere omsætning, ellers skal du binde folk i et halvt år eller lig. for at det hænger sammen.

Så tror jeg heller ikke at du får de samme problemer som Lynda.com har med at alt deres materiale ligger på diverse pirat sites. Hvis du giver en bruger ubegrænset adgang for 50 pr. måned så er det jo bare at downloade løs og kun betale for en måned. Jeg ved godt at der er nogen der vil påstå at der kan laves download spærring osv. men det virker aldrig 100%

Ellers skal der være to former for medlemmer firmaer og institutioner der kan betale pr. måned og evt pr bruger, og så de enkelte bruger der betaler pr kursus.

/Meik

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 18:26

Jeg har netop tilmeldt mig Lynda for nogle uge siden. Feeed side, så laver du noget der er lige så godt til 50,- om måneden, så er jeg på.

Men skal jeg være ærlig, så tror jeg ikke på at Danmark er stort nok til at du kan få et dansk site til at løbe rundt. Desværre. Dertil så skal du også være betragtelig bedre end Lynda, da de fleste danskere nu til dags ikke ser engelsk som sprog som en hindring.....

Hilsen Morten

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 18:53

Mine egne tanker har også været at det måske var en mulighed at lave siden på engelsk, derved har jeg en meget større målgruppe, men samtidig har jeg også meget konkurrence fra sider som lynda.com

Jeg tror det er muligt at lave en side som lever side om side med lynda.com ved at udbyde artikler og videoer i brancher som de ikke har undervisning i. Derved kan jeg ramme en anden målgruppe, men forhåbentligt stadig holde det billigere.

Det er ikke nødvendigt at binde folk på abb. basis, hvis bare der er stor nok udskiftning i folk til at der er gennemsnitligt 2000 kunder, så løber min forretningsmodel stadig rundt.

Som added value havde jeg påtænkt at tilføje filer til gratis download for brugerne, så ikke nok med at de lærer at bruge photoshop, men de har også adgang til at hente billeder uden copyright, altså billeder jeg har købt fri til min side.

Det kan gøres med billeder, musik eller figurer til folk som ønsker at udvikle spil.

Tror i det er mere realistisk at satse på det engelske marked og så differentiere sig fra lynda.com for det er efterhånden min egen tanke.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 18:59

søren hansen:

Tror i det er mere realistisk at satse på det engelske marked og så differentiere sig fra lynda.com for det er efterhånden min egen tanke.

Ja. Det tror jeg faktisk er mere realistisk.

Men det kræver et kæææmpe forarbejde med at opbygge en database med alle de videoer. Herudover tror jeg du vil kæmpe længe og hårdt i starten med at få en kundetilgang. Folk kender jo lynda etc, hvorimod du endnu ikke har noget "navn" i den branche. Men find en niche og tilbyd noget der er bedre, så har du da et godt udgangspunkt.

Ambitiøst projekt synes jeg. Håber du får tænkt alle aspekter igennem :)

Hilsen Morten

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 19:03

Jeg ved ikke om jeg har tænkt alle aspekter igennem, men mener jeg har den fornødne erfaring til selv at lav de første mange tutorials og finde nogen personer som kan lave endnu flere, men jeg søger stadig nogle input på hvordan denne side skal udvikles, rent teknisk altså hvordan den skal kodes, men også gerne ideer til indhold som ville fange jer ind på siden.

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:41

Hej Søren,

Hvis du har brug for en samarbejdspartner angående selve programmeringen, er du velkommen til at sende mig en mail.

Med venlig hilsen

Lars
lars@indosoft.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:53
søren hansen:

Mine egne tanker har også været at det måske var en mulighed at lave siden på engelsk, derved har jeg en meget større målgruppe, men samtidig har jeg også meget konkurrence fra sider som lynda.com

Jeg tror det er muligt at lave en side som lever side om side med lynda.com ved at udbyde artikler og videoer i brancher som de ikke har undervisning i. Derved kan jeg ramme en anden målgruppe, men forhåbentligt stadig holde det billigere.

Det er ikke nødvendigt at binde folk på abb. basis, hvis bare der er stor nok udskiftning i folk til at der er gennemsnitligt 2000 kunder, så løber min forretningsmodel stadig rundt.

Som added value havde jeg påtænkt at tilføje filer til gratis download for brugerne, så ikke nok med at de lærer at bruge photoshop, men de har også adgang til at hente billeder uden copyright, altså billeder jeg har købt fri til min side.

Det kan gøres med billeder, musik eller figurer til folk som ønsker at udvikle spil.

En idé var måske at lave det på rent tysk, det er et stort land.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)