Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreativ måde at skabe salg/kontakt til virksomheder ?

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:

Christian iMARKETING:

Det lyder ikke godt, at I skal til at sælge et produkt til kunder, der ikke har et problem eller et behov som produktet/serviceydelsen kan løse.

Er du nu HELT sikker på, at jeres produkt ikke afhjælper et behov?

Kunderne VED ikke at de har behovet, og derfor leder de ikke efter en løsning. Selvfølgelig afhjælper det et behov, ellers kan det jo ikke sælges. Det er jo ikke nemt at sælge kamme til skallede :-)

Men blot at sige at en internetopsætning vil virke, er fuldstændig ude af trit med den virkelighed, jeg arbejder i.

Hej Maria

Hvordan VED du, at kunderne IKKE ved, at de har behovet?

Grunden til, at jeg spørger er, at jeg hver dag ser, at selv om folk slet ikke er så afvisende som du er, så skyder de jævnligt helt ved siden af målet.

Hvis der EKSISTERER et behov så leder folk også efter en løsning.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 22:04

Christian iMARKETING:

Hvordan VED du, at kunderne IKKE ved, at de har behovet?

Vi er et softwarehus med C5 til håndværkere som speciale. Håndværkere køber varer hos 3-4-5 grossister, der alle leverer prisfiler med kostpriser samt elektroniske faktura. Alle de håndværkervirksomheder, vi ringer til, mener helt bestemt at de checker deres faktura, og det gør de også. Ingen tvivl om det.

Vi sælger en løsning, der gør det elektronisk, og som kan tjene sig hjem i løbet af kort tid. Vi kommer igennem til kunderne, men v ifår også mange afslag netop fordi kunderne ikke ved at de har behovet. Og ingen af vores kunder kunne drømme om at bruge bare 2 sekunder på nettet for at se om der lå en løsning på det behov, de ikke ved de har. Derfor udtaler jeg mig som jeg gør.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:47

Tak for meldingen, Maria.

Tror du ikke, at en håndværker har et behov for at spare tid og penge?

Det mener jeg nu nok.

Hvis du tror, at du er i softwarebranchen så tager du fejl.

Du er i "Spar Tid og Penge" branchen.

Derfor et det ikke software du skal sælge; men besparelserne der er et resultat af at anvende softwaren.

Derfor:

1. Håndværkeren søger på søm, gipsplader, sømpistoler og tusind andre ting, han skal bruge i sin dagligdag.

2. Når det sker vises jeres annonce på Google med nogenlunde denne ordlyd:

Håndværker, har du råd?
Håndværker, du snyder dig selv
Spar tid og penge når du faktureres

(Annoncen skal selvfølgelig optimeres; men det var lige hvad jeg kunne hælde ud af ærmet)

3. Når de klikker på linket, lander de på en side med en video (håndværkvervenlig), der viser, hvor store tab i form af tid og penge (100% skudsikkert dokumenteret naturligvis) en gennemsnitlig dansk håndværker mister hvert år ved ikke at have styr på det, som jeres elektroniske løser for ham.

Så opfordrer I håndværkeren til at skrive sin e-mail adresse for at komme til at se flere videoer, der viser, hvordan han kan gøre noget ved problemet.

Linkene til videoerne kan så sendes fuldautomatisk med vores Autoresponder.

Og så kan I ellers indstille jer på at bruge tiden mere effektivt end til at ringe ud for at tale med folk der ikke har lyst til at tale med jer.

Dagens lille gode oplevelse med Autoresponder er, at jeg i dag er blevet kontaktet af en vel-anset forening og er blevet bedt om at komme med et oplæg til foredrag/kursus, der skal afholdes på deres næste store kongres i BellaCenter.

Det var aldrig sket, hvis jeg ikke havde denne automatiske salgsmotor til hele tiden at levere værdi til dem der har tilmeldt sig.

Heller ikke oplevelsen i torsdags, hvor hele 5 virksomheder kontaktede os for at få et tilbud Wink

Det er jeg egentlig lidt stolt over Smile

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 16. Jan 09
Skrevet kl. 11:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Christian iMARKETING:

Derfor et det ikke software du skal sælge; men besparelserne der er et resultat af at anvende softwaren.

1. Håndværkeren søger på søm, gipsplader, sømpistoler og tusind andre ting, han skal bruge i sin dagligdag.

Nej, det gør håndværkeren ikke. I den verden, jeg arbejder, er internettet noget man bruger i sin forkostpause til at læse ekstrabladet, eller hvis man skal bruge noget privat.

Rigtig mange virksomheder bruger ikke internettet, og det er jo sådan set også derfor tråden startede.

Mvh Maria

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Maria

Så ud af de mange tusinde håndværkere der findes i Danmark er der ingen der aktivt søger efter de bedste steder at købe deres værktøj og materialer?

Hvordan ved du det?

Har du undersøgt det?

Håndværkerne bruger f.eks. aldrig den blå avis til at sælge nogle gamle vinduer de har fået med sig fra et projekt?

Og hvad er der i vejen for at købe en annoceplads ved siden af side 9 pigen?
(Gætter på, at de har pladser der i forvejen Wink)

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 16. Jan 09
Skrevet kl. 14:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Christian iMARKETING:

Så ud af de mange tusinde håndværkere der findes i Danmark er der ingen der aktivt søger efter de bedste steder at købe deres værktøj og materialer?

Hvordan ved du det?

Har du undersøgt det?

Håndværkere køber hos grossisterne. De indgår en aftale med dem, og fra grossisterne modtager de så en prisfil med de aftalte priser. Herefter kører tingene uden at "man" gør mere. Når håndværkeren så skal bruge en dims, så køber han bare til aftalt pris - tror de.

Flere input er velkomne - man bliver nemt blind, når man sidder i situationen.

Mvh Maria

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:26

Hej Maria.

Jeg er overbevist om at man godt kan "fange håndværkere" på Nettet; men du har altid muligheden for at sende en direct mail med posten og her forklare om konceptet Wink

Inden du gør dette ville jeg anbefale, at få udviklet selve salgsteksten og få den testet..... på Nettet Big Smile

Så er du sikker på, at den virker bedst muligt.

Venlig hilsen,

Christian

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)