Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg skrive en bog?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

 

   Jeg kunne godt tænke mig, at hører lidt mere omkring det, at skrive en bog. Jeg er coach, har selv smidt 30 kilo med dette fantastiske redskab og har i et stykke tid gerne ville igang med, at skrive en bog. Bogen henvender sig til overvægtige, der bestemt ville kunne få rigtig mange aha oplevelser ved, at læse bogen.

 

Jeg ved også hvad der skal stå i bogen MEN jeg har bestemt ikke skrive "redskaberne" til, at skrive en ordentlig bog. Derfor vil jeg hører, hvad kan jeg gøre? Kunne jeg evt. lave et samarbejde med en journalist?

 

Jeg vil gerne, at bogen skrives i "mit" sprog uden, at det bliver mig der formulere alle teksterne. Jeg kunne fx. levere hele bogen og derefter kunne en journalist "omformulere" det til dansk:)

 

Men er dette ok? Og hvad kommer sådan en affære til at koste?

 

Og hensigten er IKKE at tjene penge. Men en "trang" til at sprede et budskab 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Alle kan skrive en bog - det er blot sprøgsmålet om den bliver god, om der er nogle der vil udgive den, og om der er nogen der gider læse den :)

En "ghost-writer" er bestemt en mulighed, men med mindre der er udsigt til et virkeligt stort salg, skal du nok selv betale journalistens/skribentens løn - o gode journalister er skide dyre (well, i hvert fald højtlønnede). Skiby''s nye bog er skrevet af en sådan ghost-writer, men med det forventede kæmpe salg er han sikkert bare med på et cut.
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-11-2006 19:47:44 Forfatter: Mikkel deMib
Skiby''s nye bog er skrevet af en sådan ghost-writer, men med det forventede kæmpe salg er han sikkert bare med på et cut.

 

Muligvis - men hvis Skibby har været fremsynet, så er han netop ikke :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er sandt. Det koster at dele risikoen - til gengæld minimeres risikoen for tab tilsvarende :)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarende.

 

I forhold til "ghost-writer´s" hvad kan jeg så forvente at pris lejret ligger i? Ved den ikke er nem men sådan cirkus. Har googlede et par stykker og fundet nogle time priser. Spørgsmålet er så bare hvad jeg kan forvente per side.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jo også muligt at tage kurser i kunsten at skrive og så bare finde det kursus, der lærer dig at skrive simpelt og nede på jorden.
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth


 


Hold fast i din selvkritik. Hvis du ved med dig selv, at du ikke duer til at skrive en bog, så er der nok noget om det. Det vigtigste er at tage hensyn til de mennesker, der skal læse bogen. For deres skyld skal den være så let at læse som muligt.


Ghost-writer eller gennemskrivning? Jeg har levet af at udføre begge typer arbejde, og vil så absolut anbefale dig at få en til at skrive dit manuskript igennem.


Det er meget billigere end en ghost-writer.


Og det giver dig meget større indflydelse på det endelige resultat.


For dig personligt vil det også være en større tilfredsstillelse, at du selv har skrevet bogen, men fået hjælp til sprog, tegnsætning og stavning.


Husk at du kan få en gennemskriver til at forkorte teksten. Hvis du f.eks. skriver 120 sider, så aftal med gennemskriveren, at resultatet af gennemskrivningen skal fylde 80 sider. Det vil gøre den endelige bog strammere og mere læser-venlig. Alle gentagelser og overflødigt stof vil blive renset ud i gennemskrivningen. Dine pointer vil komme til at stå meget tydeligere.


Husk også at aftale en fast pris inden arbejdet startes. En gennemskriver skal have betaling for resultatet, altså i ovenstående eksempel for 80 sider – ikke for 120 sider.


Når I aftaler omfang, så aftal et antal sider i den trykte bog – ikke printede manussider. Sidetallet i den færdige bog skal kunne divideres med 16, det er det mest økonomiske på trykkeriet.


 


mvh. Bo Jensen


Butik Go’aften


www.goaften.dk


Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for den Bo. Sad lige i øjet :)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu lige for at komme med nogle opløsende stikpiller:

Hvorfor er det lige en bog du vil skrive - hvad med en hjemmeside? Blokerer du, fordi du tænker på en bog som noget på 100 sider - hvad med at lave en "brochure" med stikord? Du kunne også lave en tegneserie eller en happening eller noget 7. for at få budskabet ud?

Jeg vil bare opfordre dig til at tænke lidt "på vrangen" - måske der så dukker en bedre og mere realistisk måde at realisere din idé op :)

 

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)