Når vi levere et logo (eller et webdesign), så er det oftest i formatet .psd, .png eller .jpg af den årsag, at det er er nemmest at sætte ind for dem som skal bruge det.
Alle disse ting er slet ikke noget du behøver at bekymre dig om, det skal du bare snakke med den pågældende virksomhed om. Det er normalt ikke svære at lave et logo større eller gemme det i et andet format.
Håber at du kunne bruge det til noget.
Mvh.
Nikolaj Bomann
Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.
Ok....jeg synes bare at jeg kan huske at der var en bestemt filtype man skulle sikre sig, da det var i den bedste kvalitet, så det evt. kan 'blæses' op i enhver størrelse, men det er måske ligegyldigt?
Ok....jeg synes bare at jeg kan huske at der var en bestemt filtype man skulle sikre sig, da det var i den bedste kvalitet, så det evt. kan 'blæses' op i enhver størrelse, men det er måske ligegyldigt?
Til logo vil jeg anbefale filformatet eps eller alternativt .ai. begge filformater kan håndteres i Adobe Illustrator.
Grafikere vil sige, at det skal være vektor baseret, så det frit kan skaleres uden pixelering.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
sorry, men kunne godt li at vide hvilke professionelle grafisk designere som leverer et logo i psd, png eller jpg? jeg har i hvert fald aldrig hørt om det. Jo hvis det skal bruges til web/skærmen kan jeg forstå det, men ikke til tryk, i alle formater.
Normal vis laver man logoer i vektorformatet, her kan Photoshop ikke rigtig følge med da det er et bitmap program, med meget få muligheder for vektor. så laver man logoer i Photoshop, vil man også opleve at logoet ikke kan bruges i de fleste sammenhæng eksempelvis både til visitkort og mega plakat reklame.
En vektor fil kan skaleres til uendelig størrelse uden at dette har nogen indflydelse på kvaliteten af logoet.
en vektor fil kan være i mange forskellige filtyper, men generelt ser man dem enten som AI, EPS eller PDF. Så det er det du skal forvente at få det i.
Eps og tif er de formater du skal have, gerne i en 300 dpi/CMYK eller RGB profil, så er dit logo klar til tryk. Se mere her: http://kierphoto.com/tips_filformater.htm
Logo skal være i vektor grafik som Adobe Illustrator .ai format, eller EPS format. Det er de 2 format som det fleste tryk arbejder med.
Nå jeg lave et logo til kunde lavede jeg i .AI og EPS format. Derefter lave jeg forskellige version af logo hvor gif, png, jpg brugers til Web og e-media alt afhængig af kundes ønsker. Format .AI og EPS bruger til tryk visitkort eller stor banner.