Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snyd med MasterCard i netbutik!

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han har mistet kortet på et diskotek, så er chancen for han/hun lige smutter til udlandet da meget meget lille..

Mikel

Tilmeldt 30. Apr 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:37

MikkelFriis:

Hvis han har mistet kortet på et diskotek, så er chancen for han/hun lige smutter til udlandet da meget meget lille..

Hehe ja, men tænkte nu bare på hvis man skulle være så uheldig at det skete igen, samtidig med at man var på ferie eller noget. Wink

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:42

Er man så ikke lidt for klumpedumpe ?

Spørg på den danske ambassade i det pågældende land ;-)

Mikkel

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:47

EberH:

Men jeg tænker lidt på, at hvis det nu er en fra et andet land der har fået fat i kortet (uden kode eller noget, hvis man fx var på ferie), og så misbruger det der. Er det så de samme regler, som gælder hvis det var blevet misbrugt her i Danmark? Smile

Jamen det afhænger af, om det er nethandel eller om det er i en butik/automat...

Ved nethandel er du mere eller mindre dækket godt ind, dog er der nogle få ting, som kan gøre dig ansvarlig for misbruget...

Tilmeldt 30. Apr 10
Skrevet kl. 16:51

Fashion-Seller:

Jamen det afhænger af, om det er nethandel eller om det er i en butik/automat...

Ved nethandel er du mere eller mindre dækket godt ind, dog er der nogle få ting, som kan gøre dig ansvarlig for misbruget...

Ok det var også det jeg regnede med. ;-)

Så generelt kan man sige, at hvis man passer godt på sine koder, så behøver man ikke at være så nervøs?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:53

EberH:

Så generelt kan man sige, at hvis man passer godt på sine koder, så behøver man ikke at være så nervøs?

Hvis man passer på koden, og overholder de betingelser, som man har underskrevet, så er man godt sikret ind...

Tilmeldt 30. Apr 10
Skrevet kl. 16:58

Ok tak for hjælpen, det er rart at få på plads.

Jeg har nemlig tit tænkt, at der ikke var noget at være bange for når de nu ikke har mulighed for at få min kode nogle steder fra (jeg passer meget godt på den Stick out tongue) Men så var det, at jeg kom til at tænke på, at man jo ikke skulle bruge nogen kode for at købe over nettet (de fleste steder)! Så det var godt lige at få styr på tingene. Smile

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:38

Du er beskyttet af den danske lovgivning, uanset, om kortet bruges på nettet eller i fysisk handel, og uanset  hvor i verden det misbruges.

Hvis du har spærret kortet, burde det ikke kunne lade sig gøre at misbruge det. Det kan dog tage lidt tid, før spærringen går igennem i hele verden, og derfor kan kortet misbruges, også ved nethandel, hvor der bruges secure-koden (den 3-cfrede kode på bagsiden af kortet). Men hvis du har spærret kortet, er det ikke dit problem (uanset, hvad Fashion seller skriver).

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 30. Apr 10
Skrevet kl. 17:41

Ok, men hvem er det så der kommer til at kvitterer for de penge der er brugt? ... er der så banken?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:49

Kirsten E:

Du er beskyttet af den danske lovgivning, uanset, om kortet bruges på nettet eller i fysisk handel, og uanset  hvor i verden det misbruges.

Hvis du har spærret kortet, burde det ikke kunne lade sig gøre at misbruge det. Det kan dog tage lidt tid, før spærringen går igennem i hele verden, og derfor kan kortet misbruges, også ved nethandel, hvor der bruges secure-koden (den 3-cfrede kode på bagsiden af kortet). Men hvis du har spærret kortet, er det ikke dit problem (uanset, hvad Fashion seller skriver).

Sjovt for jeg har på intet tidspunkt omtalt spærring af kortet, da det er en selvfølge, som man underskriver...

Derfor går den del ind under de betingelser, som man underskriver ved udstedelsen af kortet... Men spærre man ik kortet rettidigt, så dækkes man altså ik ind, og det står også i kortbetingelserne...

Og det er ik korrekt at man dækkes ind ved fysisk hævninger med pinkode. For det første er der en selvrisiko, og for det andet, så er det en vurderes sag, om man har handlet groft uansvarligt med omgang af koden. Ellers kig på de sager, som der har været i tidens løb...

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)