Hej. Mig og min ven var i byen for et stykke tide siden, hvor han var så uheldig at miste sin pung på diskoteket. Heldigvis var der ikke noget vigtigt i, bortset fra hans kreditkort! Men han ringede bare ind til banken med det samme og fik det lukket. Og der skete heldigvid ikke noget. :-) Nu ved jeg ikke så meget om hvor let/svært, at det er at få penge med sådan et kort. Men hvis man sidder med sådan et kort i hænderne, så kan man da i hvertfald snyde over nettet ikke!? Og hvis man skulle være så uheldig at dette skulle ske, og at pengene var hævet, er det så muligt at få pengene igen? Og kan man få fat i gerningsmanden? Man har vel hans IP-adr. og adresse, som pakken er blevet sendt til? Eller der det ikke noget, som der bliver gjort noget ved...
På forhånd tak for svarene |
EberH:Nu ved jeg ikke så meget om hvor let/svært, at det er at få penge med sådan et kort. Men hvis man sidder med sådan et kort i hænderne, så kan man da i hvertfald snyde over nettet ikke!?
Man kan ik snyde over nettet, men man kan handle for andres regning ;D
EberH:Og hvis man skulle være så uheldig at dette skulle ske, og at pengene var hævet, er det så muligt at få pengene igen?
Du kan anmelde en uautoriseret transaktion til din bank, og så håbe sagen falder ud til din fordel... Men Mastercard kræver oftest brug af SecureCode, og er den indtastet, så er du sikker på, at tabe sagen...
EberH:Og kan man få fat i gerningsmanden?
Nej
EberH:Man har vel hans IP-adr. og adresse, som pakken er blevet sendt til?
Ja det har man, men der er ingen, som må-vil-ønsker eller overvejer at udlevere de informationer... Det ville også være ulovligt i henhold til datalovgivningen...
EberH:Eller der det ikke noget, som der bliver gjort noget ved...
Oftest er det blot endnu en sag i stakken...