SEO behøver ikke at tage mange timer dagligt. Jo mindre du ønsker gode placeringer på meget eftertragtede søgeord. Køb en SEO-bog, læs nogle gode blogindlæg, og find nogle spændende personer på twitter, som du kan følge. Nu vil jeg prøve at svare på lidt af det der bliver spurgt om...
Du får ikke meget ud af at bruge meta title. Du skal i stedet benytte den normale title "Normal" title: <title>Normal title tekst</title> Meta title: <meta name="title" content="meta title tekst">
Her tror jeg du mener meta description. Hvis det er tilfældet er den vigtig - ikke så meget for SEO, men for at tiltrække klik i søgeresultaterne.
Hvis du mener meta keywords, så er det ikke noget som google bruger længere. Brug dine kræfter på noget andet!
Der er ikke en hurtig genvej til gode placeringer - hvis man rigtig skal sparke røv, er det vigtigt at have styr på en masse småting. Det er ikke nok f.eks. at sørge for unikke titels på alle sider eller h-tags. I mit blogindlæg optimering af CMS-systemer har jeg prøvet at give et billede af hvor vigtig, de forskellige ting der kan optimeres på er. Held og lykke! / Emil Blücher |
Super mange tak for alle de gode svar. Tror hellere jeg må starte med at læse de bøger der bliver henvist til - forhåbentlig kan de hjælpe mig lige så meget som jer andre!