Hej Alle, Skal igang med det store projekt at sætte mig bare en smule ind i SEO. Så har nogle rookie spørgsmål jeg håbede nogle ville hjælpe mig med. Men inden da ville jeg gerne høre jeres mening om nedenstående: Har haft en hjemmeside i snart 3 år, som jeg lever af. Jeg betaler ved kasse 1 for al marketing. Her er adwords klart den største pengesluger. Har aldrig rigtig rodet med SEO, da det simpelthen har virket for uoverskueligt. Jeg er langt fra computernørd - aner faktisk ikke en dyt. De gange jeg har prøvet at læse lidt om det har jeg givet op, da det for det første virker som det er meget religions-baseret ifht hvad folk mener der virker. Og så må jeg indrømme det virker som om det kræver VIRKELIG meget tid og energi! Så kort sagt - er det overhovedet muligt for et almindeligt menneske (selvfølgelig med lidt hjælp fra en prof. IT programmør der kan sætte nogle funtkioner op) der ikke har tid til at bruge en krig på det, at få en hjemmeside nogenlunde søgemaskine optimeret og rent faktisk komme op i søgeresultatet? Dvs. uden at skulle bruge en røvfuld tid hver dag på at sprede links udover det hele, opdatere diverse blogs og ændre annoncer - eller for den sags skyld skamfere sin hjemmeside med lange intetsigende tekststykker som alle og enhver kan se kun er der for SEO, og ikke for kundernes eller andres skyld. Dernæst har jeg nogle rookie spørgsmål vedr. SEO tiltag som jeg håber nogen kan hjælpe med: - Side Titel (Metatag) - Den ved jeg sætter teksten ind øverst i browseren. Hvor vigtig er denne? - Side Overskrifts Beskrivelse (metatag) - hvad gør denne og hvor vigtig er den? - Vare Nøgleord (metatag) - hvad gør den og hvor vigtig er den? - Har pt. ikke en funktion der gør at jeg kan ændre url fra f.eks. www.mitdomæne.dk/product_info.php?cPath=72_201&products_id=413 til www.mitdomæne.dk/varenavn ... Hvor vigtigt / hvor meget gør denne funktion? - Hvor stor en forskel vil det gøre hvis man forfatter en god artiklel der kredser om et søgeord / emne man gerne vil findes på? - Links - hvor vigtige er de? Og kan man nogensinde opbygge nok links uden at betale sig fra det - og uden at man er nørd eller har tid til at spamme diverse forummer? |
Hej Kenneth!
Der er mange der kan side og forklare dig det hele og jeg kan helt sikkert også genfortælle nogen af de ting jeg har læst mig til.
Men.. Det bedste du kan køre er at Købe SEOLEX eller SEO 2,0. Det er 2 SEO bøger fra henholdsvis Thomas Rosenstand & Mikkel Demib. jeg valgte at købe Mikkel's Bog og jeg er blevet meget mere klogere. Du lære simpelthen "alt" hvad der er at vide om SEO på et plan hvor vi "almindelige" SEO wannabies kan være med. Der er ikke så meget teknisk i det det er for det meste let at gøre selv når du har læst en af bøgerne.
Bøgerne er lidt "dyre" men du kan starte ud med deres Light versioner for at se om det er noget for dig.
http://seo.demib.dk/ & http://www.seo-lex.dk/
Det var ikke en decideret salgstale jeg ville komme med men mere en erfaring jeg har gjort mig og jeg er sku glad for jeg betalte de for Mikkel's bog.
Pengene er tjent hjem mange gange i det lange løb :)