Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd ønskes ifm. køb af tegnebræt

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det naturligvis lidt sent at stille spørgsmål til valget.... Men har du overvejet andre løsninger? Hvis det er gigt i fingrene, du plages af, kan man vel også forestille sig et tegnebræt vil være en belastning?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:39

Fama:

Nu er det naturligvis lidt sent at stille spørgsmål til valget.... Men har du overvejet andre løsninger? Hvis det er gigt i fingrene, du plages af, kan man vel også forestille sig et tegnebræt vil være en belastning?

Jeg har også snuset til en trackball, men det alle jeg har spurgt har enslydende sagt tegnebræt. Hvad tænkte du på mht. alternativ?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 10:52

Hej Brian

Nu skal det ikke forstås sådan at jeg ved alt muligt om den slags - tværtimod Big Smile

Det er da også meget muligt, at et tegnebræt er guds gave til de gigtplagede... Men jeg tænker bare at man trods alt sidder med fingrene i en endnu mere fastlåst/anspændt stilling end man gør med en mus?

Ang. alternativer må jeg derfor også melde pas... Jeg har set nogle mus, der er udformet anderledes (man griber mere fat i dem på højkant, end de bare ligger under ens hånd) - men hvor gode de er skal jeg ikke kunne sige..... Ja og så er der jo også den mulighed at ændre sin arbejdsstilling og lave forskellige øvelser.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:16

Hej Brian,

Jeg er fysioterapeut og arbejder i min virksomhed med det ergonomiske arbejdsmiljø, og der er mange, hvor generne har indfundet sig, der står med valget mellem "pest eller kolera" som du nu gør, fordi det helt rigtige er lidt svært at finde.

Har du overvejet en rollermouse til dit tastatur? Du kan få det på prøve i 2 uger og det er tidsnok til at finde ud af, om det er noget for dig. Når du ikke laver store komplicerede tegninger, så er et tegnebrædt måske ikke den bedste løsning. 

Rollermouse på prøve kan findes her: http://www.ergopartner.dk/Shop/ShowProduct.aspx?productid=274

Hvad angår gigt i fingrene, så har jeg stiftet bekendtskab med magnetterapi, som er velegnet til alle former for gigt. Jeg har kastet mig over Nikkens produkter, som kan ses her: http://nikkenwellbeing.dk. Magneter kan skabet øget blodcirkulation og iltoptagelse og øger dermed udskillelsen af affaldsstoffer. Muskler vil efter en behandling føles mere afslappede og afspændte og led vil ikke mere føles stive og ømme.

Magneterne fås med helkropsvirkning, f.eks. som magnetsåler i dine sko, og til lokal virkning, hvor en magnet eller et plaster med en magnet placeres på smerten. Derudover fås f.eks. massageapparat, som er meget velegnet til alle former for smerter og gener.

I mit arbejde med belastning i arbejdet er magneter jo fantastiske, for det hele drejer sig om at øge blodcirkulationen og undgå nedslidningen ved statisk arbejde og fastlåste arbejdsstillinger.

Hvis nogen er interesserede, laver jeg gerne en demonstration af produkterne. ;-)

Mange hilsner

Lone

http://minkroppaajob.dk

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 09:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lone

Nu er det ikke fordi jeg vil ødelægge dit salg. Men der er et par ting, der gør at jeg føler mig drevet til at reagere på dit indlæg.

For det første har jeg selv gigt (slidgigt i ryggen), så jeg har en idé om hvor belastende den slags kan være - hvorfor jeg vel har en aversion mod folk der forsøger at udnytte folks gigtlidelser :)

Derudover er jeg så også en stor tilhænger af den videnskabelige metode, og kan derfor ikke udstå når folk (mere eller mindre) bevidst ignorerer den, og forsøger at pushe holdninger der ikke kan holde til en almindelig videnskabelig granskning ;)

I den forbindelse synes jeg du skylder Brian at gøre det helt klart, at der ikke forelægger skyggen af videnskabelig evidens for at magnetterapi har en generel virkning i forhold til smertelindring. Enkelte studier har vist en mulig virkning af magnetterapi i forhold til gigt, andre igen har tilskrevet denne virkning til placeboeffekten.

Så jeg synes måske, hvis vi skal udøve "full disclosure", at istedet for at skrive magnetterapi er "velegnet til alle former for gigt", så skal vi holde os til "magnetterapi virker måske til smertebehandling af gigtpatienter".

Vil du være med?

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:44

Hej den, som jeg ikke kan se et navn på!

Point taken hvad angår formulering! Brian - undskyld min formulering - måske skal du undersøge, om magnetterapi kan have en virkning på dig - eller måske finder du en løsning med musen, tegnebrædt, eller rollermouse.

Hvad angår evidens og videnskabelighed, så ønsker jeg ikke at diskutere i denne tone (som faktisk er ret gængs på amino - eller er det bare mig, der følger nogle debatter med en lidt hård tone??). Der foreligger mange resultater og rapporter, der dokumenterer den fysiologiske effekt ved anvendelse af magneter. Der er bl.a. en undersøgelse, der har dokumenteret, at det har en smertelindrende effekt på folk med leddegigt.

Evidens og videnskabelighed er i mine øjne en ting - noget andet er det, jeg og andre kan se ske og som folk med smerter kan føle - nemlig en lindring! Jeg er ikke ude på at "udnytte folks gigtlidelser" - jeg ønsker at udbrede et kendskab til en form for smertelindring, som vi er håbløst bagud med i dette land. I andre lande gives der tilskud fra offentlig sygesikring til dette!

Næste gang vil jeg gerne have en underskreven hilsen fra dig, hvis du vil tale til mig i den tone!

Jeg beklager, Brian, at jeg formulerede mig forkert. Prøv dig frem med rollermouse eller tegnebrædt og held og lykke med det!

Mange hilsner

Lone

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 05:48

Hej Lone

Jeg mener naturligvis ikke du udnytter dine kunder. Men når jeg læser mit forrige indlæg kan jeg godt forstå, at man kunne få det indtryk. Det beklager jeg naturligvis - lad mig gøre det klart, at jeg ikke tror du udnytter dine kunder.

Men bortset fra det står jeg 100% ved mit indlæg.

Der er intet belæg for at påstå magnetterapi har nogen fyrsiologisk effekt - påstår man andet taler man mod bedre vidende.

Derudover har man heller ikke observeret nogle af de påståede virkninger i forbindelse med brugen af og forskningen i MR (magnetisk resonans) skanning, og det på trods af man her arbejder med langt kraftigere magnetfelter.

Så det er ganske enkelt ikke sandt, det du skriver. Der er ingen seriøse undersøgelser, der har dokumenteret en fysiologisk effekt ved magnetterapi.

Der er muligvis dokumenteret en placeboeffekt i forbindelse med visse undersøgelser. Men da behandlingsformen gør det svært at lave effektive blindtests kan man ikke rigtigt konstatere noget utvetydigt i den henseende. Men ligegyldigt hvad taler vi i bedste fald om at der er en placeboeffekt.

Ikke dermed sagt at placeboeffekten ikke kan give nogle imponerende resultater i forbindelse med stort set alle lidelser. Men at påstå der er dokumenteret nogen som helst virkning af magnetterapi er mildest talt kritisabelt....og at påstå der er dokumenteret en fysiologisk virkning er ganske enkelt i strid med virkeligheden.

Så jeg synes stadigvæk det er kritisabelt, at du fremstiller en behandlingsform som om den har en dokumenteret fysiologisk effekt. Når virkeligheden er at vi nærmere er ovre i noget der hedder "den har muligvis en placeboeffekt".

Vil du være med?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)