Jeg ville sådan set bare erklære mig enig med Juul.
Wacom er simpelthen den eneste spiller på det marked. Der er intet der bare kommer i nærheden af dem. Det er forskellen på "virker" og "virker ikke".
Mit første wacomboard er 13 år gammelt - og hvis jeg stadig havde en port til det, ville dét og pennen virke endnu. Jeg har aldrig haft et problem med et Wacomprodukt. Aldrig.
Men som sagt er de også pebrede - og forskellen på et Bamboo og et Intuos board er mærkbar og betydelig, men til brug som almindelig mus, kan du sagtens bare køre med et Bamboo.
Jeg har ikke set de nye Bamboo-serier, personligt men jeg har selv haft ét engang (der blev stjålet) og kvaliteten var mærkbart anderledes. Boardet blev ridset og grimt (ikke noget der havde inflydelse på brugen), pennen var meget let og plastikagtig og jeg blev personligt træt af at det sagde "klik", med hård plast, mod hård plast, hver gang man satte pennen på boardet, og det var ikke helt så følsomt som de dyrere serier - men det virkede upåklageligt.
Jeg tror bortset fra det også, at de er blevet lidt lækrere med årene.
Et sidste tip er, at pille din mus helt fra, når du køber det. Jeg lader mig fortælle, at det tager ca. en uge at vænne sig fuldstændigt til at bruge pennen. Hvis du ikke committer til det, så kan du hurtigt lige smide hånden over på musen og så er du lige vidt.
Køb det for at bruge det 100% - især i starten - ellers bliver du aldrig rigtigt glad for det.