Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til netbooks

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg tænkte at der da nok er nogen herinde der ved en del mere om netbooks end jeg gør Smile Og så er der måske nogen der kan hjælpe med lidt råd og vejledning?

Jeg vil gerne have en lille kompakt computer til at have stående i stuen derhjemme. Den skal bare bruges til lidt almindelig surfing på nettet, hvor der også skal høres netradio, og ses klip på youtube etc. 

Den skal starte hurtigt op, og jeg har læst at nogle modeller kan gå på nettet inden windows er startet. Er det korrekt? Er det de computere der har Windows 7 starter? 

Batteritiden er ultra vigtig. Jeg gider ikke sidde med en ledning til opladeren hele tiden med sådan en lille computer. Er det rigtigt forstået at jeg så skal lede efter en computer med et 9 cells batteri? Er der andet der er vigtigt for batteritiden (og er 9 cells det bedste pt??)

Jeg har ikke noget imod at den er brugt, så skulle der sidde en med en computer til overs, så kontakt mig endeligt :)

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er lige med på en lytter her da jeg også er på jagt efter en lille bærbar. Lige nu er jeg mest hooked på en Acer Aspire Timeline 1810TZ som vel nærmere er en notebook end en egentlig netbook med lidt mere power og en lidt større skærm (11,6"). Jeg har dog ingen erfaringer med Acer, men 1810TZ får ret gode anmeldelser.
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den virker også lækker Smile

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Den skal starte hurtigt op, og jeg har læst at nogle modeller kan gå på nettet inden windows er startet. Er det korrekt? Er det de computere der har Windows 7 starter? 

Windows 7 Starter er en reduceret version af Windows 7.

Netbooks med "Quick start" leveres typisk med en kompakt Liniux distribution og et Windows styresystem.
Det er via Linux at du kan komme hurtigst på nettet.

Jeg har en Lenovo S10-2 og bruger sjældent "Quick start"-funktion, idet jeg godt kan vente på at Windows 7 er startet op. Windows 7 er hurtigere til at starte op end både XP og Vista.

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Batteritiden er ultra vigtig. Jeg gider ikke sidde med en ledning til opladeren hele tiden med sådan en lille computer. Er det rigtigt forstået at jeg så skal lede efter en computer med et 9 cells batteri? Er der andet der er vigtigt for batteritiden (og er 9 cells det bedste pt??

Ja, jo flere celler jo længere batteritid.
Men på min Lenovo fylder 6 celler altså også dobbelt så meget som 3 celler.

Hvilken netbook du så skal købe er et rigtig godt spørgsmål.

Jeg er godt tilfreds med min Lenovo Ideapad S10-2 og vurderer den til at ligge midt i segmentet med et fint forhold imellem pris og kvalitet. Du kan helt sikkert få andre mærker der er bedre, men de er sikkert også lidt dyrere. Lenovo S10-2 er dog lige kommet i en opdateret version (S10-3), men den kender jeg ikke meget til.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

ComputerCity har 2 spændende bud i deres tilbudsavis denne gang.

Den første er en Samsung n210/n220 som er fed fordi:

1) Den kan betales - koster 2800,-
2) Har Instant-on - ingen ventetid før man kan gå på nettet. Super Super fed egenskab
3) Har batteritid på op til 12 timer - ikke flere ledninger

Alternativt er der:

Fujitsu Lifebook P3110

1) Dual core processor
2) Større skærm - 11,6"
3) 4gb ram

Men den koster kr. 4500, så er den 1700 mere værd?

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Pumacode Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var selvfølgelig også en mulighed, men jeg har aldrig været den store Apple fan. JEg synes ikke at det høje prismærke på deres produkter er berettiget. HErudover er der en masse kompabilitetsproblemer. Men designdelen har de da fat i. Det skal de da have ros for :)

Hilsen Morten

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Men den koster kr. 4500, så er den 1700 mere værd?

Det korte svar: Ja!

Men ellers synes jeg det er lidt forkert at sammenligne en netbook med en notebook. De er jo bygget til 2 forskellige formål.

Performancemæssigt er Fujitsu'en således Samsung'en klart overlegen:

Manufacturer Series   Model   Codename FSB

L2+L3 Cache      

MHz

TDP (Watt)

3DMark06 CPU
Intel Pentium Dual Core SU4100 Penryn 800 2MB 1300 10 45 2 true 1149
cleargif
Intel Atom N450 Pinetrail 533 512KB 1660 5 45 1 true 495
cleargif
Intel Atom N280 DiamondVille 667 512KB 1660 2 45 1 - 502
cleargif


 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

elund.dk:

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Men den koster kr. 4500, så er den 1700 mere værd?

Det korte svar: Ja!

Men ellers synes jeg det er lidt forkert at sammenligne en netbook med en notebook. De er jo bygget til 2 forskellige formål.

Performancemæssigt er Fujitsu'en således Samsung'en klart overlegen:

Manufacturer Series                    Model   Codename FSB L2+L3 Cache       MHz TDP (Watt) 3DMark06 CPU
Intel Pentium Dual Core SU4100 Penryn 800 2MB 1300 10 45 2 true 1149
cleargif
Intel Atom N450 Pinetrail 533 512KB 1660 5 45 1 true 495
cleargif
Intel Atom N280 DiamondVille 667 512KB 1660 2 45 1 - 502
cleargif


Sikke en masse fine tal. Det var nu nok med din indledende kommentar

elund.dk:
Det korte svar: Ja! 

da jeg ikke forstår så meget af det andet he he.

Tja... ud fra behov, så bør en netbook være fin nok, men jeg har aldrig haft en mellem hænderne, så jeg aner ikke om jeg kan acceptere den lave ydelse. Jeg vil fx gerne både høre musik og se videoklip på nettet, og jeg gider ikke sidde og vente og vente og vente og vente..... derfor er jeg ikke sikker på om en netbook et det rigtige valg..... puha alle de beslutninger he he....

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)