Har sådan et spørgermål??
Kan man tillade sig at smide kryllede aviser i pakken ?
Jeg har selv modtaget sådan nogle pakker og jeg er personligt pisseligeglad, bare min vare ikke er beskadiget,
Men hvordan ser i på det som forbruger.
Varene er cykeltilbehør.
Tak!
Det kommer meget an på, hvilken type varer du sælger..
Er det highfashion-eksklusive-mærkevarer betyder det meget for folks forventninger til indholdet, om varen er pænt pakket ind.. Har man betalt en god pris vil man også have en pæn pakke, som man kan nyde at pakke op. Er det genbrugs-lagersalgs-restlager-ekstra-billigt har folk ikke helt så store forventninger, vil nok hellere have en billig pris på varen end at betale ekstra for emballagen.
Vi genbruger faktisk alle de emballager, vi får ind af døren - jeg synes, vi har et ansvar over for miljøet, da vi nu selv sælger emballage. Men vi har faktisk haft samme diskution de sidste par dage, efter en kunde påpegede, at han synes, vi havde sendt i en grim kasse.
Derfor har vi nu gjort det, at vi har trykt nogle små lapper på genbrugspapir, hvor der ganske kort står forklaret, at vi genbruger emballagen for at passe på miljøet og at vi opfordrer alle kunder til at genbruge emballagen eller aflevere i papirscontainer frem for at smide ud med husholdningsskraldet.
Jeg synes, det sender et godt signal til kunderne! Og da vi har rigtigt mange tomme kasser stående, der har været varer i, ville det være fuldstændigt tåbeligt bare at smide dem alle sammen ud.
Når det er sagt, genbruger vi selvfølgelig ikke kasser som skal fuldstændigt overklistres med tape for at kunne hænge sammen - det er ikke specielt miljøvenligt at klippe klistre for meget og tager alt for lang tid at pakke.