Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er en domæne haj... holder det i byretten?

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

Tak for dit svar. Jeg kan godt se den ikke går, begge virksomheder har dog fået en mail om muligheden for at få overdraget domænet kvit og frit. Så må vi tage den derfra :-).

Sådan er det jo engang i mellem at balancere på kanten.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:21

Det er lettere at få tilgivelse end tilladelse.

Jeg er sikker på at de domæner du har købt kun har med store internationale virksomheds produkter at gøre. Og de virksomheder er jo ubetinget kapitalister og bør også behandles der efter. Så hav ingen moralske skrupler grundet dit køb.

Men er det den lille lokale virksomhed som du prøver at drille og drive profit på - villle jeg mene noget andet.

Men gør kun hvad du syntes er ok andre gør ved dig.

:-)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:23

Hej Peter,

Hvis jeg glemmer at betale et af mine domæner, og selv efter de utallige påmindelser ikke har betalt, så er det min egen skyld og ikke personen som efterfølgende køber det.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:28

Casper, IOOS Internet:

Hvis jeg glemmer at betale et af mine domæner, og selv efter de utallige påmindelser ikke har betalt, så er det min egen skyld og ikke personen som efterfølgende køber det.

Jeg vil ikke sige at jeg selv ikke har tænkt på at gøre det samme. Men det er sq nu en gang dejligt medmenneskeligt at lige og ringe op og tage en snak med den "tidligere" ejer om han/hun ikke skal bruge det mere. Det kunne jo være at han/hun ikke fatter hvad domæner er og at de kan udløbe :-)

Altså - hvis det er den lille lokale virksomhed. Er det en international virksomhed så GO GO GO!

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Lauge:

Det er lettere at få tilgivelse end tilladelse.

Jeg er sikker på at de domæner du har købt kun har med store internationale virksomheds produkter at gøre. Og de virksomheder er jo ubetinget kapitalister og bør også behandles der efter. Så hav ingen moralske skrupler grundet dit køb.

Men er det den lille lokale virksomhed som du prøver at drille og drive profit på - villle jeg mene noget andet.

Men gør kun hvad du syntes er ok andre gør ved dig.

:-)

Selvom jeg godt har fanget ironien, vil jeg dog lige pointere at alle organisationer består af mennesker og uden kapitalismen (frihandel og privat ejendomsret), ville vi stadigvæk leve som i stenalderen. ;)

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:38

Jakob Søndergård:

Selvom jeg godt har fanget ironien, vil jeg dog lige pointere at alle organisationer består af mennesker.

Yes - som ENESTE formål er at tjene flere penge og bruge færre penge end sidste år. For dem er alt andet tilbage gang.

Sådanne virksomheder har en officiel og politisk korrekt moral - på overfladen - neden under tøller KUN bundlinjen.

Men lad os nu ikke gå off-topic. Lad os lave en anden tråd hvis vi skal snakke det tema :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:39

Casper, IOOS Internet:

Hej Casper

Du taber ikke retten til et domæne (vedrørende varemærke) bare fordi du ikke betaler eller køber domænet. Jeg har fået en sag undersøgt om et domæne (som jeg har haft og ikke har mere) men har en virksomhed i det navn og haft det siden år 2000, der ville virksomheden kunne få domænet tilbage. Jeg afstod dog fra at køre sagen, da jeg ikke har behov for den type virksomhed og virksomheden er "sleeping".

Hvis du endelig skal gøre dig i den slags business, så finder du det der er på vej udenfor Europa til Europa og  så varemærkeregisterer og domæneregistrerer - så er du relativ svær at komme udenom - uden at de må til lommerne.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41

Casper, IOOS Internet:
Det var en interessant vinkel, det betyder at selvom virksomheden ikke har registreret sit varemærker, så vil det alligevel kunne betragtes som et varemærke?!

Ja. Danmark er et af de få lande, som har en sådan regel.

Casper, IOOS Internet:
Betyder det så også at eksempelvis ipad.dk vil kunne bliver overført til Apple, selvom domænet blev registreret i 2007

Det kommer an på, om registranten selv har opnået en uregistreret varemærkeret til "ipad" i Danmark. Jeg var lige inde og kigge, og det forekommer ikke sandsynligt.

Så ja - efter 1.7.10 vil Apple som jeg ser det kunne få domænet via en simpel klage til DK-Hostmaster, altså uden at skulle via Klagenævnet for Domænenavne.

Vh
Lars

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:42

Hej Lagersalg,

Tak for dine input. Personligt er jeg nu ikke interesseret i at gøre det sådan, da jeg som tidligere nævnt ikke ønsker at være et problem for virksomheden :-)....

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 23:04

I forlængelse af denne tråd kunne jeg godt tænke mig at stille et åbent spørgsmål til folk herinde.

Hvordan kan det være man accepterer åbenlyst ulovlige auktioner herinde? Jeg tænker naturligvis på den livlige handel med domænenavne. Det er ret klart både i forhold til lovgivningen på området og Klagenævnet for Domænenavnes praksis, at en stor del af disse auktioner er direkte ulovlige.

Et er så at det er ulovligt. Noget andet er at det vel ikke ligefrem gavner os, som iværksættere? Her tænker jeg naturligvis på at, selv med lovgivningen på området, så er virkeligheden den, at adgangen til domænenavne ofte er besværlig/langvarig (i forhold til at skulle køre en klagesag) eller også er den direkte ulovlig (decideret handel med domænenavne). Hvorfor det vel ikke kan være i andre end dem, som sælger domænenavnenes interesse, at den handel bliver accepteret herinde?

Mit spørgsmål er derfor... Hvorfor accepterer man den handel og ville det ikke, alt andet lige, gøre det nemmere for os alle at gøre brug af internettet i vores virksomhedsdrift, hvis man begrænsede denne handel mest muligt?

Ingen nævnt, ingen glemt... Det er bare mit syn på sagen - måske du har et andet? Lad os få en seriøs debat om emnet...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)