Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Tyveri" af koncept?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

er det lovligt at lancere det samme koncept som andre har? Siderne er forskellige, men indholdet er da klart det samme, eller er jeg forkert på den?

Se her: www.gratiskondom.dk og www.gratisgummi.dk

Vil rigtig gerne høre lidt om hvordan det ser ud lovmæssigt. Er der et problem med den slags?

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 13:11

Jeg vil tro det er helt lovligt, men jeg stemmer på gratiskondom.dk pga. deres kreative banner :)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 13:11

Iryna.dk:

Hej,

er det lovligt at lancere det samme koncept som andre har? Siderne er forskellige, men indholdet er da klart det samme, eller er jeg forkert på den?

Vil rigtig gerne høre lidt om hvordan det ser ud lovmæssigt. Er der et problem med den slags?

Nej, det mener jeg ikke der er. Der er ikke tale om en direkte kopi, men en konkurrent indenfor samme niche: gratis kondomer. Backenden, grafikken, teksten og alt mulig andet er jo heller ikke det samme.

Hvis det var forbudt, så ville der heller ikke være så mange pizzaerier, italienske restauranter, kiosker og lignende rundt omkring.

Med det sagt, så ser Gratiskondom.dk jo langt mere professionel ud. Og jeg antager med det samme, at Gratisgummi er kopien, selvom jeg ikke kender hele historien bag begge sider.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 13:12

Iryna.dk:

Hej,

Hej Iryna.

Det er ikke ulovligt.

Hvis der derimod er købt patent på ideen, så er det en helt anden snak.

Du kan stille det op sådan, hvis der er en der skriver en blog om iværksætteri, så er det jo ikke ulovligt at bruge samme idé på sin egen side (lidt dårligt eksempel, men hva faen..) :-)

I må rette på mig hvis jeg er helt forkert på den... :)

Fortsat god dag!

Mvh.

Emil D. Pedersen

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der er vel frit marked, også på internettet. Lidt konkurrence er vel sundt for en forretning?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13

Nej vi kan hurtigt blive enige om at det ydre, altså opsætningen og grafikken, ikke er til at samligne. Det er bare konceptet, der er det samme.

Men du har da ret i at man så også kunne stille spørgsmålstegn ved de milliarder af pizzeriaer der findes har i Danmark.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 13:15

Iryna.dk:

Nej vi kan hurtigt blive enige om at det ydre, altså opsætningen og grafikken, ikke er til at samligne. Det er bare konceptet, der er det samme.

Men du har da ret i at man så også kunne stille spørgsmålstegn ved de milliarder af pizzeriaer der findes har i Danmark.

Lige det jeg mener! :-D

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)