Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdkæft en lorte dag!!!!!!!!!! Den kan sku ikke blive være .. eller ??

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakub

Brand-ærgeligt! Men som de andre skriver er det eneste fornuftige at gøre, ikke at give op :)

Nu er jeg bestemt ikke bank-ekspert. Men det der får mig til at studse lidt over dit økonomiske grundlag er at stort set hele din sikkerhed ligger i noget relativt usikkert - en bil. Det kan godt være du tror du kan få 200.000,- for din bil.... Men har banken grund til at tro det? Dvs. har du fået den vurderet af en forhandler f.eks.? Eller er det bare fordi du "har set lign. biler blive solgt for 200k"?

Derudover er den jo kun 200k værd indtil du kører den i Køge Havn i en kæmpe brandert, så er den lige præcis 0,- værd - ja den er vel nærmere minus x kroner værd. Det tror jeg betyder en del og jeg tror også det betyder en del, at du kører rundt i en bil til 200k men "kun" har 40k til uforudsete udgifter - kan en ødelagt gearkasse eller afbrændt motor ikke hurtigt æde en stor del af de 40k?

Så mit råd til dig vil være at skille dig af med bilen. Hvis du helt kan undvære en bil kan du jo, såfremt din vurdering holder, finansiere din virksomhed 100% uafhængigt af lån :)

Kan du imidlertid ikke undvære bil kan du i det mindste købe en billigere bil og gøre dit økonomiske grundlag langt mere sikkert...hvilket uden tvivl vil gøre dig mere interessant for en bank.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Århus
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 20:20

Alternativt til at undvære bilen - men stadig få frigivet de ca. 200.000 kr.

Der køres i øjeblikket masive tilbud på privatleasing på biler. Du kan f.eks for en 1. gangsydelse på ca. 10.000 få en mellemklasse Renault etc. og med en månedlig ydelse på 2500-3000. Det kan godt være det på den lange bane ikke er så god en forretning - Men du får frigivet en slat penge (ved at sælge bilen til den forhanlder hvor du leaser - han vil nok ikke give 200.000 - men måske 175-185.000). Så er du da godt på vej til dine 210.000 kr.

Ganske vist har du så pådraget dig en ekstra månedlig udgift til bilen. Men med et banklån skulle du jo også betale af. så...?

Blot et forslag

Birger

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29

Jakub Slusarek:

Ja skal lige siges at min mor ikke har en serlig god erfaring med nordea, da hun i sin tid ikke kunne sammenarbejde med dem,, 

Men kan den gå hvis man ikke har en bank historie i den bank man søger kredit i .. Og man har været kunde hos Danske bank i 13 år-- 

Hej

Det med loyalitet overfor banken er passé, idet den ikke gælder den anden vej.

Bankerne afhænger meget af den enkelte afdeling, hvorfor det kan være et lotterispil at vælge den rigtige.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:32
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Anders Sorensen:
Træls!! Jeg prøvede for nogen år tilbage at åbne et motionscenter i en by som ikke i forvejen havde et center. Var i 5 banker og fik nej. Så bander man højt, når der ca 6 mdr efter åbnede et motionscenter i selvsamme lokaler som jeg havde udset mig. Og den køre den dag i dag. Det er også Træls!

Spørgsmålet er så, om bankeren dengang allerede vidste, hvad der var under opsejling!!!

Bare en tanke.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37

Hej Fama

Du kan have ret i dine betragtninger omkring bilen, men hvis det var det, som det handlede om, så tror  jeg banken havde foreslået det samme.

Sælg bilen og indsæt salgssummen, så er vi også med. Desværre er problemet nok snarere uheldet med den forkerte filial eller banksælger, som af en eller anden grund ikke har forstået at videreformidle kendsgerningerne til beslutningstageren i banken.

Det er derfor vigtigt at tale med en i banken, som har den fornødne låneramme, som der nu forespørges om, idet billedet desværre ofte bliver forvansket, når det skal videre ligesom beslutningstageren ikke selv skal viderebringe et afslag.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 20:38

Birger

Helt enig.... Skal jeg koge mit indlæg ned, kommer det til at være noget i retning af følgende:

(Banken tænker) Hvis han har værdier for 240.000,-, som han er villig til at skyde i projektet, hvad i alverden skal han så bruge os til?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 20:45

Hej Tonny

Det har du naturligvis ret i. Bankernes praksis kan variere ekstremt meget fra filial til filial.... Men som jeg skriver til Birger har jeg lidt svært ved at se logikken i projektet, fra bankens synspunkt. Jakub siger han har kontanter og værdier for 240.000,- og kun skal bruge 210.000,-. I den situation synes jeg egentligt det er ganske forståeligt, at banken er tilbageholdende. For hvorfor skal han låne pengene, hvis han reelt har dem i forvejen? Det hænger bare ikke rigtigt sammen....og det kunne han sandsynligvis ændre på ganske nemt, ved at frigøre de penge, han har bundet i bilen.

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50

Fama:

Hej Tonny

Det har du naturligvis ret i. Bankernes praksis kan variere ekstremt meget fra filial til filial.... Men som jeg skriver til Birger har jeg lidt svært ved at se logikken i projektet, fra bankens synspunkt. Jakub siger han har kontanter og værdier for 240.000,- og kun skal bruge 210.000,-. I den situation synes jeg egentligt det er ganske forståeligt, at banken er tilbageholdende. For hvorfor skal han låne pengene, hvis han reelt har dem i forvejen? Det hænger bare ikke rigtigt sammen....og det kunne han sandsynligvis ændre på ganske nemt, ved at frigøre de penge, han har bundet i bilen.

Hej Fama

Det er jeg helt enig i, hvor jeg netop også er inde på, at der må være andre forhold, som ikke er faldet på plads hos banken.

I modsat fald var det jo bare at sige: "Sælg bilen og lad os se, hvad du mangler!"

Hilsen

Tonny

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 21:05

Lige en ting.. 

Firmaet er et i/s 

Mig 

Min mor. , 

Bllen tilhøre hende, og den bruges og kan ikke undværes, men vi er så sikre på vores at vi er klar på at give den i bank garanti... og nej jeg kører ikke ned i Køge bugt i en brænder. :D

Men der er en kære med-amino som gerne vil give en håd i det her, så må vi jo se hvad det bliver. 

Det er en skide god forretning, som virkelig kan blive en succes.. men den kan også meget hurtigt fuckes op..  der er en kebab mager som gerne vil have fingerne i lokalet, ufaglært.. og så kan det jo gå galt med alt det sorte arbejde. Og han vil gerne lave cykler

For udlejer er det vigtig at komme af med det, Jeg kan lave en skide god forretning ud af det, men det kræver osse de 200.000 i lån det er i sidste ende ikke så meget. 

så det er det der gøre det mega surt for en. Fordi man ikke laller rund og har et sommer hus, ejerbolig, og en masse penge man kan give i bankgaranti

og i sidste ende er  det sku ikke så slemt at tjene 200.000 tilbage hvis det skulle gå galt når man har nogle forbindelser i branchen, så kan man vel godt finde et job, Og så bliver der bare knoklet så det bliver betalt af. derfor har jeg valgt at det bliver I/S. går jeg på røven så er jeg klar til at knokle 12-14 timer dagligt så jeg kan få det betalt af, Jeg er ikke bange for at arbejde. 

Men det vil hr. Bank mand jo ikke forstå, når han er på kontoret fra 9-16,30 .. 

Det er jo sådan nogle ting der kan slukke drømme på et sekund. At man ikke giver folk en chance, 

Men så bliver der jo skiftet bank, lad os se hvad nordea har at sige i denne sag, håbber de er mere fornuftige en Danske er . 

Ellers må man jo tage de "slemme" lån fra alle express kredit firmaer , hvor jeg låner 200 og betaler 350 minimum.

Men ha' ellers en super aften, Just my input

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1772
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 21:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)