Jeg er ikke nok inde i lovgivningen på området til at vide om der er smuthuller og Paypals metode således er lovlig, men uanset hvad så mener jeg stadig det er dårlig stil, eftersom det er blevet mere eller mindre defacto standard i de fleste dansk shops og i danske forbrugeres bevidsthed, at beløbet først hæves ved afsendelse.
Hvordan kan det være dårlig stil, når både køber og sælger inden betalingen accepterer disse vilkår?
At noget er "normalt" betyder jo bare, at det er alle de grå uden nytænkning som gør det. Ved paypal er der så andre forpligtelser...
At paypal er verdens største aktør gør på ingen måde at jeg har tiltro til at de overholdet dansk lovgivning, hvorfor skulle de dog gå så meget op i det? Der ses jo hver dag nye store internationale selskaber som overtræder dansk lovgivning når de opererer på det danske marked, så jeg kan ikke se hvorfor Paypal skulle være så meget bedre.
Nu er det ik dansk lovgivning, som der skal overholdes, men derimod EU lovgivning... Og i og med at Paypal er et Europæisk firma, og altid har været det, så må man da formode, at de kender reglerne 200%...
Og selvom du lige til sidst prøver at gøre Paypal til et USA selskab, så falder pointen totalt til jorden, hvis man tjekker deres historie... Det giver faktisk dit okay kritiske indlæg en pil ned af...
Hvis det var min shop, ville jeg dog stadig ikke hæve pengene førend varen blev sendt, uanset om det var mig tilladt som shopindehaver eller ej - og jeg ville bestemt ikke undskylde mig med et argument som er så latterligt som at det er teknisk svært at lade være. Det kan da være forbrugeren hamrende ligegyldigt.
Og hvordan vil du praktisere det med f.eks Paypal, Ewire eller andre lignende løsninger? Annullere betalingen og opkræve den igen, når pakken er afsendt?
Latterligt argument? Det du kræver er fysisk umuligt... Men igen hvis du satte dig ind i systemet, og fordelene ved Paypal, så ville du også hurtigt indse det...