Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frustrationen vokser!!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver endnu engang at spørge til Amino's akilleshæl......søgefunktionen Crying

Vi kender det sikkert allesammen. En eller anden spørger om noget og får besked på at bruge den såkaldte søgefunktion. Problemet er bare, at man skal bruge vanvittig lang tid på at finde det man søger og så er den nuværende søgefunktion ikke meget værd ;o(

Intet på Amino er mere frustrerende, end at søge efter et eller andet, når det ikke er muligt at søge efter hvad der står i overskriften (Så ved man da i det mindste, at tråden handler om det man søger efter). Det er helt vildt så mange ligegyldige hits man får som det er nu, så det ville være den absolut bedste ændring man kunne foretage på Amino lige nu....

Kom nu gutter/gutinder på Amino.....kan det virkelig være så besværligt/dyrt at lave ændring så man kan søge efter noget i overskriften????

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 14:37

Sjovt du siger det.

Jeg sidder pt. og implementerer en ny, og forhåbentligt bedre søgning på Amino.

Jeg er selvklart interesseret i så meget input omkring hvad der ikke virker (og virker) ved nuværende søgefunktion.

Så vidt jeg forstår dit indlæg, så ønsker du at overskriften skal vægtes højt?

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:42

Jeg vil næsten mene i kan opnå det bedste resultat ved at lave en google customseacher der kun laver søgninger på aminos domæne. Det er gratis og tager 5 min at lave. Resultatet vil næsten med garanti være bedre end hvad det er i laver nu.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:49

Problemet er at Google langt fra kender alle Amino's indlæg, så det har vi vurderet ikke er en god ide.
Men vi arbejder på noget andet.

Dbh Martin

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:53

Jeg har 3 ønsker til søgningen:

-  Alle søgeresultater listes efter dato som udgangspunkt. Sådan at de nyeste altid er først.

- En debat kun kommer frem én gang i søgeresultatet - selvom der formentligt er 117 indlæg (fra samme debat) der matcher ens søgeord? Der er jo ingen grund til at sidde og gennemgå 117 søgeresultater fra samme debat - hvis lige netop den debat ikke er relevant i forhold til det, man søger efter.

De bedste hilsner
/Rikke

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:02

Business:
Kom nu gutter/gutinder på Amino.....kan det virkelig være så besværligt/dyrt at lave ændring så man kan søge efter noget i overskriften????

Det er desværre ikke så let, at lave en god søgemaskine på et så stort og meget dynamisk website som Amino. Har man røven fuld af penge kan alting naturligvis lade sig gøre. Simple tilpassede SQL søgninger er langt fra godt nok til at ret mange kan få glæde af det.

Det er en udfordring som de fleste store debatter kæmper med ...

Men det er da godt hvis der er noget  bedre på vej :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 21:34

Jacob Rohde:

Sjovt du siger det.

Jeg sidder pt. og implementerer en ny, og forhåbentligt bedre søgning på Amino.

Jeg er selvklart interesseret i så meget input omkring hvad der ikke virker (og virker) ved nuværende søgefunktion.

Så vidt jeg forstår dit indlæg, så ønsker du at overskriften skal vægtes højt?

Det er ikke hvad jeg mener ;o) så her kommer mit input ift. hvad der er standard på mange forums:

Man skal kunne indtaste sine søgeord ;o)

Man skal kunne vælge om den skal søge i 'overskrift' eller "tekst"

Man skal kunne vælge at søge efter poster fra 'user'

Man skal kunne vælge hvilke fora man vil søge i ved at kunne markere fx. både

"Hjælp til søgemaskineoptimering" + "Google adwords + andre ppc", således at den kun søger i disse fora, hvis man søger i overskrift eller tekst

Man skal kunne vælge om det skal vises som tråde eller som de enkelte indlæg

Man kunne også smide noget datp på, men som udgangspunkt skal den bare vise nyeste først, som default.

Hvis vi kommer derhen, så er søgefunktionen på niveau med de fleste fora som jeg kender ;o) og det ville fandme være dejligt i et forum, med så meget god information.

;o)

Jack

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 21:38

Mikkel deMib Svendsen:

Business:

Det er desværre ikke så let, at lave en god søgemaskine på et så stort og meget dynamisk website som Amino. Har man røven fuld af penge kan alting naturligvis lade sig gøre. Simple tilpassede SQL søgninger er langt fra godt nok til at ret mange kan få glæde af det.

Det er en udfordring som de fleste store debatter kæmper med ...

Men det er da godt hvis der er noget  bedre på vej :)

Det ligger som standard i mange fora og ser ens ud, så det er nok derfor at der er mange der har benyttet VBulletin og andre lignende.

Det virker bare lidt dumt at have et forum med så meget god information og så ikke kunne finde det ;o)

Anyway....du har sikkert ret i at det er lidt tungt, hvis man skal starte fra scratch. Det er dog bedre end at skifte system går jeg ud fra ;o)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:44

Rikkepigen:
-  Alle søgeresultater listes efter dato som udgangspunkt. Sådan at de nyeste altid er først.

Dette ville i 9 ud af 10 tilfælde være rigeligt og kærkomment.

Køb ren argan olie her

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 14:32

Tak for alle jeres input. Det er super fedt.

Som sagt arbejder jeg pt. på en ny søgning på Amino, så jeg tager dette i betragtning. Når vi når nærmere noget brugbart lægger jeg en beta side hvor I kan teste søgningen.

Den nye søgefunktionalitet bliver implementeret med Ankiro Search Server som er perfekt til søgning i dansk indhold, grundet bl.a. en ordbogssøgning.

Men kom bare med jeres input :)

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)