Hvis du har en virksomhed med omsætning o.s.v., så vil du ved ophør skulle opgøre markedsværdien af dine aktiver og herefter ved udtagelse til privat brug skulle afregne moms af denne. En computer der er 10 gammel har næppe nogen værdi, så momsen bliver kr. 0.
Efter færre år stiger værdien og hermed og momsbeløbet til afregning.
Det var også det der undrede mig, derfor spørgsmålet.
Jeg opfattede det faktisk, som trådstarter også forklarede senere, nemlig at han har en idé, men ikke er sikker på om den overhovedet kan gennemføres, hvorfor han gerne ville vide konsekvenserne i.f.m. indkøb m.v. hertil.
Hvis du har en virksomhed med omsætning o.s.v., så vil du ved ophør skulle opgøre markedsværdien af dine aktiver og herefter ved udtagelse til privat brug skulle afregne moms af denne. En computer der er 10 gammel har næppe nogen værdi, så momsen bliver kr. 0.
Efter færre år stiger værdien og hermed og momsbeløbet til afregning.
Ja man kan jo aldrig vide om man tjener noget på sin virksomhed, men at starte en virksomhed udfra "jeg tjener nok intet" synes jeg virkede lidt underligt.
Normalt starter man virksomhed og forventer at tjene penge på det :-)
Ja man kan jo aldrig vide om man tjener noget på sin virksomhed, men at starte en virksomhed udfra "jeg tjener nok intet" synes jeg virkede lidt underligt.
Normalt starter man virksomhed og forventer at tjene penge på det :-)
mikkel
Det kan du så have ret i, men på den anden side gør det heller ikke noget at sondere terrænnet inden man begiver sig derud.