Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En CMS-byggers weekend!!!

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser rigtig spændende ud, jeg er selv designer og har arbejdet i bla joomla, wordpress og magento

Det er et rigtigt spændende projekt du har gang i, og jeg vil da helt klart være med på en lurer
Måske er det lige det system som bare har alt det gode fra joomla/wordpress/magento :D

Du siger bare til hvis du kan bruge noget input herover fra, vi sidder en hel masse designere her over, som jeg tror ville være friske på at give deres input ..

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni

Som sagt er vi også meget inspireret af Joomla, bare med de tidligere nævnte fordele. Det der er revolutionen, er at dels designerne nu kan bygge det hele selv , men også at processen for det at havde et website bliver anderledes mere dynamisk.  Vi har allerede set det i praksis, så vi er egentligt ikke tvivl.

Den nemmeste måde at forstå det på er næsten, at lytter til en af vores kunder Martin Moos:

http://www.cloudsprout.dk/Eksempler/Designere/Interview+med+Martin+Moos.html (ca. 30 min. loader langtsomt)

Community'et omkring produktet er utroligt vigtigt, så jeg drømmer da om, at vi får udviklere der er ligeså begejsterede for CloudSprout, som du er for Joomla. Ligenu er det mest designere der er glade for os, hør f.eks. Martin.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby

Måske i kunne overveje at lave en kortere udgave / evt. klippet ned af det interview med Martin Moos (eller en slags highlight/preview af det) ?

For jeg tror det afskrækker mange fra at se det, at det varer ½ time, det er trods alt en del tid at afse. Hvis det varer 5-10 minutter, så er det noget helt andet, og så føles det mindre forpligtende.

Da jeg ikke har set interviewet har jeg dog ingen idé om det kan lade sig gøre, men generelt hvis man bruger videoer som et salgsfremmende værktøj, så skal de være kortest muligt og "action-packed". Blot lige mine umiddelbare tanker herfra som du kan tygge lidt på og vurdere om det er en god idé det jeg nævner eller ej.

Lykke til.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Tak, for de pæne ord, det er dejligt at hører fra en der selv bygger et CMS!

Jeg tror nu ikke at du og andre kompetente programmører bliver arbejdsløse, jeg tror bare rollen bliver en anden. Istedet for sidde og bygge enkelte sites, vil man som udvikler i højere grad bygge applikationer og extension, og istedet for at sælge dem til en enkelt lokal kunde vil man sælge til mange kunder i hele verden.

Jeg helt klart gerne lave flere videoer, det har lidt overvældet mig så mange positivt feedback jeg har fået, det er super! Det er også et par andre features, som jeg kunne tænke mig at se hvad folk siger til :-)

Vi regner med, at havde en version 1.0 med Photoshop etc. klar inden året er ommen.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:
Nu må jeg tilstå at jeg sidder og håber at Lundsby får en hjerneblødning og smider Photoshop integrationen ud som Open Source :)

He he, jeg tror ikke CloudSprout bliver Open Source, vi tror rigtigt meget på Software-as-a-service modellen, og at den samme med Cloud Computing vil vokse ekstremt de næste år.

Tilgengæld, håber vi at kunne lave vores prissætning, så den er konkurrence dygtig med Open Source, ihvertfald for professionelle kunder.

Vi håber lidt at kombinationen af at man skipper programmøren og det samtidigt er ligeså billigt som Open Source, er en killer cocktail :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gatsbyhair

Jeg er super glad for at du syntes det ser spændende ud, du er jo i høj grad målgruppen.

Jeg ville sætte stor pris på dit/jeres input når vi er lidt længere fremme i processen. Hvis du sender mig en email på plu(at)easyflow.dk, så vil jeg hjertens gerne skrive dig på listen over folk, der skal havde et login når vi er klar.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer:

Hvad med at sælge Slice og HTML/css genererings motoren til Adobe Surprise ?

Adobe's egen motor er jo fuldstændig ubrugeligt, så de kunne i den grad godt bruge noget bedre.

Ideen er slet ikke tosset, men jeg tror bare mere vi er til at prøve at sælge hele løsningen, så bliver det simplere både for kunderne, designeren og udvikleren. Slicing-delen er en meget lille del, af den samlede løsning, og det er først når alle elementerne bruges sammen, at resultat kan blive fantatiskt.

Tilgengæld er vi meget bevidste om at prissætning, gerne skulle konkurrer med Open Source, så alle kan være med :-)

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer:

Måske i kunne overveje at lave en kortere udgave / evt. klippet ned af det interview med Martin Moos (eller en slags highlight/preview af det) ?

For jeg tror det afskrækker mange fra at se det, at det varer ½ time, det er trods alt en del tid at afse. Hvis det varer 5-10 minutter, så er det noget helt andet, og så føles det mindre forpligtende.

Du har helt klart ret i, de videoer du ser var egentligt heller ikke planlagt til markedsføring, vi optog bare nogle sessioner med kunder, hvor vi prøvede at overbevise Steen (ham der sidder yderst til højre) om at CloudSprout virkeligt var en revolution. Det lykkedes :-)

Vi skal helt klart lave nogle 3 min. versioner, hvor man ser kunden mere close-up og der underlæg smarte effekter etc.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil i hvertfald se meget frem til lanceringen. Jeg kender en håndfuld designere der kunne være meget interesseret i Jeres produkt.

Overvejer I at lave en "Developer Version", som grafikerne kan købe billigt eller få gratis? Dermed kan grafikerne stifte bekendtskab med platformen, og begynde at udvikle for potentielle kunder, uden at skulle have den store tegne-dreng frem.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Det lyder super, jo flere designere jo bedre :-)

Det er ideen at CloudSprout skal være gratis for udviklere og designere, lidt ligesom de fleste Open Source projekter er det.

Der hvor det kommer til at koste er når sites skal live på eget domæne, og så pris-sættes det efter hvad et professionelt web-hotel koster.

Faktisk kunne det være fedt, hvis vi kunne komme med en helt gratis version, til private og foreninger. Men det er ikke sikkert det kan lade sig gøre økonomisk.

For private og små foreninger idag, er der jo ofte ikke anden udvej end Open Source/gratis systemer, så at kunne tilbyde både gratis system og hosting, ville være et tilbud de ikke kunne sige nej til :-)
Der er rigtigt rigtigt mange private og små foreninger på nettet, så det ville helt klart være en af de hurtigste måder at få f.eks. 100.000 brugere på!

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)