Sidste lørdag sad jeg i toget mellem Herning og Århus og skrev med nogle venner på Facebook, vi havde lyst til at mødes på stranden til sommer og drikke nogle kolde øl. Jeg oprettede så en facebook side og inviterede 50 venner til det vi kalde "Strandfest Århus". Hele idéen er at give mig mulighed for at skrive ud til medlemmerne en fredag hvor solen står højt og den danske sommer er bedst om hvor og hvornår vi tager på stranden med kolde øl og badedyr. Det der så sker de næste par dage er at vi pludselig runder 500 fans, også går det hurtigt, i dag 7 dage efter har vi over 7300 fans og telefonnumre på et par tusinde som vi kan sende sms til. At det skulle blive så stort havde jeg aldrig troet! Igår skete så det at jeg blev ringet op af en journalist fra JP Århus som ville høre lidt om hvad det hele gik ud på, det resulterede så i en artikel med den gode overskrift "Tusinder klar til ulovlig strandfest" hvor hun fastslår at det vi går er mega ulovligt og har bl.a. snakket med politiet og kommunen, det eneste der er ulovligt at det jeg nævner da jeg snakker med hende er musik fra ghettoblastere :) Nu har jeg så både journalister, politiet og kommunen på nakken, bliver spændene at se hvordan det hele ender! Er spændt på mødet med kommunen engang næste uge!
Dette var bare lige en lille sjov historie fra facebook verdenen :) |
Som kommunen selv siger, er det bare at arrangere en picnic.