Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange links er "gyldige" fra et blogindlæg/blogside?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Arrgh, det er ikke en god overskrift - sorry...Embarrassed

Jeg har gennem længere tid fulgt en række blogs og lagt artikler ind på artikelsider osv - hovedsageligt for at få nogle gode indgående links. Og, jo jeg har fundet ud af at de links der er knyttet til ens brugernavn som regel er nofollow, øv, men det er måske nok forståeligt nok.

Det sidste nye jeg har lært er så at når jeg skriver en artikel på f.eks. artikletorvet.dk eller lign. sider er der kun der første link i artiklen til en bestemt side der gælder. Som jeg har forstået det; hvis jeg i artiklen lægger 4 links til min forside er det kun det første der giver noget saftevand i koppen.

Så langt så godt...men gælder det for hele artikeltorvet.dk - at det kun er allerførste gang jeg lægger et link til min forside det gælder? Så der med andre ord kun kan ligge et værdifuldt link for hver side på min shop - forside eller underside - på hver blog/artikelarkiv/debatforum osv.?

Håber i kan gennemskue hvad jeg mener - fik vist brugt lidt mange ord på det, heheSmile

VH Mette, Ko og Ko

Mette Osland Pedersen Ko og Ko - Økologi til børn

Økologiske basisvarer til ungerne

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 12:21

Hej Mette.

Du har forstået det helt rigtigt, dog kan der gå tid før google finder alle links.

Som du siger så er det kun det første link (Til f-eks forside) som tæller (På hver URL). Så hvis du skriver en artikkel på url1.dk/side1 og en på url1.dk/side2, så tæller begge links.

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:29

Hej Mette,

Selvom du har links fra nogle sider på artikeltovet, så kan du sagtens skrive flere artikler med nye links og stadigvæk få værdi af dem.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Pumacode Skrevet kl. 12:38

*Jeg ved ikke andet om SEO end hvad jeg selv har opdaget, i forbindelse med SEO arbejde på http://www.pumacode.dk

Som de andre skriver er 2 ens links i samme indlæg lige meget.

Jo mere du gør jo mere går det godt:) sådan laver jeg SEO arbejde:) 

Også en anden ting, Standart i Wordpress er at der er nofollow på alle kommentarende, kun dem der ved noget slår det fra.

-Anders

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:45

Hvis du har 4 links i en artikel, så kan du jo bare lave 1 til forsiden og 3 til forskellige undersider.

Og ja, det er kun det første link til hver underside der tæller, men det er det første link fra hver underside på den artikeldatabase eller blog du skriver indlægget på.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:49

Under alle omsætndigheder, så ville jeg bare lave mine links så naturlige og fornuftige som muligt. Upåagtet af det måske ikke er den løsning som giver dig maksimal profit i søgemaskinernen, kortsigtet. :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 13:37

Hej Mette

Her er et par råd efter de praktiske erfaring, som jeg har gjort mig.

• Lav 2-4 links i hver artikel, men til forskellige urls
  • Link kun til hver url en gang i hvert indlæg
  • Lav gode og varierende ankertekter
  • Flere indlæg giver stadig værdi

Husk der er stor forskel på værdien af linket alt efter hvor du får det fra.Et link fra et blog indlæg om økologisk børnetøj er selvfølgelig bedre end et link fra et indlæg om pokaler. Du kan hurtig spilde tid på link uden værdi, hvis du ikke bruger din tid på dem der gør. Hvis et link har no-follow, så følger google ikke dit link, og du får derfor kun værdi i form at dem de besøgende, som klikker på dit link.

Men link generelt når det er naturligt og relevant, eller som jeg som jeg gør, når jeg linker til vores webshop med sportspræmier. Sådan vurder jeg, at du bruger din tid bedst. Gode relevante links giver også besøgende, som du kan konvertere til kunder.

Hvis du vil arbejde mere målrettet med linkbuilding, så skal man investere tid i at lære mere om emnet, og bruge egne eller købte seo-værktøjer i sin vedvarende linkbuilding.

Håber det gav mening Smile

Fra Hobro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:44

Hej - og tak for de helt klare svar. Det var lige hvad jeg havde brug for! Yes

Jeg fortsætter med at skrive indlæg og lægge links til forskellige undersider - godt at vide at det gælder for det enkelte indlæg/artikle og ikke for siden som helhed, det gør jo tingene noget nemmere...

KH og god weekend,

Mette, Ko og Ko

Mette Osland Pedersen Ko og Ko - Økologi til børn

Økologiske basisvarer til ungerne

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)